УДК 658.378 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V34(2022)-14 |
Сичова О. Є., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та публічного адміністрування, Харківський національний університет будівництва та архітектури, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2924-2084
e-mail: salamandra7077@gmail.com
Сахно І. О., магістр, Харківський національний університет будівництва та архітектури, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-3280-6004
e-mail: ira160700@ukr.net
Використання функціонально-вартісного аналізу з метою удосконалення управління комунікаційною діяльністю організації
Статтю присвячено удосконаленню управління комунікаційною діяльністю організації. Передумовою ефективного використання вартісного аналізу є не що інше, як застосування системи управління усім методологічним комплексом вартісного аналізу, що розуміється як система, яка включає: організацію вартісного аналізу, включаючи розробку ефективної системи мотивації, управління конкретними процесами вартісного аналізу, управління розвитком особистості при виконанні маркетингового планування та управління підприємством.
Метою статті є обґрунтування стратегічних управлінських рішень при виборі методології управління ефективною комунікаційною системою підприємства з використанням функціонально-вартісного аналізу.
Рекомендовано використовувати наукові принципи використання функціонально-вартісного аналізу з метою удосконалення управління процесом комунікацій на підприємстві. У цьому контексті ефективне застосування вартісного аналізу в діяльності організацій, що функціонують в умовах економіки на зовнішньому та внутрішньому ринках, пов’язано, передусім з правильним управлінням процесом використання цього методу на основі осмислення методичного, організаційного й аналітичного ФВА. Це означає, що передумовою ефективного використання вартісного аналізу є не що інше, як застосування системи управління усім методологічним комплексом вартісного аналізу, що розуміється як система, яка включає: організацію вартісного аналізу, включаючи розробку ефективної системи мотивації, управління конкретними процесами вартісного аналізу, управління розвитком особистості при виконанні маркетингового планування та управління підприємством.
Запропоновано методологію використання функціонально-вартісного аналізу щодо планування та управління комунікативною діяльністю організації та методику розрахунку запропонованих у статті заходів. Суть запропонованої методології полягає у використанні критеріїв, вживаних при функціонально-вартісному аналізі для визначення ефективності. Аналіз витрат і функціональності маркетингових рішень повинен призводити до визначення місць, де приховані резерви підвищення ефективності і тим самим до визначення додаткових об’єктів інноваційної активності. Суть методики розрахунку ефективності запропонованих заходів запропоновано презентувати через знаходження рівняння, що характеризує зв’язок результативної ознаки з чинниками, що обумовлюють його, відволікаючись від усіх інших чинників, що також впливають на результативну ознаку. При цьому, задається набір чинників як система приватних показників, що впливають на результативну ознаку. Значущість показників визначається, виходячи з умови, що коефіцієнти значущості для загальної оцінки організаційного рівня відповідають коефіцієнтам значущості для результативної ознаки.
Виходячи з перерахованого вище, можна зробити висновки про те, що ключовими маркетинговими питаннями, які вирішуються в процесі управління ефективною комунікаційною діяльністю організації є обґрунтування профілю й оптимального розміру організації, оцінка соціально-економічної ефективності її створення і розвитку. Резерви економії ресурсів, які виявляються в результаті проведення ФВА, стають дієвими засобами вдосконалення управління виробничим процесом, створюючи перспективні напрями розвитку підприємства в конкурентному середовищі. Перспективним напрямом подальшого дослідження може бути формування системи маркетингових показників з урахуванням їхніх взаємозв’язків та ієрархії..
Ключові слова: комунікації; управління; функціонально-вартісний аналіз; планування маркетингу; маркетингові заходи; функція управління.
Література:
- Атья М., Макдональд И. Введение в коммуникативную алгебру / пер. з англ., 2017. 359 с.
- Армстронг Гари. Основы маркетинга / пер. с англ., 2018. 1200 с.
- Багиев Г. Л., Тарасевич В. М., Анн Х. Маркетинг, 2011. 718 с.
- Гаркавенко С. С. Політика комунікацій. Київ: Лібра, 2014. 187 с.
- Балабанова Л. В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 630 с.
- Джонсон М., Кристенсен К., Кагерманн Х. Изобретая новую бизнес-модель. Стратегии. № 1–2. 2009. С. 14-19.
- Зуб А. Т. Стратегічний менеджмент: Теорія й практика: навч. посіб., 2012. 415 с.
- Судомир С. М. Стратегія розвитку підприємств та її цільова спрямованість. Інноваційна економіка : науковий журнал. 2011. № 21. С. 67-69.
- Ціх Г. Особливості вибору маркетингової стратегії. Галицький економічний вісник. 2018. №2 (27). С.79-83.
- Гордашнікова О. Ю. Функціонально-вартісний аналіз якості продукції та управління маркетингом на підприємстві, 2006. 88 с.
- Крамська А. О. Удосконалення механізму управління товарною політикою підприємства за допомогою функціонально-вартісного аналізу (ФВА). Легка промисловість. 2007. № 3. С. 48-49.
- Литвин З. Б. Функціонально-вартісний аналіз: навч. посіб. Тернопіль: Економічна думка, 2007. 130 с.
- Козак Ю. Г., Логвінова Н. С., Козак А. Ю. Функціонально-вартісний аналіз в удосконаленні організаційної структури управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Економіка: реалії часу. 2014. № 1. С. 83-89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econrch_2014_1_14 (дата звернення: 18.08.2022).
- Функционально-стоимостный анализ издержек производства / под ред. Б. И. Майданчика, 1985. 271 с.
- Яшкіна О. І. Маркетингові дослідження інновацій: навч. посіб. Одеса: ОНПУ, 2018. 102 с.
- Збутова діяльність промислових підприємств: теорія та напрямки розвитку: монографія / П. А. Орлов та ін. Харків: ХНЕУ, 2018. 232 с.
- Герасименко Т. О. Функціонально-вартісний аналіз: відродження, затребуване процесно-орієнтованим управлінням. Фінансово-економічний розвиток України в умовах трансформаційних перетворень : матеріали V всеукр. наук.- практичн. конф., 20 листопада 2015 р. Львів : ЛКА, 2015. С. 163-164.
- Шайтанов В. Функционально-стоимостный анализ в менеджменте: монография, 2005. 253 с.
- Gray I. Cost an Management Accounting. New York: Piketts D, 1982. 134 p.
- Miles L. Techniques of value analysis and engineering. New York : Mc-Craw-Hill, 1992. 203 p.
- Dinca M. S. Integrating the ABC method of costs calculation and cash value added. URL: http://anale.feaa.uaic.ro/anale/resurse/fin6dinca.pdf (дата звернення: 18.08.2022).
- Hubbell W. An integrated activity-based costing and economic value added system as an engineering management tool for manufacturers. URL: http://www.offtech.com.au/abc/ABC_PDF/virginia98.pdf (дата звернення: 18.08.2022).
Стаття надійшла до редакції: 28.08.2022
Як цитувати статтю: |
Сичова О. Є., Сахно І. О. Використання функціонально-вартісного аналізу з метою удосконалення управління комунікаційною діяльністю організації. Modern Economics. 2022. № 34(2022). С. 97-103. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V34(2022)-14. |
Sychova O., Sаhno I. (2022). Using of functional cost analysis with a goal of improving the management of the organization’s communication activities. Modern Economics, 34(2022), 97-103. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V34(2022)-14. |