УДК 640.412-043.86 (477) |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24 |
Огієнко М. М., доктор економічних наук, доцент кафедри готельно-ресторанного і туристичного бізнесу, ВП «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв», Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7900-2986
e-mail: ogienkonikolay@ukr.net
Огієнко А. В., кандидат економічних наук, доцент, докторант, Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5427-7978
e-mail: ogienko_alеna@ukr.net
Просування заходів подієвого туризму інструментами таргетингу
Анотація. У статті розглянуто процес розвитку туристичного потенціалу через створення гастрономічних подієвих заходів. Гастрономічні фестивалі розглянуто як форму подієвого туризму Миколаївщини. Надходження прибутку від туризму є суттєвим, тому одним із важливих факторів це залучення учасників та збільшення туристичного потоку. Жоден івент-захід не може відбуватися без якісної реклами та висвітлення у засобах масової інформації, особливу увагу приділено таргетованій рекламі, враховуючи те, що вона орієнтована на інтереси користувача.
Метою статті є дослідження аспектів розвитку подієвого туризму регіону, аналіз сучасного стану гастрономічного туризму в Україні та Миколаївській області, аналіз впливу таргетованої реклами в різних Інтернет-мережах на якісні показники наповнення івентів. Методологічною та інформаційною основою роботи є наукові та теоретичні праці вчених щодо розвитку подієвого туризму, статистичні дані, отримані під час рекламної кампанії івент-заходу «Управлінська платформа», яка проводилася в рамках відкритого кулінарного конкуру «Staff Battle» у м. Миколаїв. В основу реалізації визначеної мети покладено системний підхід до досліджуваних проблем та використано різноманітні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження.
У статті досліджено вплив від проведення рекламної кампанії в електронних ЗМІ та соціальних мережах з використанням таргетингу та контекстної реклами на наповнення учасниками заходу подієвого туризму форуму «Управлінська платформа» в рамках гастрономічного фестивалю «Миколаїв. Вінтажна кухня». Досліджено обмежуючи фактори впливу на цільову аудиторію, вік, регіон та інші фільтри, які дозволили донести інформацію в мережі відповідно до портрету цільової аудиторії. У результаті проведено порівняльний аналіз відкликів зацікавлених осіб по кожній з мереж. У результаті 6-ти денної рекламної кампанії отримано дані щодо охоплення цільової аудиторії, розділення аудиторії за ґендерними особливостями, віковими категоріями зацікавлених осіб, територіальним поділом та іншими факторами впливу на вибір цільової аудиторії при проведенні івентів гастрономічного туризму.
Здійснено аналіз основних напрямів подієвого туризму на прикладі гастрономічних фестивалів та конкурсів. Увагу в статті приділено діяльності Асоціації кулінарів України, що дозволила підвищити потенціал подієвого туризму шляхом організації чисельних конкурсів, чемпіонатів із кулінарного мистецтва та сервісу в рамках гастрономічних фестивалів як інструменту подолання сезонності залучення туристів до регіону. Наголошено на важливості просування гастрономічних фестивалів та конкурсів з використанням широкої рекламної кампанії, акцентовано значну увагу на таргетованій рекламі, а саме: отриманий досвід використання таргетингу буде використаний для проведення рекламних кампаній наступних заходів подієвого туризму з урахуванням ефективності зон варіації факторів впливу вибору цільової аудиторії. Це дозволить мінімізувати витрати на рекламну кампанію при незмінній якості та кількості залучених учасників.
Ключові слова: подієвий туризм; івент; гастрономічний туризм; туристичні потенціал; реклама; таргетинг; контекстна реклама.
Література:
- Закон України «Про туризм» від 15.04.95 р. К. : Парламентське видавництво, 2003.
- Огієнко М. М., Огієнко А. В. Гастрономічні фестивалі як форма подієвого туризму та розвитку ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. Том 2. № 2. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188204.
- Тищенко П. В., Ткаченко Т. І. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу : монографія. К. : КНТЕУ, 2006. 537 с.
- Таргетинг в соцмережах: рекламна кампанія з десяти мільйонною аудиторіє. РА «Garpun». 2015. URL: http://garpun.com/help/targeting-v-sotssetjah (дата звернення: 01.02.2020).
- Таргетинг. URL : https://stud.com.ua/63402/marketing/targeting (дата звернення: 01.02.2020).
- Бакуновська Д. Д., Cолнцев С. О., Юдіна Н. В. Використання таргетингу і контекстної реклами в інтернет-комунікаціях на ринку дитячої робототехніки. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/ 123456789/29488/1/2019-13_3-05.pdf (дата звернення: 01.02.2020).
- Огієнко М. М., Огієнко А. В., Яценко Я. М. Аналіз та перспективні напрями розвитку туризму Миколаївщини. Науковий вісник Миколаївського університету імені В. О. Сухомлинського. Економічні науки: збірник наукових праць. 2018. № 2 (11). С. 63-70.
- Стратегія розвитку Миколаївської області. URL: http://www.mk.gov.ua/ua/economy/strateg (дата звернення: 01.02.2020).
Стаття надійшла до редакції: 21.01.2020
Як цитувати статтю: |
Огієнко М. М., Огієнко А. В. Просування заходів подієвого туризму інструментами таргетингу. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 149-154. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24. |
Ohiienko, M. & Ohiienko, A. (2020). Use of Targeting Tools Promotion of Gastronomic Tourism Events. Modern Economics, 19(2020), 149-154. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24. |