УДК 338.433 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V15(2019)-14 |
Кадирус І. Г., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5024-6549
e-mail: irinakozhushko@ukr.net
Донських А. С., кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна
ORCID ID: 0000-0001-8969-4819
e-mail: donskykh.a.s@dsau.dp.ua
Якубенко Ю. Л., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри обліку, оподаткування та управління фінансово-економічною безпекою, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, м. Дніпро, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5409-4792
e-mail: yakubenko.yu.l@dsau.dp.ua
Економічні особливості збутової діяльності аграрних підприємств
Анотація. У статті розглянуті питання щодо збутової діяльності аграрних підприємств. Метою дослідження є окреслення особливостей збутової діяльності аграрних підприємств для поліпшення їх фінансового стану. Сформовано економічні особливості сільського господарства, що мають прямий та опосередкований вплив на збутову діяльність аграрних підприємств. Зазначено, що основною ознакою сільського господарства є його товарний характер, який вимагає чіткої й ефективної взаємодії виробництва і збуту продукції суб’єктів господарювання. Наведено сучасну структуру каналів збуту сільськогосподарської продукції на внутрішньому ринку. Визначено, що основною проблемою у процесі збуту сільськогосподарської продукції є відсутність інформації в аграрних товаровиробників про вигідні маркетингові канали збуту та ціни на сільськогосподарську продукцію. Схарактеризовано чинники, що впливають на формування маркетингової системи збуту аграрного підприємства, а саме внутрішні та зовнішні. Визначено, що підвищення ефективності функціонування аграрних підприємств в умовах ринкової економіки можливе лише при завершеному циклі господарської діяльності, який включає процес економічно вигідного збуту сільськогосподарської продукції на ринку. Встановлено, що використання інструментів стратегічного менеджменту і стратегічного маркетингу в управлінні збутовою діяльністю є єдиною і необхідною умовою успішного розвитку.
Ключові слова: аграрне підприємство; збутова діяльність; канал збуту; чинник; товаровиробник.
Література:
- Балабанова Л. В., Митрохіна Ю. П. Управління збутовою політикою: навч. посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2011. 240 с.
- Камілова С. Р., Яцун Ю.Ю. Управління збутовою діяльністю. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. 2011. № 31. С. 28-33.
- Лисюк В. М. Стратегія розвитку оптових ринків сільськогосподарської продукці в Україні. Економічні інновації. Вип. 43. С. 151-159.
- Макушок О. В., Мазур Ю. П. Особливості маркетингової діяльності сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів. URL: http://old.khntusg.com.ua/files/sbornik/vestnik_97/28.pdf
- Махмудов Х. З. Стратегія формування попиту і стимулювання збуту на ринку продовольства. Агросвіт. 2008. № 7. С. 26-28.
- Потапюк І. П., Орєхов М. І. Організація збутової діяльності сільськогосподарських підприємств. Інфраструктура ринку. 2017. С. 159-166. URL: http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/handle/123456789/165
- Саблук П. Т., Малік М. Й., Коваленко Ю. С., Баланюк І. Ф., Березка Л. І. Внутрішньогосподарські організаційно-економічні механізми забезпечення прибутковості сільськогосподарських підприємств. К. : ІАЕ УААН. 2003. 204 с.
- Скуртол В. А., Лементовська В. А. Збутова діяльність підприємства та основні напрями її вдосконалення. Інноваційна економіка. № 3. С. 165-168.
- Про заходи щодо забезпечення формування та функціонування аграрного ринку : указ Президента України. URL: http://www.uapravo.net/akty/authority-resolution/akt9pyzg9b.htm (дата звернення: 10.05.2019).
- Шарапа О. М. Організаційно-економічні засади формування збутової політики сільськогосподарських підприємств: дис.… канд. економічних наук: 08.00.04. Київ, 2015. 224 с.
Стаття надійшла до редакції: 06.06.2019
Як цитувати статтю: |
Кадирус І. Г., Донських А. С., Якубенко Ю. Л. Економічні особливості збутової діяльності аграрних підприємств. Modern Economics. 2019. № 15(2019). С. 102-107. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V15(2019)-14. |
Kadyrus I., Donskykh A., Yakubenko Y. (2019). Economic Features of Sales Activity of Agricultural Enterprises. Modern Economics, 15(2019), 102-107. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V15(2019)-14. |