УДК 339.138:339.9 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V51(2025)-20 |
Нікульнікова Г. В., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, організації та управління підприємствами, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0703-5041
e-mail: tomskogo18@gmail.com
Поліщук І. Г., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, організації та управління підприємствами, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0151-8656
e-mail: polishchuk@knu.edu.ua
Максимова О. С. кандидат економічних наук, доцент кафедри автомобільного транспорту, Криворізький національний університет, м. Кривий Ріг, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7253-0105
e-mail: maxlenser@knu.edu.ua
Синергія маркетингу і зовнішньоекономічної діяльності в контексті стійкого розвитку бізнесу
Анотація. Досліджено теоретико-прикладні аспекти формування маркетингової стратегії в зовнішньоекономічній діяльності підприємства в умовах глобальної нестабільності та високої конкуренції. Обґрунтовано доцільність трансформації маркетингу в інтегровану управлінську систему, здатну забезпечити адаптацію підприємства до змін зовнішнього середовища. Запропоновано авторську концепцію стратегії динамічної взаємодії, що базується на принципах цільової адаптації, цифрової чутливості та поведінкової релевантності. Установлено, що реалізація такої стратегії дозволяє підвищити ефективність прийняття управлінських рішень у зовнішньоекономічному контексті, зменшити часові лаги реакції на ринкові зміни та підвищити стійкість підприємства в умовах міжнаціональної конкуренції. Розроблено логіко-структурну модель запропонованої стратегії, що відображає її комплексний характер та взаємозв’язки між функціональними складовими. Сформульовано висновки щодо перспектив подальших досліджень у напрямі стратегічного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності через призму маркетингової адаптивності.
Ключові слова: маркетинг; зовнішньоекономічна діяльність; стратегія динамічної взаємодії; адаптивність; цифрова чутливість; міжнаціональна конкуренція; управлінські рішення.
Література:
- Бондарчук О. М., Темченко Г. В., Астаф’єва К. О. Використання принципів бенчмаркінгу для забезпечення підвищення ефективності діяльності. Ефективна економіка. 2021. № 3. DOI : https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.3.69.
- Даниленко В. І., Боровик Т. В., Майборода О. В. Особливості маркетингу та логістики у інфраструктурному забезпеченні зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК. Ефективна економіка. 2024. № 11. DOI : http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.11.49.
- Кійко С. М., Козуб В. О. Особливості та технології маркетингового забезпечення експортної діяльності. БізнесІнформ. 2018. № 1. С. 339-344. URL: http://www.repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/19339 (дата звернення: 04.05.2025).
- Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ : Наук. Думка, 2022. 880 с.
- Кримська А. О., Балик У. О., Клімова І. О. Цифрова трансформація у сфері маркетингу : нові підходи та можливості. Академічні візії. 2023. № 26. URL : https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794/717.
- Литовченко І. Л. Маркетингові та логістичні аспекти діяльності експортно орієнтованих підприємств: монографія. За заг. ред. І. Л. Литовченко. Київ : ФОП Гуляєва В. М. 2022. 512 с.
- Сабецька Т. Особливості маркетингової політики компаній азійського регіону в умовах інтернаціоналізації та глобального ринку. Економіка та суспільство. 2022. № 36. DOI : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-41.
- Семенда О. В., Корман І. І., Макушок О. В. Синергія маркетингового та логістичного управління у розвитку бренду та каналів розподілу. Проблеми сучасних трансформацій. Серія : економіка та управління. 2025. № 18. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-18-04-07.
- Aaker D. A. Strategic Market Management. 12th ed. New York : Wiley, 2017. 352 p.
- Porter M. E. The Competitive Advantage : Creating and Sustaining Superior Performance. New York : Free Press, 2004. 592 p.
- Rust R. T., Zeithaml V. A., Lemon K. N. Driving Customer Equity: How Customer Lifetime Value is Reshaping Corporate Strategy. New York: Free Press, 2021. 320 p.
Стаття надійшла до редакції: 06.05.2025
Як цитувати статтю: |
Нікульнікова Г. В., Поліщук І. Г., Максимова О. С. Синергія маркетингу і зовнішньоекономічної діяльності в контексті стійкого розвитку бізнесу. Modern Economics. 2025. № 51(2025). С. 159-164. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V51(2025)-20. |
Nikulnikova H., Polishuk I., Maksymova O. (2025). Synergy of Marketing and Foreign Economic Activity in the Context of Sustainable Business Development. Modern Economics, 51(2025), 159-164. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V51(2025)-20. |