УДК 658.8: 631.115.1 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-10 |
Голубєв А. В., аспірант кафедри економіки підприємства та менеджменту Академії праці, соціальних відносин і туризму, м. Київ, Україна
Маркетингові підходи до вибору оптимального каналу збуту фермерської продукції
Анотація. Досліджено проблеми організації збуту сільськогосподарської продукції фермерськими господарствами, які нині фактично стали повноправними суб’єктами в аграрній багатоукладній економіці, пройшли свій перший етап формування і становлення. Проте проблема збуту фермерської продукції залишається актуальною і потребує дослідження. Це, у свою чергу, і вимагає подальшого розвитку системи маркетингу фермерської продукції.
Обґрунтовується необхідність маркетингового підходу до вибору оптимального каналу збуту на засадах бенчмаркінгу. Проведено порівняльний аналіз найпопулярніших каналів збуту фермерської продукції.
Запропоновано застосовувати метод ієрархій з метою визначення оптимального каналу розподілу. Визначено пріоритет економічних та організаційних характеристик каналів збуту сільськогосподарської продукції фермерами. Наведено приклад визначення конкурентоспроможних каналів збуту овочевої продукції фермерських господарств.
Перспективою подальших досліджень є розгляд застосування інноваційних методів збуту в реалізації фермерської продукції, що дасть можливість підвищити ефективність організації комерційної діяльності фермерів.
Ключові слова: маркетинг; фермерські господарства; сільськогосподарська продукція; політика розподілення; канали збуту; конкурентоспроможність; метод ієрархій.
Література:
- Беззуб І. Перспективи розвитку сімейних фермерських господарств в Україні. URL: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=419:agropromislovij-sektor-2&catid=71&Itemid=382 (дата звернення: 01.03.2019).
- Горьовий В. П. Менеджмент фермерських господарств : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 366 с.
- Застрожніков А. Г. Розвиток фермерського землеволодіння і землекористування. Агросвіт. 2007. № 15. С. 27-31.
- Остапчук С. М. Розвиток фермерських господарств у Закарпатській області. Вісник НУВГП. 2010. № 2(50). C. 214-221.
- Мохненко А. С. Розвиток фермерських господарств в системі факторів конкурентного середовища: теорія, методологія, практика: дис. … д-ра екон.наук. Херсон, 2011. 438 с.
- Вдовенко Л. О., Мараховська Т. М., Черненко О. С. Фінансове забезпечення діяльності малого і середнього бізнесу в аграрній сфері економіки Економічний аналіз.2015. № 1. С. 225-230.
- Макаренко Ю. П. Розвиток кооперації малих аграрних господарств у ринковій економіці. Вісник Запорізького національного університету. 2011. №4 (12). С. 171-176.
- Мельник Л. Л. Фермерство України в контексті розмірів землекористування. Агросвіт. № 8. С. 24– 34.
- Махортов Ю. О., Дмитренко В.Л. Сучасний стан і перспективирозвитку фермерства в Україні. Вісник аграрної науки. 2003. № 6. С. 73-76.
- Saaty T. L. The analytic hierarchy process. N.-Y. : McGrawHill, 1980. 288p.
- Андрейчиков А. В. Анализ, синтез, планирование решений в экономике. Москва : Финансы и статистика, 2000. 368 с.
Стаття надійшла до редакції: 25.04.2019
Як цитувати статтю: |
Голубєв А. В. Маркетингові підходи до вибору оптимального каналу збуту фермерської продукції. Modern Economics. 2019. № 14(2019). С. 66-71. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-10. |
Holubiev Andrii (2019). Marketing Approaches to Choose the Optimal Trade Channel of Farm Products. Modern Economics, 14(2019), 66-71. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-10. |