УДК 338.488.2:640.4 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-01 |
Банєва І. О., доктор економічних наук, професор, професор кафедри готельно-ресторанної справи та організації бізнесу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9524-2974
e-mail: irina-baneva@ukr.net
Величко О. В., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0001-6555-3691
e-mail: kalyzna1976@gmail.com
Сучасні підходи до організації готельно-ресторанного бізнесу
У статті розкриті сучасні підходи до організації готельно-ресторанного бізнесу. Визначено, що на готельно-ресторанний бізнес в Україні та світі впливають багато факторів, серед яких, політична стабільність, корупція, якість та доступність навчання фахівців готельно-ресторанної справи, рівень професіоналізму персоналу. З’ясовано, що ключовим завданням у діяльності готельно-ресторанному бізнесі є правильна організація послуг постачання. Встановлено, що одним із найважливіших питань ефективного функціонування суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу є наявність відповідної матеріально-технічної та фінансової бази. Виявлено, що на розвиток готельно-ресторанного бізнесу значною мірою впливають безпосередньо імідж закладу, який створює позитивне сприйняття готелю чи ресторану в баченні клієнтів. Визначено, що одним із сучасних підходів до організації готельно-ресторанного бізнесу є підвищення конкурентоспроможності діяльності на ринку послуг через соціальні мережі та власну сторінку. Встановлено, що підхід до організації готельно-ресторанного бізнесу, який базується на застосуванні інформаційних (цифрових технологій) дозволяє управляти всіма процесами, які відбуваються в діяльності. Виділено такі інноваційні технології, які виконують особливу роль в організації готельно-ресторанного бізнесу в умовах сьогодення, як: інноваційне управління енергією, прогнозне та інноваційне обслуговування, розумне зарезервоване місце для паркування, ключ від номера, інфрачервоний сканер, система безконтактних платежів, веб-чат-боти, голосове керування, Tech Lounges і цифрові конференц-зали, автоматизовані системи управління власністю, віртуальна та доповнена реальність. Визначено, що подальший розвиток організації готельно-ресторанного бізнесу включає не тільки аналіз, але й планування та прогнозування діяльності на майбутнє за відповідними етапами, починаючи з аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища та визначення загальної стратегії діяльності.
Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес; організація; розвиток; інноваційні технології.
Література:
- Ковальчук Т. Г. Перспективи розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні в умовах глобалізації світового господарства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Вип. 23(1). С. 126–130.
- Мелень О. В., Стригуль Л. С., Побережна Н. М. Організація готельно-ресторанного бізнесу та його роль в сучасній економіці країни. 2018. URL : http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/39685/1/Melen_Orhan_hot_rest_biznesu_2018.pdf (дата звернення : 24.11.2022 р.).
- Постова В. В., Лук’янець А. В. Особливості формування та підтримка іміджу підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Підприємництво та інновації. №14. С. 63‑67. URL : https://doi.org/10.37320/2415-3583/14.12 (дата звернення : 24.11.2022 р.).
- Фостолович В. Digital-технології як сучасні інструменти системи управління у підприємствах індустрії гостинності. Економіка. Управління. Інновації. №1 (30). URL : https://doi.org/10.35433/ISSN2410-3748-2022-1(30)-14 (дата звернення : 24.11.2022 р.).
- Лисюк Т., Терещук О., Пасічник М. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарстві. Економіка та суспільство. 2022. №40. URL : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 (дата звернення : 24.11.2022 р.).
- Tai Y. F., Wang Y. C., Luo C. C. Technology-or human-related service innovation? Enhancing customer satisfaction, delight, and loyalty in the hospitality industry. Service Business. 2021. №15(4). Pp. 667‑ URL : https://doi.org/10.1007/s11628-021-00461-w (дата звернення : 25.11.2022 р.).
- Sharma , Shin H., Santa-María M. J., Nicolau J. L. Hotels’ COVID-19 innovation and performance. Annals of Tourism Research. 2021. №88, 103180. URL : https://doi.org/10.1016/j.annals.2021.103180 (дата звернення : 25.11.2022 р.).
- Blöcher K., Alt R. AI and robotics in the European restaurant sector : Assessing potentials for process innovation in a high-contact service industry. Electronic Markets. 2021. №31(3). Pp. 529‑ URL : https://doi.org/10.1007/s12525-020-00443-2 (дата звернення : 24.11.2022 р.).
- Stroumpoulis A., Kopanaki , Oikonomou M. The Impact of Blockchain Technology on Food Waste Management in the Hospitality Industry. ENTRENOVA – ENTerprise REsearch InNOVAtion. 2022. №7(1). Pp. 419–428. URL : https://doi.org/10.54820/CQRJ6465 (дата звернення : 25.11.2022 р.).
- Стойко І. І. Формування конкурентоспроможності готельного бізнесу. Інновації: аспекти управління, виробництва, сфери обслуговування : матеріали Ⅷ Всеукраїнської науково-практичної конференції пам’яті почесного професора ТНТУ, академіка НАН України Чумаченка Миколи Григоровича, 2019. С. 72‑73.
Стаття надійшла до редакції: 20.12.2022
Як цитувати статтю: |
Банєва І. О., Величко О. В. Сучасні підходи до організації готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. № 36(2022). С. 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-01. |
Banyeva I., Velychko O. (2022). Modern approaches to the organization of the hotel and restaurant business. Modern Economics, 36(2022), 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-01. |