УДК 658.589 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12 |
Мельниченко О. О., кандидат економічних наук, викладач кафедри економіки підприємства, обліку і аудиту Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна
ORCID ID: 0009-0003-4248-4840
e-mail: kaf.epoa2016@gmail.com
Роль маркетингових інновацій у підвищенні конкурентоспроможності підприємства
Інноваційний маркетинг – окремий напрям сучасного маркетингу, заснований на застосуванні інноваційних методів і технологій. Ключовим чинником поширення прийомів інноваційного маркетингу є тотальна цифровізація українського суспільства. Користувачі Інтернету в Україні активно використовують різні онлайн-сервіси, такі як соціальні мережі, пошукові системи, онлайн-магазини, онлайн-банкінг і багато інших. Перехід більшості клієнтів і потенційних аудиторій у віртуальний простір змушує виробників відходити від традиційних каналів маркетингової комунікації зі споживачами і переходити в “онлайн”. Цифрові інструменти маркетингу мають низку переваг: такий маркетинг дає змогу здійснювати оперативний і прямий контакт зі споживачем, є таргетованим і прецизійним. Перелік інноваційних інструментів маркетингу сьогодні колосально широкий; у рамках цієї статті було розглянуто такі засоби, як сенсорний маркетинг, використання месенджерів і соціальних мереж, віртуальна і доповнена реальність, штучний інтелект, дата-аналітика тощо.
Ключові слова: маркетинг; інноваційний маркетинг; маркетинг інновацій; конкурентоспроможність; цифровізація; штучний інтелект.
Література:
- Андрєєва Н.М. Рулінська О.В. Товарна інноваційна політика: навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ, ФОП Бондаренко М.О. 2015. 284 с.
- Бажал Ю. М. Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема: навчальний посібник. для ВНЗ. Київ : Пульсари, 2015. 278 с.
- Білозубенко В. С. Інноваційна активність і національна інноваційна система. Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. Донецьк. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. Інвестиційна та інноваційна діяльність підприємства. Т. 2. Вип. 28. 2009. С. 332-340.
- Визначення маркетингу. АМА, 2017. URL: https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-ofMarketing.aspx.
- Віт К. 5 способів використання машинного навчання у сфері маркетингу. Platforma. 2019. URL: https://coworkingplatforma.com/ua/blog/5-sposobiv-vikoristanna-masinnogo-navcanna-u-sferi-marketingu/
- Єпіфанова І. Ю. Гладка Д.О. Інноваційний потенціал підприємства: сутність, складові та фактори впливу. Економіка та суспільство. 2018. №14. С. 354-360. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/14_ukr/48.pdf
- Єрешко А.І., Сотніков Ю.М. Перспективи використання маркетингових онлайн-досліджень в інноваційному розвитку економіки регіону. Бізнес-навігатор. 2018. № 2. С. 63–66.
- Журавльова М. О. Роль та сучасні методи маркетингових досліджень у бізнесі. Дослідження та оптимізація економічних процесів “Оптимум–2014” : тр. 10-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 2-4 грудня 2014 р. Харків : НТУ “ХПІ”, 2014. С. 181-183.
- Ілляшенко Н.С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств: монографія. Суми : Сумський державний університет, 2011. 192 с.
- Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник. Суми : ВТД Університетська книга, 2010. 334 с.
- Лилик І. Ринок маркетингових досліджень в Україні 2019 рік: експертна оцінка та аналіз УАМ. Маркетинг в Україні. 2020. № 1. С. 4–29.
- Офіційний сайт Державної служби статистики України. 2023. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.
- Офіційний сайт Євростату. 2023. URL: http://ec.europa.eu/
- Пересунько Є. С. Місце і роль інноваційної діяльності в системі економіки. Формування ринкових відносин в Україні. 2007. №6 (73). С. 84-88.
- Котлер Ф. Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ: Науковий світ. 2023. 880 c.
- Чому країни посилено розвивають штучний інтелект. Видавництво 112.ua. 2020. URL: https://ua.112.ua/golovni-novyni/kliuch-do-svitovoho-liderstva-chomu-krainy-posyleno-rozvyvaiut-shtuchnyi-intelekt-525688.html.
- Чухрай Н. Гаврись Я. Маркетингові технології подолання споживчого опору інноваціям на ринку. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6. T. 2. С. 155-160. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_6_2/155-160.pdf.
- Штучний інтелект у маркетингу: як АІ-алгоритми вдосконалюють онлайн-рекламу? AI Conference. Kyiv. 2021. URL: https://aiconference.com.ua/uk/news/iskusstvenniy-intellekt-v-marketinge-kak-ai-algoritmi-sovershenstvuyutonlayn-reklamu-93972.
- . Інноваційне підприємництво : креативність, комерціалізація, екосистема : навч. посіб. для вищих навч. закладів. / Ю. М. Бажал, та ін. К. : Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2015. 278 с.
- Фісун Ю.В. Борисенко О.С. Ярмолюк О.Я. Інноваційні підходи проведення маркетингових досліджень сучасних підприємств. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, 2022. № 2 (125). С. 100-103. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-2-16.
- Digital в Україні 2022: тренди українського інтернету та вплив війни. 2022. URL: https://cases.media/article/digital-v-ukrayini-2022-trendi-ukrayinskogo-internetu-ta-vpliv-viini
- Levitt T. Innovation in Marketing: New Perspectives for Profits and Growth. New York: McGraw Hill, 1962. 253 p.
- Moore G. A. Darwin and the demon: innovating within established enterprises. Harvard Busines Review. 2004. No. 82 (7/8). P. 86–92.
- Reketty G. The regularities of innovation – a marketing perspective. Acta Oeconomica. 2003. No. 53 (1). P. 45–59.
Стаття надійшла до редакції: 26.10.2023
Як цитувати статтю: |
Мельниченко О. О. Роль маркетингових інновацій у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Modern Economics. 2023. № 41(2023). С. 79-85. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12. |
Melnychenko O. (2023). The Role of Marketing Innovations in Increasing the Competitiveness of the Enterprise.. Modern Economics, 41(2023), 79-85. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12. |