УДК 330.88 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-21 |
Рябченко І. С., квафілійований почесний науковий співробітник, філ. д-р Ян-У. Інститут Сандал, Фінстаджордет, Норвегія
ORCID ID: 0000-0001-6181-0611
e-mail: provost@janusandal.no
Маркетингова статистична ефективність у комплексі поведінкової економіки та маркетингу
Поведінкова економіка є важливим інструментом для розуміння та прогнозування поведінки споживачів та організацій і може використовуватися для підтримки розробки інноваційних маркетингових стратегій. У цій статті розглядається роль поведінкової економіки в маркетингу та досліджується концепція статистичної ефективності маркетингу (SME) для вимірювання ефективності маркетингових кампаній. Аналізуючи поведінку споживачів і організацій і використовуючи такі методи, як «SME», маркетологи можуть краще зрозуміти фактори, які впливають на рішення про купівлю, і створити більш ефективні маркетингові стратегії.
У статті узагальнено теоретичні та практичні аспекти поведінкової економіки в сучасному світі, маркетингової діяльності. Це дослідження розробило маркетингові інструменти для оцінки маркетингової діяльності.
Проаналізовано вплив різних факторів на поведінку споживачів і ефективність різних маркетингових стратегій у різних сегментах ринку. Досліджено зв’язок між поведінковою економікою та ефективністю маркетингу та важливість урахування поведінки споживачів під час розробки маркетингових кампаній. Наш аналіз продемонстрував цінність використання статистичних методів, таких як «SME», для вимірювання ефективності маркетингових зусиль. Загалом наші висновки підкреслюють важливість урахування поведінки споживачів у маркетингу та цінність використання поведінкової економіки та статистичного аналізу для підтримки розробки ефективних маркетингових стратегій.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні теоретичних і практичних засад формування ефективного інструментарію визначення ефективності маркетингової діяльності, а саме:
- Визначено та уточнено поняття поведінкової економіки як складової маркетингу.
- Розроблено методику оцінки ефективності маркетингової діяльності.
Ключові слова: поведінкова економіка; маркетинг; інновації; статистична маркетингова ефективність; маркетингові стратегії.
Література:
- Simon, H. A. (1957). Models of Man, Social and Rational: Mathematical Essays on Rational Human Behavior in Society Setting. New York, NY : Wiley [in English].
- Simon, H. A. (1997). Models of bounded rationality: Empirically grounded economic reason (Vol. 3). MIT press [in English].
- Simon, H. A. (1947). Administrative Behavior : A Study of Decision-Making Processes in Administrative Organization. New York : Macmillan [in English].
- Thaler, R. H., Sunstein, C. R., & Balz, J. P. (2013). Choice architecture. In E. Shafir (Ed.), The behavioral foundations of public policy (pp. 428-439). Princeton, NJ: Princeton University Press [in English].
- Thaler, Richard, H., & Cass, R. Sunstein. 2003. “Libertarian Paternalism.” American Economic Review, 93 (2): 175-179. doi: 10.1257/000282803321947001 [in English].
- Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness [in English].
- Tversky, A, & Kahneman, D. Advances in prospect theory: Cumulative representation of uncertainty. J Risk Uncertain. 1992;5: 297–323. doi: 10.1007/BF00122574 [in English].
- Tversky, A., & Kahneman, D. (1985). The framing of decisions and the psychology of choice. In Behavioral decision making (pp. 25-41). Springer, Boston, MA. [in English].
- Sutherland, R. (2019). Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don’t Make Sense. London: WH Allen [in English].
- Nørretranders, T. (1991). The user illusion: Cutting consciousness down to size. Viking [in English].
Стаття надійшла до редакції: 11.04.2023
Як цитувати статтю: |
Рябченко І. С. Маркетингова статистична ефективність у комплексі поведінкової економіки та маркетингу. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 139-143. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-21. |
Riabchenko I. (2023). Statistical marketing efficiency in a complex of behavioral economics and marketing. Modern Economics, 38(2023), 139-143. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-21. |