УДК 338.431:339.13 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-12 |
Сіренко Н. М., доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1660-1073
e-mail: Reshetilovgeorge@gmail.com
Мікуляк К. А., аспірант, асистент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-8317-0360
e-mail: mikulyak@mnau.edu.ua
Способи досягнення конкурентних переваг суб’єктів аграрного сектору в ринковому середовищі
Анотація. У процесі дослідження розглянуто способи досягнення конкурентних переваг для суб’єктів аграрного сектору залежно від їх розміру. Встановлено, що аналіз конкурентних переваг суб’єктів бізнесу повинен здійснюватися із застосуванням матричних методів та експертного опитування фахівців відповідного сектору або галузі. Розроблено SWOT-аналіз конкурентних переваг виробників с.-г. продукції у ринковому середовищі із зазначенням рекомендаційних ініціатив щодо протидії слабким сторонам та ринковим загрозам. Доведено, що досягнення конкурентних переваг суб’єктами аграрного сектору у ринковому середовищі визначається пріоритизацією індикативної оцінки економічного ефекту та складності впровадження ініціатив. Представлено підхід до розроблення антикризових та стратегічних ініціатив з метою досягнення конкурентних переваг суб’єктів аграрного сектору. Доведено, що досягнення конкурентних переваг в умовах невизначеності параметрів ринкового середовища вимагає від суб’єктів аграрного сектору активного впровадження маркетингової концепції, зусилля якої мають бути спрямовані на вивчення споживчих потреб та подальших відповідних змінах у характеристиках продуктів підприємств та їх виробничій програмі на майбутнє в цілому.
Ключові слова: аграрний сектор; конкуренція; конкурентна перевага; ринок; ринкове середовище.
Література:
- Клімова І. О. Ринок сільськогосподарської продукції: особливості розвитку та проблемні питання формування інфраструктури. Актуальні проблеми вітчизняного ринку : міжнародна інтерн.-конф. URL : http://surl.li/bzmag (дата звернення : 20.04.2022 р.).
- Федосєєва Г. С. Теоретико-методологічні та практичні засади формування конкурентних переваг виробників сільськогосподарської продукції на світовому ринку : монографія. Миколаїв : МНАУ, 2018. 366 с.
- Оптові ринки : розкіш чи необхідність? URL : http://surl.li/bzmad (дата звернення : 14.04.2022 р.).
- Technology and digital in agriculture. URL : https://cutt.ly/WFkZ9sw (дата звернення : 14.04.2022 р.).
- Програма стимулювання економіки для подолання наслідків Covid-19 : Економічне відновлення. Інформаційно-аналітичні матеріали. Додаток до Державної програми стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених обмежувальними заходами щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (Covid-19) на 2020-2022 роки. 88 с.
- Троян А. В. Класифікація та можливості досягнення конкурентних переваг підприємством. Ефективна економіка. 2013. №11. URL http://surl.li/bzmac (дата звернення : 14.04.2022 р.).
- Цьвок Д. Р., Яворська Н. П. Формування конкурентних переваг підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2017. №5(61). С. 141-147. URL : http://surl.li/bzmcv (дата звернення : 14.04.2022 р.).
- Діденко Є. О., Даніленко А. К. Процес досягнення підприємством конкурентних переваг. Ефективна економіка. 2016. №11. URL : http://surl.li/bzmdx (дата звернення 10.04.2022).
- Янковий О. Г. Конкурентоспроможність підприємства : оцінка рівня та напрями підвищення : монографія. Одеса : Атлант. 2013. 470 с. URL: http://surl.li/bkotx (дата звернення : 10.04.2022 р.).
- Мікуляк К. А., Сизоненко Ю. С. Конкурентоспроможність аграрного сектору в умовах ринкової економіки. Теорія та практика управління ринковою економікою : матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (28 серпня 2020 р.). Одеса : Східноєвропейський центр наукових досліджень, 2020. С. 20-21.
Стаття надійшла до редакції: 22.04.2022
Як цитувати статтю: |
Сіренко Н. М., Мікуляк К. А. Способи досягнення конкурентних переваг суб’єктів аграрного сектору у ринковому середовищі. Modern Economics. 2022. № 32(2022). С. 92-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-12. |
Sirenko N., Mikuliak K. (2022). Ways to achieve competitive advantage of agricultural sector entities in a market environment. Modern Economics, 32(2022), 92-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-12. |