УДК 33.65:656.1
Борисюк І. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки повітряного транспорту, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7392-5344
e-mail: borisyuk2005@ukr.net
Мельник К. О., студентка, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна
e-mail: melnikkatya729@gmail.com
Управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства
Стаття присвячена актуальним питанням управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства. Розглянуто підходи щодо визначення та інтерпретації поняття конкуренції та конкурентоспроможності послуг, сформовано схему управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства на основі системно-процесного підходу, визначено взаємозв’язок основних складових системи управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства, проаналізовано цілі, завдання, методи, принципи та функції управління конкурентоспроможністю. Основними складовими елементами системи управління конкурентоспроможністю визначено: розробка концепції управління конкурентоспроможності автотранспортного підприємства, формування конкурентного потенціалу та системи конкурентних переваг підприємства, розробка стратегії управління конкурентоспроможністю автотранспортних послуг, комплексний механізм реалізації конкурентних переваг підприємства. Окреслено фактори зовнішнього і внутрішнього середовища автотранспортного підприємства, що впливають на формування конкурентного потенціалу та системи конкурентних переваг підприємства. Формування комплексної системи управління конкурентоспроможністю забезпечує успішне функціонування, фінансову стабільність і розвиток підприємства у конкурентному середовищі автотранспортних послуг, надання конкурентоздатних послуг, збільшення доходів і фінансових результатів підприємства, підвищення ефективності господарської діяльності та обґрунтованості прийняття управлінських рішень.
Ключові слова: конкуренція; конкурентоспроможність; конкурентні переваги; управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства; фактори; методи; принципи; функції.
Література:
- Зборовська Ю. Л. Підвищення конкурентоспроможності продукції – важлива умова нарощування експортного потенціалу // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2007. – № 4(34). – С. 137-142.
- Минько Э. В. Качество и конкурентоспособность : підручник / Э. В. Минько, М. Л. Кричевский. – СПб. : Питер, 2004. – 268 с.
- Клівець П. Г. Стратегія підприємства : навч. посіб. – К. : Академвидав, 2007. – 320 с.
- Горбашко Е. А. Менеджмент качества и конкурентоспособности : Учеб. пособие. – СПб. : ГУЗФ, 1998. – 207 с. – С. 7.
- Дементьева А. Г. Конкурентоспособность международных компаний // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. – № 6.
- Юридическая энциклопедия / Под ред. М. Ю. Тихомирова. – М. : 1999. – 526 с.
- Харченко Т. Б. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств як засіб ринкового реформування економіки // Актуальні проблеми економіки. – 2003. – № 2. – С. 71.
- Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф, Э. Макдоннелл ; Пер. с англ. – СПб. : Питер Ком, 1999. – 416 с.
- Клименко С. М. Управління конкурентоспроможністю підприємства : навч. посіб. / С. М. Клименко, Т. В., Омельяненко, Д. О. Барабась, О. С. Дуброва, А. В. Вакуленко. – К. : КНЕУ, 2008. – 520 с.
- Управління конкурентоспроможністю підприємства : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Т. В. Омельяненко, Д. О. Барабась, А. В. Вакуленко. – К. : КНЕУ, 2006 – 272 с.
- Кныш М. И. Конкурентные стратегии : учеб. пособие. – СПб. : Б. и., 2000. – 284 с.
Стаття надійшла до редакції: 09.12.2018
Як цитувати статтю: |
Борисюк І. О., Мельник К. О. Управління конкурентоспроможністю автотранспортного підприємства. Modern Economics. 2018. № 12. С. 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-01. |
Borysiuk, I. & Meljnyk, K. (2018). Motor transport enterprise competitiveness management. Modern Economics, 12, 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-01. |