Стамат В. М., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5789-4023
e-mail: vmkolesnyk@ukr.net
Скорук А. Ю., бакалавр факультету менеджменту, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
e-mail: skkorukk@gmail.com
Сегментація цільової аудиторії як важливий етап маркетингу на ринку готельно-ресторанного бізнесу
У сучасних умовах на ринку готельно-ресторанного бізнесу набуває актуальності питання збільшення конкурентоспроможності та пошуку рішень для утримання споживачів й привернення уваги нових. Це можливо на основі точного поділу ринку та визначення своїх груп споживачів, які стануть цільовою аудиторією, тобто сегментації ринку та вибору цільового сегмента. Виділено етапи маркетингових процесів для закладів готельного й ресторанного бізнесу: позиціювання закладу; сегментація цільової аудиторії; пошук конкурентів; формування плану маркетингових заходів; структурування маркетингового бюджету; формування зворотного зв’язку та комунікації з гостями; оптимізація меню у ресторані або у готелі; оптимізація подачі страв; ціноутворення у закладі готельно-ресторанного бізнесу; оптимізація сервісу; інтер’єр. Схарактеризовано поняття сегментації цільової аудиторії, як складової цільового маркетингу, а також надані методи сегментації цільової аудиторії, що дозволяють отримати якісну інформацію про актуальні потреби споживачів та формування рішень і нових пропозицій їх задоволення. Надані практичні рекомендації, які можуть використовуватися для закладів як комплексного, так і окремо готельного і ресторанного бізнесів.
На основі проаналізованої інформації, виявлено методи сегментації, які підходять для досягнення більших результатів досліджень, тобто високих конкурентних переваг, збільшенню прибутку та рівня впізнаваності і лояльності споживачів готельно-ресторанних закладів.
Ключові слова: цільовий маркетинг; сегментація цільової аудиторії;цільова аудиторія; цільовий ринок; позиціонування; готельно-ресторанний бізнес.
Література:
- Бутенко Н. В. Маркетинг: підручник. Київ : Атіка, 2007. 300 с.
- Войчак А.В., Шумейко В.М. Дослідження сучасних концепцій маркетингу та маркетингового менеджменту. Маркетинг в Україні. № 4. С. 52-55.
- Готельний та ресторанний бізнес. URL : https://old.library.kr.ua/bookexibit/gotel.html (дата звернення : 20.10.2022).
- Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які повинен знати кожен менеджер: навчальний посібник. Київ : «Паблішер», 2018. 160 с.
- Сегментація клієнтів. URL : https://easyweek.com.ua/perevagi-ta-metodi-segmentaciyi-kliyentskoyi-bazi.html (дата звернення : 20.10.2022).
- Силивейстр В. Маркетинг у ресторанному бізнесі. URL : https://joinposter.com/post/restaurant-marketing (дата звернення : 20.10.2022).
- Федорченко А. В. Система маркетингових досліджень у контексті тенденцій розвитку сучасного маркетингу. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. ДВНЗ Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана, 2008.
- Akers Helen Major segments of the restaurant industry. URL : https://smallbusiness.chron.com/major-segments-restaurant-industry-25986.html (дата звернення : 10.2022).
- Milano Steve What is restaurant segmentation? URL : https://yourbusiness.azcentral.com/restaurant-segmentation-23228.html (дата звернення : 20.10.2022).
- Musumano Elise Customer segmentation: why it’s impotant? URL : https://sevenrooms.com/en/blog/customer-segmentation/ (дата звернення : 20.10.2022).
- Regetsiv Mary 3 proven methods to meet your target audience. URL : https://perfectorium.com/three-proven-methods-to-meet-your-target-audience (дата звернення : 20.10.2022).
- Target the market of your restaurant. URL : https://www.restohub.org/operations/planning/defining-your-restaurant-target-market/ (дата звернення : 20.10.2022).
- VALS As A Tool of Tourism Market Research: The Pennsylvania Experience. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/004728758602400401 (дата звернення : 20.10.2022).
Стаття надійшла до редакції: 24.10.2022
Як цитувати статтю: |
Стамат В. М., Скорук А. Ю. Сегментація цільової аудиторії як важливий етап маркетингу на ринку готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 112-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-17. |
Stamat V., Skoruk A. (2022). Segmentation of the target audience as an important stage of marketing in the market of hotel and restaurant business . Modern Economics, 35(2022), 112-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-17. |