УДК 339.138:338.48 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-15 |
Муштай В. А., кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та логістики, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9042-0241
e-mail: vamushtai@gmail.com
Лишенко М. О., доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та логістики, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6321-5178
e-mail: lm_1980@ukr.net
Макаренко Н. О., доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та логістики, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7354-5122
e-mail: nmakar165@ukr.net
Макарова В. В., доктор економічних наук, доцент, професор кафедри маркетингу та логістики, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1076-9246
e-mail: victoria.makarova24@ukr.net
Маркетинг відносин в межах концепції сталого розвитку та глобальної діджиталізації туристичної галузі
В статті розкрито сутність та визначено роль маркетингу відносин в діяльності туристичних підприємств за умов динамічних змін ринкового середовища, зокрема комп’ютеризації, технологізації та віртуалізації туризму. Обґрунтовано необхідність поетапного запровадження маркетингу відносин в практичну діяльність підприємств туристичного бізнесу, що прагнуть встановлення довготривалих відносин зі споживачами, підвищення їх лояльності, орієнтуючись на сталий розвиток. Акцентовано на необхідності використання туристичними підприємствами сучасних цифрових технологій, які сприятимуть підвищенню комунікаційної взаємодії зі споживачами та стануть потужним інструментом в формуванні ефективних відносин, вказуватимуть на інноваційну активність туристичних підприємств. Досліджено можливості діджиталізації індустрії туризму. Визначено, що за умов глобальної діджиталізації цифрова трансформація туристичного бізнесу має розглядатися туристичними підприємствами як одна з основних умов їх сталого розвитку. Запропоновано поетапну діджиталізацію бізнес – процесів туристичних підприємств в межах концепції сталого розвитку серед базових спрямувань якої має бути гармонізація відносин з клієнтами та розширення можливостей економічного зростання самих суб’єктів туристичного бізнесу.
Ключові слова: маркетинг відносин; лояльність споживачів; глобалізація; діджиталізація; цифрові технології; інноваційна активність; концепція; сталий розвиток.
Література:
- Боліла С. Ю., Кириченко Н. В. Маркетингові аспекти розвитку діяльності підприємства сфери туризму на регіональному рівні під впливом глобальних тенденцій. Вісник Хмельницького національного університету. № 6. Т.2. С. 198 – 203.
- Ільницька-Гикавчук Г. Я. Роль цифрових платформ в зростанні туристичного бізнесу. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 6. Т. 1. С. 232 – 234.
- Кирилюк І. М. Використання сучасних інформаційних технологій у туристичній галузі. Інноваційний розвиток туризму та індустрії гостинності: проблеми й перспективи: колективна монографія/ Поворознюк І. М., Чирва О. Г., Кирилюк І. М. [та ін.]; за ред. І. М. Поворознюк. Умань: Візаві, 2022. С.28 – 44.
- Марусей Т. В. Діджиталізація туристичного сектору як інструмент розвитку в сучасних умовах. Ефективна економіка. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/8_2020/75.pdf (дата звернення: 17.03.2023).
- Про схвалення Стратегії розвитку високотехнологічних галузей до 2025 року та затвердження плану заходів щодо її реалізації. Проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України, 2016. URL: http://www.me.gov.ua (дата звернення: 17.03.2023).
- Стасевич С. П., Недзвецька О. В., Гомзяк О. І. Забезпечення сталого розвитку туристичної галузі в Україні в умовах пандемії. Ефективна економіка. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2021/76.pdf (дата звернення: 17.03.2023).
- Тимкова В. А., Савіна С. С. Вдосконалення маркетингових інструментів для розробки концепції сталого розвитку туристичних підприємств. Молодий вчений. №5 (69). С. 241 – 245.
- Феленчак Ю. Б., Шевчук І. Б. Нові напрями використання інформаційно – комунікативних технологій у сфері туризму. Інфраструктура ринку. № 36. С. 69 – 75.
- Цвілий С. М., Бублей Г. А. Діджиталізація бізнес-процесів компанії з надання міжнародних туристичних послуг. International relations, part «Economic sciences». Vol. 1. № 20. С. 48 – 51.
- Шуптар-Пориваєва Н. Й., Губанова О. Р., Попова М. О., Андрущенко О. С. Перспективи інноваційного розвитку туристичної сфери в Україні в умовах коронавірусної кризи. Соціально – економічні проблеми сучасного періоду України. Вип. 6 (146). С. 90 – 96.
- Щука Г. П., Гальків Л. І. Формування маркетингу відносин у туристичному комплексі. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. №1 (97). С. 94 – 100.
Стаття надійшла до редакції: 10.04.2023
Як цитувати статтю: |
Муштай В. А., Лишенко М. О., Макаренко Н. О., Макарова В. В. Маркетинг відносин в межах концепції сталого розвитку та глобальної діджиталізаціїтуристичної галузі. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 99-105. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-15. |
Mushtai V., Lyshenko M., Makarenko N., Makarova V. (2023). Relationship marketing within the concept of sustainable development and global digitalization of the tourism industry…. Modern Economics, 38(2023), 99-105. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-15. |