УДК 338.58:65.014
Іванов В. Б., кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, Національний транспортний університет, м. Київ, Україна
Іванов Д., кандидат технічних наук, GEFCO, м. Київ, Україна
Розробка бізнес-процесів в логістичних компаніях відповідно до вимог Комплаєнс
Анотація. На основі аналізу ключових бізнес-процесів в логістичних компаніях в статті розглядаються шляхи «реінжинірингу» та вдосконалення контролю для найбільш поширених процесів: закупівлі товарів та реалізації послуг. Їх розробка відповідно до вимог комплаєнсу дозволяє підвищити конкурентоздатність підприємства та досягти відповідності правовим та етичним стандартам. Метою дослідження є аналіз основних бізнес-процесів в логістичних компаніях, розробка реінжинірингових та контрольних процесів з метою підвищення якості управління та ефективності виробництва, адаптації кожного процесу таким чином, щоб його результати сприяли досягненню ділової мети та відповідності вимогам та стандартам. На представлені бізнес-процеси (закупівля товарів та реалізація послуг) в логістичних компаніях суттєво впливають загрози фінансових та репутаційних ризиків й корупційних дій. Система Комплаєнс дозволяє значно зменшити ймовірність фінансових та репутаційних ризиків, а також корупційних проявів. Завдяки розробленим бізнес-процесам менеджери та комплаєнс-контролери, що безпосередньо не взаємодіють із зовнішнім середовищем, не мають повного набору інформації, можуть вчасно визначити зміст проблеми та розв’язати її. Водночас, жорстка регламентація діяльності підприємств дозволяє не тільки мінімізувати ризики, але й обмежити їх ініціативу, зупинити розвиток підприємства. Отже, з боку керівництва компанії необхідно визначити певну межу регулювання, яка відображає як фактичний стан підприємства, так і його перспективи розвитку, а також ринкові тенденції та поточні законодавчі зміни. Наведена система контролю повинна бути розроблена також для інших бізнес-процесів логістичної компанії.
Ключові слова: логістичні компанії; бізнес-процеси; внутрішній контроль; комплаєнс; запобігання ризикам; закупівля товарів; реалізація послуг.
Література:
- Pieth, M. (2011). Anti-Korruptions-Compliance : Praxisleitfaden für Unternehmen. Dike, Zürich, 157.
- Wieland, J. Steinmeyer, R. Grüninger, S. (2015). Handbuch Compliance-Management. Konzeptionelle Grundlagen, praktische Erfolgsfaktoren, globale Herausforderungen. Erich Schmidt Verlag, 44-47.
- Behringer, S. (2010). Compliance kompakt – BestPractice im Compliance-Managemen. Erich Schmidt Verlag, Berlin, 317.
- А. V. (2014). “Komplayens -praktika yak pereventyvnyi metod borotby z korupciyeyu”, Аktualni problem ekonomiky, no. 7, pp. 405-413.
- Cyucyak, A.L. andCyucyak, І.L. (2011). Vprovadzhennya systemy komplayens kontrolyu u vitchiznyanu system nezalezhnogo finansovogo kontrolyu ta auditu, Naukovo-informaciynyi visnyk. Еkonomika, no. 3, pp. 200-206.
- Dubov, D.A. (2016). Vnedreniye sistemy komplayens kontrolya v kreditnykh organizaciyakh, Inovacionnaya nauka, no. 2-1 (14), pp. 118-120.
- VanKommer, В. andAlink, М. (2017). Risk-management dlya krupnikh nalogoplatelshikov I problema komplayens,Finansy, no. 1, pp. 24-29.
- Аmbrozhevich, О. (2011). Komplayens: s nim i bez nyego, Vestnik NAUFOR, no. 9, pp. 54-60.
- Palcun, І.М. (2013). Сompliance-polityka yak skladova korporatyvnoyi kultury pidpryemstva, Тоrgivlya i rynok Ukrayiny, vol. 35, pp. 134–141.
- Ivanov, V.B. (2018). Vprovadzhennya systemy Komplayens v pidpryemstvakh transportu ta logistyky, Prychernomorski ekonomichni studiyi, vol. 27/2018, pp. 139-143.
- Shemayeva, L.G. and Bezgin, К.S. (2011). Upravlinnya yakistyu bizness-procesiv na pidpryemstvi, Vyd-voKhNЕU, Ukraine.
- Boychuk,N.Y. and Оrel,V.V. (2016). Оptynizaciya upravlinnya bizness-procesamy na pidpryemstvakh Ukrayiny, Zbirnyk naukovykh prac Nacionalnogo tekhnichnogo universytetu «КPІ», vol.17, pp.173-180.
- Ishmuhametov, and Kuzmina-Merlino, I. (2017). What Motivates a Learner Manager of a Logistic Company to Achieve Financial Literacy? Procedia Engineering, vol. 178, pp. 76-84. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.01.065 (Accessed 01 October 2018).
- Fernando, Y. and Chukai, Ch. (2018). Value Co-Creation, Goods and Service Tax (GST) Impacts on Sustainable Logistic Performance. Research in Transportation Business & Management. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2018.10.001 (Accessed 01 October 2018).
- Yuan, Y., Feng, Bo, Lai, F. and Collins, B. J. (2018). The role of trust, commitment, and learning orientation on logistic service effectiveness. Journal of Business Research, vol. 93, pp. 37-50. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.08.020 (Accessed 01 October 2018).
Стаття надійшла до редакції: 24.10.2018
Як цитувати статтю: |
Іванов В. Business-process introduction according to Compliance requirements in logistics companies / В. Іванов, Д. Іванов // Modern Economics. – 2018. – № 11(2018). – С. 79-82. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-11. |
Ivanov, V. and Ivanov, D. (2018). “Business-process introduction according to Compliance requirements in logistics companies”, Modern Economics, vol. 11(2018), pp. 79-82. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-11. |