УДК 332.145:338.244.47 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-02 |
Альбещенко О. С., кандидат економічних наук, докторант, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9920-7049
e-mail: aalbeschenko@gmail.com
Світовий досвід державного регулювання та управління розвитком туристично-готельного підприємництва на прикладі країн Європи та США
У статті розглядається світовий досвід державного регулювання туристично-готельного підприємства. Встановлено, що державне регулювання та управління розвитком туристичних кластерів є однією з пріоритетних стратегій для подальшого розвитку туристичної галузі країни та надалі будуть об’єднуватись підприємствами різних сфер економіки, які співпрацюють в одній економічній сфері як приватної, так і державної форми власності.
Проведено аналіз найкращих європейських практик реформування державної політики для розвитку галузі туризму. Досліджено умови та елементи, що впливають на формування державної політики регулювання туристичної сфери. Визначено основні особливості формування туристичних кластерів в Україні та управління їх розвитком. Постійний пошук та адаптація ефективних елементів та взаємозв’язків між складовими що забезпечують розвиток туристичної сфери в сучасних умовах потребує ефективної державної політики, щодо розробки та реалізації дієвого механізму, адаптування міжнародного досвіду розвитку індустрії туризму, створення сприятливого економічного середовища в Україні. Управління розвитком туристичного кластера державними суб’єктами слід розглядати як стратегічний напрямок територіального розвитку, один з основних елементів підвищення інвестиційної привабливості регіонів та країни в цілому.
Ключові слова: туризм; готель; кластер; туристичний кластер; дестинація.
Література:
- Галасюк С. С. Необхідність удосконалення державного регулювання сфери туризму України. Туристична освіта в Україні : проблеми і перспективи : Зб. наук. праць. Київ.
- Герасименко В. Г., Галасюк С. С. Управління національним туризмом у контексті міжнародного досвіду. Вісник ДІТБ. Серія: Еконоіка, організація і управління підприємствами (в туристичній сфері). № 12. 2008. С. 19-24.
- Кейван О.І. Основні умови та чинники формування попиту на послуги в туризмі. Економіка: проблеми теорії і практики: Збірник наукових праць. Випуск 262: В 12 т. Т. ХІ. ДНУ. 2010. С. 293-299.
- Ткаченко Т. Тенденції розвитку світового туризму. Вісник КНТЕУ. 2004. № 6. С. 80-85.
- Tendencies in world tourism. URL : http://www.world-tourism.org (дата звернення: 12.04.2023 р.).
- Борущак М. Проблеми формування стратегії розвитку туризму. Монографія. Л. 2006. 288 с.
- Куценко В. І. Соціальний вектор економічного розвитку : монографія / В. І. Куценко; під наук. ред. дра екон. наук, проф., акад. НАН України Б.М. Данилишина. НАН України, Рада по вивч. продукт. сил України. К. 736 с.
- Яворський Ю. М. Туристичний кластер як форма розвитку галузі. Український туризм. №2. С. 56-57.
- The UNWTO Tourism Dashboard – Insights on key performance indicators for inbound and outbound tourism at the global, regional and national levels. URL : https://www.unwto.org/tourism-data/global-and-regional-tourism-performance (дата звернення: 12.04.2023 р.).
- Маслиган О. О., М. В. Дичка Зарубіжний досвід кластеризації сфери рекреації та туризму. Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка. Ужгород. 2012. Вип. 2 (36). С. 260-266
- Економіка туризму : теорія та практика : підручник. / М.П. Мальська, М.Й. Рутинський, С.В. Білоус, Н.Л. Мандюк. К. : Центр учбової літератури, 2014. 544 с.
Стаття надійшла до редакції: 20.04.2023
Як цитувати статтю: |
Альбещенко О. С. Світовий досвід державного регулювання та управління розвиткомтуристично-готельного підприємництва на прикладі країн Європи та США. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 16-21. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-02. |
Albeshchenko O. (2023). World experience of state regulation and management of the development of tourism and hotel entrepreneurship on the example of European Countries and the USA. Modern Economics, 38(2023), 16-21. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-02. |