УДК 378.09:378.147 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-07 |
Літвінчук С. Б., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики професійного навчання, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9885-7234
e-mail: svitlanalitvinchk@ukr.net
Гула Л. В., асистент кафедри методики професійного навчання, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5775-9478
e-mail: larisa.gulaya1@gmail.com
Сучасні підходи до навчання майбутніх економістів засобами комп’ютерних технологій
Анотація. У статті проаналізовано актуальні питання трансформації системи освіти відповідно до Болонської системи, врахування тенденцій глобалізації, досягнення відповідності вимогам інформаційного суспільства та пошук нових форм та методів навчання у вищій школі, який створює передумови для активізації впровадження комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес закладів вищої освіти (ЗВО).
Метою представленої статті є дослідження науково-методичних засад навчання майбутніх економістів на основі комп’ютерних технологій, що створюють реальні можливості для використання їх у системі освіти з метою розвитку творчих здібностей студентів.
Проведено аналіз наукових праць з питань інформаційного стану суспільства та питання впровадження комп’ютерних технологій в навчальний процес ЗВО. Звернено увагу на впровадження сучасних підходів до навчання майбутніх економістів із використанням комп’ютерних технологій. Підкреслено роль інформаційно-предметних комплексів, що становлять основу педагогічних програмних засобів, які є потужним інструментом для підвищення ефективності праці викладача та поліпшення сприйняття студентами навчального матеріалу.
Доведено, що застосування комп’ютерних технологій навчання полягає в розробці та використанні програмних засобів навчального призначення. Особливість комп’ютерних технологій навчання в тому, що вони повинні акумулювати в собі, поруч із комп’ютерною програмою, дидактичний і методичний досвід викладача-предметника. Застосування їх у процесі підготовки майбутніх економістів має низку переваг: можливість контролювати темп навчальної діяльності, обирати рівень складності завдань, здатність наочно демонструвати певні явища.
Ключові слова: комп’ютерні технології; комп’ютерна грамотність; сучасні форми та методи навчання; інтеграція; система «викладач-комп’ютер-студент», сучасне інформаційне середовище.
Література:
- Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі : посіб. для педагогічних працівників і студентів педагогічних вищих навчальних закладів. Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2016. 116 с.
- Гершунський Б. С. Комп’ютеризация у сфері освіти. Проблеми и перспективи. Київ: Педагогіка, 2015. 264 с.
- Освіта : Державна національна програма («Україна ХХІ століття»). Київ: Райдуга, 1994. 62 с.
- Зінченко В. І., Клімова О. В., Мамаєв Л. М. Методологічні проблеми використання ЕОМ у навчальному процесі. Київ, 2016. С. 57-62.
- Матвісів Я. Трудова підготовка в закладах освіти. Педагогічні засади економічної освіти та виховання сучасної української молоді. 2014. № 2. С. 23-26.
- Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. Вид. 3-є , переробл. і допов. Київ, 2017. 608 с.
- Пєхота О. М., Кіктенко А. З., Любарська О. М. Освітні технології : навч.- метод. посіб. / за ред. О .М. Пєхоти. Київ : А.С.К., 2016. 256 с.
- Чернілевський Д. В. Дидактичні технології у вищій школі : навч. посіб. для вузів. / ред.Чернілевський Д.В. Київ: Педагогіка, 2017. 437 с.
- Litvinchuk S. B. «Information Technology In The Management Of Student’s Activities While Studying». International Journal of Computer Science and Network. 2021.Vol. 21, № 2, Р.14-20. URL : https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9240 (дата звернення : 10.06.2022).
- Litvinchuk S., Gula L. (2021). Information technologies of teaching economic disciplines in an interactive software environment. Modern Economics. 30(2021), 136-140. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-21.
- 11. Маркус Н. В. Особливості застосування інформаційних технологій як засобу гуманітаризації навчання студентів. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: 3б. наук. праць Рівнецького державного гуманітарного університету. 2017. Вип. 23. С. 171-173.
Стаття надійшла до редакції: 12.05.2022
Як цитувати статтю: |
Літвінчук С. Б., Гула Л. В. Сучасні підходи до навчання майбутніх економістів засобами комп’ютерних технологій. Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 50-57. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-07. |
Litvinchuk S. B., Gula L. V. (2022). Modern approaches to training future economists in computer technology. Modern Economics, 33(2022), 50-57. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-07. |