УДК 339.138 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V24(2020)-10 |
Загладько В. О., студент першого курсу магістерської спеціальності факультету Міжнародної Економіки і Менеджменту Київського Національного Економічного Університету імені В. Гетьмана, Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0722-0167
e-mail: vlad.zahladko@kneu.edu.ua
Пріоритетні напрями розвитку і застосування альтернативних інструментів діджитал-маркетингу
Анотація. У контексті динамічної конвергенції фізичного і цифрового світів, наявності неймовірного обсягу інформації про окремого споживача, критичного сприйняття соціумом традиційних форм реклами, підвищення ефективності обробки даних і комунікації, традиційний маркетинг еволюціонував в абсолютно нову, цифрову форму. Під впливом вищеперерахованих факторів відбулися оновлення та трансформація маркетингових каналів. Ці процеси створили умови для інтенсивного розвитку діджитал-маркетингу та розширення сфер його застосування.
Сьогодні основним засобом комунікації між споживачами та брендами є цифрові технології, які кардинально змінили контекст і методи проведення маркетингових процесів. Цифрові канали є багатофункціональними, універсальними, практичними і ефективними. З цієї причини компанії все більшою мірою покладаються на цифрові канали для маркетингових комунікацій. Це пояснює постійне збільшення інвестицій в дослідження і розробку цифрових маркетингових інструментів.
Попри велику кількість досліджень, теоретичні аспекти інструментарію діджитал-маркетингу розроблено недостатньо. Саме тому основною метою статті є дослідження концепції цифрового маркетингу та умов його формування, виокремлення особливостей інноваційних методів та інструментів цифрового маркетингу, аналіз особливостей і оцінка ефективності в сучасних економічних умовах.
У статті було розкрито зміст терміну цифрового маркетингу. Обґрунтовано ключові прерогативи застосування цифрових каналів корпоративних стратегіях з просування продукції. Розглянуто основні стратегії, традиційні канали та методи діджитал-маркетингу. Досліджено пріоритетні напрями розвитку і застосування альтернативних інструментів сучасного діджитал-маркетингу, детально розглянуто наступні: штучний інтелект, машинне навчання, чатбот, відеомаркетинг, технології доповненої реальності й маркетинг впливу. Визначено основні характеристики заданих інструментів і надано критичну оцінку їхньої ефективності на основі аналізу та порівняння даних.
Ключові слова: маркетинг; маркетингові канали; цифровий маркетинг; цифрові технології; цільова аудиторія; просування; персоналізований контент.
Література:
- Statista (2020). Global digital population as of July 2020. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/.
- Factum Group (2019). Internet penetration in Ukraine. Retrieved from https://inau.ua/sites/default/files/file/1910/dani_ ustanovchyh_doslidzhen_iii_kvartal_2019_roku.pdf [in Ukrainian].
- Eurostat (2019). Internet access of households. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Digital_economy_and_society_statistics_-_households_and_individuals.
- Iatsiuk, V. (2015). Digital marketing: the future of marketing communications in branding. Investytsii: Praktyka Ta Dosvid, 7. Retrieved from http://www.investplan.com.ua/pdf/7_2015/16.pdf [in Ukrainian].
- eMarketer (2020). Global Digital Ad Spending Update. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/global-digital-ad-spending-update-q2-2020
- Ukrainian Advertising Coalition (2019). The size of Ukrainian advertising and communication market in 2019 and forecast for 2020. Retrieved from https://vrk.org.ua/ad-market/ [in Ukrainian].
- Smart Insights (2019). Digital strategy, transformation, and technologies statistics. Retrieved from https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/100-must-see-marketing-stats/.
- Ruban, V.V. (2017). Digital marketing: its role and specifics of use. Ekonomichnyi Visnyk Zaporizkoi Derzhavnoi Inzhenernoi Akademii, 2(2), pp. 20-25. Retrieved from http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN= UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/evzdia_2017_2%282%29__5.pdf [in Ukrainian].
- Ascend 2 (2019). Digital marketing report, Survey Summary. Retrieved from http://ascend2.com/wp-content/uploads/2018/10/Ascend2-2019-Digital-Marketing-Strategies-Report-181005.pdf.
- eMarketer (2019). Major global digital ad spending. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/global-digital-ad-spending-2019
- Instapage (2019). 68 Personalization Statistics. Retrieved from https://instapage.com/blog/personalization-statistics.
- Xaxis (2018). Artificial Intelligence – Myth versus reality in the digital advertising world Statistics. Retrieved from https://www.xaxis.com/wp-content/uploads/2018/07/IAB-EU_XAXIS-AI-REPORT_2018-07-.pdf.
- Single Grain (2019). Top AI Trends in marketing. Retrieved from https://www.singlegrain.com/artificial-intelligence/ai-trends-in-marketing-for-2019-infographic/.
- Small Business Trends (2018). 82% of Consumers Expect Immediate Response on Sales or Marketing Questions. Retrieved from https://smallbiztrends.com/2018/07/real-time-response-to-customers.html.
- Invesp (2019). Chatbots In Customer Service – Statistics and Trends. Retrieved from https://www.invespcro.com/blog/chatbots-customer-service/.
- Finances Online (2020). Video Marketing Trends for 2020/2021. Retrieved from https://financesonline.com/video-marketing-trends/.
- Oberlo (2020). YouTube Statistics. Retrieved from https://www.oberlo.com/blog/youtube-statistics.
- Wyzowl (2020). Video Marketing Statistics 2020 – The state of video marketing. Retrieved from https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics-2020/.
- co (2019). SEO Statistics. Retrieved from https://bluelist.co/blog/stats-to-understand-seo/.
- Blue Corona (2019). The ultimate video marketing guide for 2019. Retrieved from https://www.bluecorona.com/blog/video-marketing-strategy-guide/.
- Insivia (2017). Video Stats For 2017. Retrieved from https://www.insivia.com/27-video-stats-2017/.
- 99Firms (2018). Facebook Live Statistics. Retrieved from https://99firms.com/blog/facebook-live-stats/#gref.
- Zenith (2019). Global online video viewing and ad spending forecast. Retrived from https://www.marketingcharts.com/charts/global-online-video-viewing-and-ad-spending-forecast/attachment/zenith-online-video-viewing-ad-spend-oct2019.
- Statista (2019). Forecast augmented (AR) and virtual reality (VR) market size worldwide from 2016 to 2020. Retrived from https://www.statista.com/statistics/591181/global-augmented-virtual-reality-market-size/.
- Statista (2020). Augmented Reality statistics & facts. Retrieved from https://www.statista.com/topics/3286/augmented-reality-ar/.
- Daymon Interections (2016). The Impact of Augmented Reality on Retail. Retrieved from http://www.retailperceptions.com/2016/10/the-impact-of-augmented-reality-on-retail/.
- Mobidev (2020). Augmented Reality Trends. Retrieved from https://mobidev.biz/blog/augmented-reality-future-trends-2018-2020.
- Gartner (2019). Gartner Says 100 Million Consumers Will Shop in Augmented Reality Online and In-Store by 2020. Retrieved from https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2019-04-01-gartner-says-100-million-consumers-will-shop-in-augme?utm_source=ixbtcom.
- The Drum (2018). Things marketers should know about adopting augmented reality. Retrieved from https://www.thedrum.com/opinion/2018/03/29/three-things-marketers-should-know-about-adopting-augmented-reality.
- Digital Marketing Institute (2019). Influencer marketing statistics. Retrieved from https://digitalmarketinginstitute.com/blog/20-influencer-marketing-statistics-that-will-surprise-you.
- Google (2016). Why YouTube stars are more influential than traditional celebrities. Retrieved from https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/video/youtube-stars-influence/.
- MediaKix (2018). Influencer tiers for the influencer marketing industry. Retrieved from https://mediakix.com/influencer-marketing-resources/influencer-tiers/.
- Klear (2019). Influencer Marketing Rate Card. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/how-much-are-brands-paying-influencers.
- SparkToro (2018). Problems Plaguing Influencer Marketing. Retrieved from https://sparktoro.com/blog/10-problems-plaguing-influencer-marketing/.
- Ankarlid, A. (2019). The $744 M Influencer Marketing Scam. Retrieved from https://medium.com/@aa_88162/influencerstudy-agoodcom-4c7ac6c27fae.
- Yogesh, S. & Sharaha, N. (2019). Digital marketing and its analysis. International Journal of Innovative Research in Computer and Communication Engineering 5 (7). Coimbatore, Tamil Nadu, India. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/335175024_DIGITAL_MARKETING_AND_ITS_ANALYSIS.
Стаття надійшла до редакції: 15.11.2020
Як цитувати статтю: |
Загладько В. О. Пріоритетні напрями розвитку і застосування альтернативних інструментів діджитал-маркетингу. Modern Economics. 2020. № 24(2020). С. 60-68. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V24(2020)-10. |
Zahladko V. (2020). Priority Areas for the Development and Implementation of Alternative Digital Marketing Instruments. Modern Economics, 24(2020), 60-68. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V24(2020)-10. |