УДК 37.015.3:351.78:37.02 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-20 |
Олійник Т. Г., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємств, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5803-2596
e-mail: oliinyktg@gmail.com
Лимар О. О., кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри тракторів та сільськогосподарських машин, експлуатації і технічного сервісу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0301-7313
e-mail: mnaulimar@gmail.com
Ефективність управління навчальними закладами на місцевому рівні
Теоретичною основою дослідження є аналіз нормативно-правових документів, які регулюють управління навчальними закладами, наукові праці вчених з питань ефективного управління навчальними закладами на місцевих рівнях. Визначено, що освіта є державним пріоритетом, що забезпечує інноваційний, соціально-економічний і культурний розвиток суспільства, розглянуто суть навчальних закладів та проведено їх класифікацію. Встановлено, що управління навчальними закладами проводиться на загальнодержавному та місцевому рівнях.
Метою дослідження є оцінка ефективності управління навчальними закладами на місцевому рівні та розробка рекомендацій щодо підвищення якості освіти у відповідності з потребами місцевої громади.
Встановлено, що відділ освіти, культури, молоді та спорту є структурним підрозділом Березанської селищної ради. Мережа загальноосвітніх закладів у Березанській селищній раді формується відповідно до законодавства. Визначено, що всі навчальні заклади Березанської селищної ради є комунальної форми власності, їх фінансування здійснюється за рахунок коштів громади. Проаналізовано, що загальна кількість учнів, що навчаються в ліцеях та гімназіях селищної ради, становить 1221 особу. Кількісний склад педагогічних працівників показав, що більшість вчителів мають вищу освіту.
Доведено, що впровадження технологій дистанційного навчання підвищує якість навчання за рахунок використання інтерактивних методів, мультимедійних ресурсів, віртуальних лекцій та інтерактивних завдань. Визначено, що ефективне управління навчальними закладами на місцевому рівні вимагає гнучкості, інновацій та спроможності адаптуватися до змін в освітньому середовищі.
Ключові слова: освіта; навчальні заклади; громада; управління; держава, дистанційне навчання, інноваційні методи навчання.
Література:
- Бойченко К. В. Взаємодія школи та громади в управлінні школою: європейський досвід та українські перспективи. Витоки педагогічної майстерності. С. 62-68. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/267/1/Boychen.pdf
- Мархлєвскі В., Процак О. Стратегія розвитку освіти в громаді: практичний порадник. Київ, 2018. 56 с. URL: https://hromady.org/wp-content/uploads/2018/05/strategy.pdf
- Гурак Р. Розбудова системи забезпечення якості освіти в умовах децентралізації. URL: https://salarinternational.org.ua/reform/
- Інвестиційний паспорт Березанської громади URL: https://berezanska-gromada.gov.ua/investicijnij-pasport-gromadi-09-30-12-30-01-2019/
- Касич А. Теоретичні аспекти впливу процесів децентралізації на економічний розвиток країни. Актуальні проблеми економіки. 2016. № 8. –C. 16-21.
- Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ МОН України від 25.04.2013 р. № 466 : станом на 16 жовт. 2020 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
- Про освіту : Закон України від 11 листопада 2021 р. №1838-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16 січня 2020 р. № 463-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
- Реформа освіти в умовах децентралізації. Децентралізація. URL: https://decentralization.ua/education
Стаття надійшла до редакції: 23.04.2024
Як цитувати статтю: |
Олійник Т.Г., Лимар О.О. Ефективність управління навчальними закладами на місцевому рівні. Modern Economics. 2024. № 44(2024). С. 126-132. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-20. |
Oliynyk T., Lymar O. (2024). The Effectiveness of Managing Educational Institutions at the Local Level. Modern Economics, 44(2024), 126-132. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-20. |