УДК 658.378 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-26 |
Сичова О. Є., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та публічного адміністрування, Харківський національний університет будівництва та архітектури, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2924-2084
e-mail: salamandra7077@gmail.com
Шеєнко А. В., магістр, Харківський національний університет будівництва та архітектури, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9840-0349
e-mail: nastyasheenko@gmail.com
Кащеєв В. О., магістр, Харківський національний університет будівництва та архітектури, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-4193-1026
e-mail: vetal2425@gmail.com
Використання маркетингового планування з метою удосконалення корпоративної культури організації
Анотація. Статтю присвячено управлінню та стратегічному плануванню корпоративної культури організації. Запропоновано напрями вдосконалення корпоративної культури організації через маркетингове стратегічне планування. Обґрунтовано концепцію розширення теоретико-методичного підґрунтя розвитку корпоративної культури на засадах стратегічної маркетингової орієнтації.
Метою статті є розширення теоретико-методичного підґрунтя концепції розвитку корпоративної культури на засадах стратегічної маркетингової орієнтації.
Рекомендовано виділяти шість первинних і вторинних механізмів впровадження культурних засад, які по суті є факторами, що визначають формування корпоративної культури: існування солідних бар’єрів; неможливість підміни продукції; велика частка ринку, що дозволяє фірмі успішно вкладати капітал з використанням ефекту масштабу; слабких можливостях покупців при укладенні угод; слабкість постачальників при укладенні торгових угод; існування суперництва серед конкурентів самої організації, що аналізується.
Запропоновано авторську методологію планування характеристик сильної корпоративної культури через маркетингові заходи.
Корпоративна культура є прихованою конкурентною перевагою компанії, на якій зав’язані як економічні, так і соціально-психологічні показники ефективності компанії. Успішні світові лідери ставлять в пріоритеті розвиток корпоративної культури: її цінності, особисті унікальні характеристики та турботу про ситуації. Відмінними рисами ефективної корпоративної культури є високий освітній рівень працівників, їх мотивація на успіх, ефективне керівництво, відкритість новим ідеям, висока адаптивність, орієнтація на довгострокову мету і великий творчий потенціал.
Наведено основні критерії, за допомогою яких можна оцінити ефективність маркетингового планування корпоративної культури – готовність йти на ризик; адаптивність; ставлення до нового; бажання вдосконалювати професійний рівень; ступінь участі в прийнятті управлінських рішень; соціальна відповідальність; тип відносин в колективі; вид мотивації та контролю; тип лідерства.
Ключові слова: корпоративна культура; планування маркетингу; маркетингові заходи; механізм впровадження; культура організації.
Література:
- Андрушків Б. М. Корпоративне управлінння: навч. посіб. Київ, 2011. 528 с.
- Євтушевський В. А. Корпоративне управління: підручник. Київ : Знання, 2006. 406 с.
- Капитонов Э. А. Корпоративная культура: теория и практика. М. : АльфаПресс, 2005. 351 c.
- Харитонов Е. Корпоративная культура и управление изменениями / пер. с англ. А. Лисициной; М. : Альпина Бизнес Букс, 2006. 191 c.
- Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. СПб. : Питер, 1999. 416 с.
- Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга. СПб. : Питер, 2000. 320 с.
- Портер М. Е. Стратегія конкуренції / пер. з англ. А. Олійник, Р. Скільський. Київ : Основи, 2008. 390 с.
- Шершньова З. Є., Соболь С. М., Мозговий О. М. Корпоративне управління: сучасні світові тенденції розвитку та проблеми впровадження в Україні. Збірник матеріалів І Всеукраїнської наукової конференції студентів та молодих вчених, 9-10 лист. 2011 р. Київ : КНЕУ, 2011. С. 83-85.
- Персикова Т. Н. Межкультурная коммуникация и корпоративная культура: учеб. пос. М. : Логос, 2002. 224 с.
- Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента / пер. с англ. общ. ред. Л. И. Евенко. М. : Издательство «Дело», 1997. 704 с.
- Финкельштейн С., Харви Ч., Лотон Т. Стратегия прорыва. Київ : Companion Group. 2017. 336 c.
- Apostolyuk O. Corporate Culture as a Tool for Effective Management of the Enterprise to Improve its Competitiveness.The Economic Annals-XXI Journal is indexed in the following international indexation databases. 2016. № 156 (2). Р.68-73.
- Шевченко В. С. Визначення впливу корпоративної культури на діяльність підприємства. Комунальне господарство. 2011. Вип. 14. С. 160–165.
- Cooke, R. A., & Szumal, J. L. Using the Organizational Culture Inventory to understand the operating cultures of organizations. In Ashkanasy, N. M., Wilderom, C. P. M., & Peterson, M. F. (Eds.), Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks, CA: Sage, 2013. Р. 156.
Стаття надійшла до редакції: 18.10.2021
Як цитувати статтю: |
Сичова О. Є., Шеєнко А. В., Кащеєв В. О. Використання маркетингового планування з метою удосконалення корпоративної культури організації . Modern Economics. 2021. № 29(2021). С. 170-175. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-26. |
Sychova O., Sheenko A., Kashcheev V. (2021). Using Marketing Planning to Improve the Corporate Culture of the Organization. Modern Economics, 29(2021), 170-175. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-26. |