УДК 339.138 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-29 |
Танасійчук А. М., доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та реклами, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7967-0239
e-mail: tanass2005@ukr.net
Середницька Л. П., старший викладач кафедри маркетингу та реклами, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7730-0963
e-mail: serednuzka@gmail.com
Габрид А. І., студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7967-02395
e-mail: alina.gabrid2017@gmail.com
Особливості формування сучасного ринку мінеральної води
Анотація. Розкрито особливості формування ринку мінеральної води в Україні. Досліджено особливості розвитку ринку мінеральної води. Попит на бутильовану мінеральну воду задовольнявся в основному регіональними виробниками у себе в регіоні. Узагальнено основні фактори, які сприяли зростанню споживання мінеральної води в Україні. Проаналізовано основні тенденції виробництва мінеральної води в Україні за останні п’ять років. Визначено перелік найпопулярніших виробників мінеральної води в Україні. Вказано, що галузь мінеральної води в Україні характеризується слабкою експортною орієнтованістю. Спостереження виявили, що ринку мінеральної води притаманний яскраво виражений сезонний характер; близько 40 % української мінеральної води випивають в найбільших містах країни: Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі, Львові. Узагальнено перспективи розвитку ринку мінеральних вод України. Згруповано фактори, які визначають зростання ринку мінеральної води в Україні, зокрема соціально-екологічні фактори, соціально-біологічні чинники, низька якість водопровідної води, економічні фактори, зростання популярності здорового способу життя, зростання культури споживання питної води, зростання офісного споживання бутильованої води.
Ключові слова: ринок мінеральних вод; газована мінеральна вода; негазована мінеральна вода; виробництво мінеральних вод; споживання.
Література:
- Верещака Т. В. Особливості розвитку ринку мінеральної води в Україні. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я, 2017. Ч. ІV. URL: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/MicroCAD/2017/S23/tez_m ic_17_ IV_ p18 3-p183.pdf (дата звернення: 30.12.19).
- Загоруйко Н. В., Ящук Л. Б., Свояк Н. І. Медико-екологічна оцінка якості бутильованої мінеральної питної води. Вісник Черкаського державного технологічного університету, № 2. С. 134-143.
- Кушніренко А. М. Проблеми та напрями розвитку сучасних підприємств з розливу мінеральних вод в Україні. Продовольчі ресурси, № 11. С. 103-109.
- Лаба Т. В. Стан ринку мінеральних вод України. Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, 2019. Вип.77. С. 170-175.
- Мартышенко Н. С., Мартышенко С. Н. Формирование рынка питьевой и минеральной воды: социально-экологические аспекты. Сельское хозяйство, № 2. С. 22-31.
- Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: ukrstat.gov.ua (дата звернення: 30.12.19).
- Пономаренко І. В. Аналіз ринку мінеральних вод в Україні. Економіка та управління підприємствами, 2018. Вип. 25. С. 411-418.
- Сидоренко О., Якобчук Ю., Победаш М. Ринок фасованої мінеральної води в Україні: проблеми якості та безпечності. Технічні науки та технології, 2016. № 1(3). URL: ttps://tst.stu.cn.ua/ index.pl?task=arcls&id=119 (дата звернення: 30.12.19).
- Тюха І. В., Погребна А. В. Стан та тенденції розвитку вітчизняного ринку безалкогольних напоїв. Молодий вчений, № 10 (50). C. 1084-1088.
- Файвішенко Д. С. Світовий ринок мінеральної води. Агросвіт, 2019. № 19. С. 23-30.
Стаття надійшла до редакції: 16.01.2020
Як цитувати статтю: |
Танасійчук А. М., Середницька Л. П., Габрид А. І. Особливості формування сучасного ринку мінеральної води. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 178-182. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-29. |
Tanasychuk, A., Srednitskaya, L. & Gabrid, A. (2020). Peculiarities of formulating the current market for mineral water. Modern Economics, 19(2020), 178-182. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-29. |