УДК 339.138 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-05 |
Бурковська А. І., доктор філософії (економіка), старший викладач кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0563-6967
e-mail: burkovskaai@mnau.edu.ua
Дубенюк Я. О., здобувач вищої освіти рівня бакалавр, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
e-mail: yanadubenyuk@gmail.com
Маркетингова стратегія як елемент управління підприємством в умовах українського сьогодення
У даній статті досліджено маркетингові стратегії як частини системи управління підприємством та їх особливості у воєнний час. Маркетингову стратегію віднесено до одних з найважливіших факторів загального розвитку підприємства. Було досліджено фактори, що впливають на вибір і дієвість маркетингової стратегії, проаналізовано етапи становлення маркетингу в історії України. Визначено 5 етапів становлення маркетингу, підсумовано їх загальну особливість: кожен з етапів послідовно змінює один одного, але знаходить своє відображення в сьогоденні. Проведено загальну оцінку рівня впливу маркетингової стратегії на розвиток підприємства, продуктивність, репутацію та проаналізовано загальні очікування споживачів. Особливу увагу приділено кризовій ситуації на українському ринку та її впливу на розвиток підприємств. Проведено порівняння між двома кризовими етапами: пандемією та воєнним станом, в результаті якого виявилось, що другий мав найбільший незворотній вплив. Сформовано поради щодо змін в маркетингових стратегіях підприємств, адаптованих під умови сьогодення, такі як: формування прозорості інформаційного простору, демонстрація впливу на загальні зміни в країні, адаптація виходу на закордонні ринки і т.д.
Ключові слова: маркетинг, стратегія, споживачі, криза, фактори, конкурентоспроможність, аналіз, оцінка.
Література:
- Березівська О.Я. Спеціалізація і концентрація як основа реалізації господарського механізму. Інвестиції: практика та досвід. 2012. № 17. С. 48–52.
- Потенціал та загрози глобалізації. Тематичний огляд МВФ від 12.04.2000. С. 31-33.
- Гуменюк В. Оцінювання і моніторинг конкуренції на продовольчих ринках. Конкуренція. 2003. № 6. С. 34–39.
- Макаренко Т.І. Моделювання та прогнозування у маркетингу. Монографія. Київ. ЦУЛ, 2011. 384 с.
- Бєлєнький П.Ю. Механізм розвитку ринкової інфраструктури в Україні. Вісник Національної Академії наук України. 2002. № 4. С. 15–25.
- Левченко К. А. Маркетингова стратегія підприємства на ринку промислових товарів України: порядок формування та стратегічні ризики. Економіка та держава. 2018. № 3. С. 113 – 117
- Маркетингова стратегія під час війни та воєнного стану. DINANTA. URL: https://dinanta.com/blog/marketing-during-war
- Маркетинг воєнного часу. CASES. 2024. URL: https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine
- Маранчак М. Як розробити антикризову маркетинг стратегію у війну. URL: https://rau.ua/novyni/kak-razrabotat-antikrizisnuju-marketing-strategiju/
- Бурковська А., Романчик М. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств через стратегічне управління людськими ресурсами.Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 2016. №2(4), С. 43-51. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2016.02.04.04.
- Бурковська А.І., Гончаренко М.О., Різун В.Р. Управлiння кадровою полiтикою сiльськогосподарських пiдприємств в контекстi мотивацiï працi. Modern Economics. 2023. № 41(2023). С. 19-23. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-03.
- Шебаніна О.В., Бурковська А.І., Полторак А.С., Бурковська А.В., Петренко В.С. Управління інформаційним потенціалом еко-готелів в умовах сталого розвитку гостинно-туристичних дестинацій на базі сільськогосподарських підприємств України. Modern Economics. 2023. №41(2023). С. 147-155. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-03.
Стаття надійшла до редакції: 12.03.2024
Як цитувати статтю: |
Бурковська А.І., Дубенюк Я.О. Маркетингова стратегія як елемент управління підприємством в умовах українського сьогодення. Modern Economics. 2024. № 44(2024). С. 36-40. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-05. |
Burkovska A., Dubeniuk Ya. (2024). Marketing Strategy as an Element of Enterprise Management in Today’s Ukrainian Conditions. Modern Economics, 44(2024), 36-40. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-05. |