УДК 336.71 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-15 |
Коваль Н. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів та інноваційного менеджменту, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7293-3331
e-mail: nokoval@gmail.com
Особливості формування банківського продукту в розрізі маркетингових інновацій
Анотація. У статті досліджено сучасні концептуальні підходи щодо особливостей банківського продукту з метою зростання конкурентоспроможності сучасних комерційних банків. Розглянуто нові наукові підходи до банківського менеджменту, а також оцінки інноваційності банківського продукту. Проаналізовано фактори зростання якостей та конкурентоспроможності банківських послуг. Також визначено, що якщо банк дотримується концепції інтенсифікації комерційних зусиль, то головну увагу він приділяє проведенню заходів щодо стимулюванню збуту свого продукту (тобто надання різних послуг). Метою даного дослідження є визначення та створення необхідних умов щодо пристосування банківського інноваційного продукту до вимог ринку, підвищення конкурентоспроможності й прибутковості самого банку. Установлено що банківський продукт, який реалізується у формі послуг, окремих видів інвестицій, обміну капіталу та інших операцій, потребує однозначності у його дефініціях, термінології, необхідних для визначення обсягу продукту, обліку й обміну між учасниками банківського процесу. Сформований позитивний досвід розвинених країн світу в галузі політики формування банківського продукту як на макро-, так і на мікрорівні, який має стати орієнтиром при реформуванні української банківської політики та має бути направлена на забезпечення зростання достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних банків. Зроблено висновок, що дослідження концептуальних підходів до формування банківського продукту виступило підставою для появи нової концепції маркетингових інновацій, яка базується на аналізі факторів зростання конкурентоспроможності національної банківської системи. Дослідження цього напряму дозволить поглибити теоретичний і методологічний інструментарій моделювання управління маркетинговими інноваціями банківського сектору.
Ключові слова: комерційний банк; банківська послуга; банківський продукт; маркетинг; конкурентоспроможність; банківський менеджмент.
Література:
- Кужелєв М. О., Житар М. О. Фінансова гнучкість прийняття рішень в інвестиційній діяльності банків: монографія. Київ : Центр учбової літератури, 2016.176 с.
- Огляд банківського сектору України. URL : https://bank.gov.ua/ (дата зверненя: 23.09.2021 р.).
- Звіт про фінансову стабільність. Грудень 2019. URL : https://bank.gov.ua/news/all/zvit-pro-finansovu-stabilnist (дата зверненя: 23.09.2021 р.).
- Леонов С. В. Банківське інвестування : взаємозв’язок економічних категорій. Сучасні проблеми інноваційного розвитку держави : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Дніпропетровськ. 2018. Том 1. С. 59-61.
- Озерчук О. В. Управління інвестиційним портфелем банків в Україні : теоретичні та прикладні аспекти. Наукові праці НДФІ. 2019. № 1 (86). С. 85- 100.
- Марченко О. В., Золотопуп Ю. М. Оцінка кредитно-інвестиційної діяльності банку. Молодий вчений. № 2(42). 2017. С. 283-287.
- Побоча К. П. Податкове стимулювання банківського інвестування в Україні. Причорноморські економічні студії: науковий журнал. 2018. Одеса, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Випуск 36. Частина2. С. 99-202.
- Воронкова О. М., Гордей О. Д. Суспільно-політичні аспекти податкового менеджменту в Україні. Збірник наукових праць Національного університету державної податкової служби України. 2014. № 2.лужби України. 2014. № 2. Ірпінь, УДФСУ. С. 47-56.
- Дадашова П. На довгу перспективу : як змінюються вимоги НБУ для капіталу банків. Інтернет-видання «Економічна правда». 2019. URL : https://www.epravda.com.ua/columns/2019/04/5/646721/ (дата звернення 23.09.2019).
- Перевозова . І. В., Боднарчук О. Г. Нормативно-правові аспекти банківського регулювання та забезпечення надійності банківської системи України. Фінансово-кредитна діяльність : проблеми теорії та практики. 2019. № 28.С.26-35.
Стаття надійшла до редакції: 23.10.2021
Як цитувати статтю: |
Коваль Н. О. Особливості формування банківського продукту в розрізі маркетингових інновацій. Modern Economics. 2021. № 29(2021). С. 94-99. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-15. |
Koval N. (2021). Peculiarities of Banking Product Formation in the Context of Marketing Innovations. Modern Economics, 29(2021), 94-99. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-15. |