УДК 339.138 : 659.19
Чикалова А. С., аспірант кафедри маркетингу та УІД, Сумський державний університет, Суми, Україна
e-mail: anya_07@ukr.net
Теоретико-методичні засади класичних та новітніх концепцій комунікаційної політики підприємницьких структур
Анотація. У сучасних умовах економічного розвитку будь-якої країни роль маркетингових комунікацій передбачає пошук найбільш ефективних методів щодо їх впровадження, впливу на потенційного споживача та максимізації просування товарів чи послуг на ринку. У статті узагальнено теоретичні засади формування класичної маркетингової комунікаційної політики підприємницьких структур. Проведено порівняльний аналіз елементів комунікаційних інструментів. Розглянуто новітні концепції маркетингових комунікацій, серед яких проведено аналіз доцільності впровадження такого інструменту маркетингових комунікацій, як віртуальні виставки. Запропоновано методи оптимізації ведення комунікаційної політики підприємницьких структур, трансформації класичних концепцій та розвитку нових економічних парадигм, а саме: інтегрований підхід, маркетинг співпраці, маркетинг взаємовідносин, холістичний маркетинг.
Ключові слова: комунікаційна політика; підприємницькі структури; теоретичні засади; просування товарів (послуг); новітні концепції маркетингових комунікацій.
Література:
- Рижкова Г. А. Особливості і перспективи розвитку ринку маркетингових комунікацій в Україні / Г. А. Рижкова // Економічний нобелівський вісник. – 2014. – № 1 (7). – С. 375–380.
- Лаврова Ю. В. Маркетинг. Класичні положення і особливості застосування на транспорті : конспект лекцій [для студ. вищ. навч. закл.] / Ю. В. Лаврова. – Харків : Изд-во ХНАДУ, 2012. – 227 с.
- Багиев Г. Л. Маркетинг : учебник / Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич, X. Анн; Под общ. ред. Г. Л. Багиева, 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Экономика, 2001. – 718 с.
- Дойль П. Маркетинг–менеджмент и стратегии. 3-е издание / Пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. – СПб. : Питер, 2002. – 544 с.
- Норіцина Н. І. Маркетингова політика комунікацій : курс лекцій. – К. : МАУП, 2003. –120 с.
- Примак Т. О. Маркетинг : навч. посіб. / Т. О. Примак. – К. : МАУП, 2004. – 228 с.
- Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. 11–е изд. / Ф. Котлер. – СПб. : Питер, 2005. – 800 с.
- Романов А. А. Маркетинговые коммуникации / А. А. Романов, А. В. Панько. – М. : Эксмо, 2006. – 432 с.
- De Pelsmacker Patrick (2010), Marketing Communications. A European Perspective / Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh. – Pearson Education Limited. – 689 p.
- Королько В. Г. Паблік рілейшнз: наукові основи, методика, практика / В. Г. Королько. – К. : Скарби, 2012. – С. 110.
- Павленко А. Ф. Маркетинг : підручник / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак – К. : КНЕУ, 2003. – 246 с.
- Бойчук І. В. Маркетинг промислового підприємства [текст] : навч. посіб. / І. В. Бойчук, А. Я. Дмитрів. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 360 с.
- Божкова В. В. Теоретичні підходи до класифікації інструментів маркетингових комунікацій / В. В. Божкова, Я. О. Тимохіна // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». – 2013. – Вип. 2 (39). – Ч. 1. –– С. 31–37.
- Вахович І. М. Теоретичні підходи до формування комунікативної політики підприємства / І. М. Вахович, В. Р. Вахович // Економічний форум. – 2017. – № 2. – С. 187-192.
- Курс лекций по маркетингу Омского государственного технического университета // Електронний ресурс. Режим доступу : http://www.fos.ru/marketing/table2826.html.
- Котлер Ф. Маркетинговий менеджмент : підручник / Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. – К. : Видавництво «Хімджест», 2008. – 720 с.].
- Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. – 615 с.]