УДК 337.01 339.33 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-16 |
Торяник Ж. І., кандидат економічних наук, доцент ННІ «Каразінський банківський інститут» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-8853-7659
e-mail: zhanna.toryanik@karazin.ua
Шевченко В. І., кандидат філологічних наук, доцент ННІ «Каразінський банківський інститут» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0429-1880
e-mail: victoria.shevchenko@karazin.ua
Бенбенок А. В., магістр ННІ «Каразінський банківський інститут» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0518-1827
e-mail: silwer.life@gmail.com
Напрями вдосконалення системи трейд-маркетингу у компаніях пивної галузі
У статті розглянуто особливості застосування трейд-маркетингу для компаній пивної галузі, сучасний стан ринку пивної галузі, а також виявлено чинники, що впливають на стримування розвитку цієї галузі в Україні. Метою статті є науково-теоретичне обґрунтування підходів щодо покращення системи трейд-маркетингу підприємств пивної галузі на основі методології використання сучасних інструментів.У предметній області автори використовували аналітичні, статистичні та графічні методи дослідження.
Авторами було проведено SWOT-аналіз діяльності компанії ПрАТ «АБ ІнБев Ефес Україна» на ринку, виявлено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози, що вказують на внутрішній потенціал і слабкі сторони досліджуваного підприємства, завдяки чому можливо сформувати уявлення не лише про фінансовий стан, а й маркетингову діяльність підприємства. Так, у період адаптації до нової реальності при пандемії Covid-19 та непростих умов для бізнесу, ПрАТ «АБ ІнБев Ефес Україна» вдалося продовжити розвиток портфеля брендів і зберегти ринкові позиції при загальному падінні ринку пива.У 2020 році компанія вперше в пивній індустрії запустила В2В-платформу ВиBEERрай, що дозволило партнерам компанії замовляти продукцію онлайн 24/7, зменшити соціальні контакти та отримувати додаткові бонуси. Також авторами висвітлено поняття «трейд-маркетингу» і надано класифікацію його інструментів за цільовою аудиторію. Наведений підхід дозволить підприємству швидше досягнути поставлених цілей за рахунок використання інструментів трейд-маркетингу, оскільки компанія буде застосовувати його на конкретні ланки товаропровідного ланцюга. Розглянуто особливості застосування трейд-маркетингу на ПрАТ «АБ ІнБев Ефес Україна». Окрім цього розглянуто програму мотивації для торгових представників та мерчандайзерів з розрахунками доцільності її впровадження на підприємстві пивної галузі ПрАТ «АБ ІнБев Ефес Україна».
Ключові слова трейд-маркетинг; KPI; акція; інструменти трейд-маркетингу; крос-маркетинг; маркетингова діяльність; пивна галузь.
Література:
- AB InBev Efes Ukraine summed up the results of 2020 (2021). Retrieved from https://mind.ua/news/20222734-ab-inbev-efes-ukrayina-pidbila-pidsumki-2020-roku [in Ukrainian].
- BRDO conducted an analysis of the Ukrainian pyrobone industry and prepared a program document (2021). Retrieved from https://pivnoe-delo.info/2021/04/15/brdo-provel-analiz-ukrainskoj-pivovarennoj-otrasli-i-podgotovil-programmnyj-dokument/ [in Ukrainian].
- KRI in trade marketing: how to create a motivation program for sales representatives and merchandisers (2022). Retrieved from https://retail-loyalty.org/expert-forum/kpi-v-treyd-marketinge-kak-sozdat-programmu-motivatsii-dlya -torgovykh-predstaviteley-i-merchandayzer / [in Ukrainian].
- Business case: marketing strategy, or how to attract the attention of the audience (2022). Retrieved from https://mind.ua/openmind/20207610-biznes-kejs-marketing-strategiya-abo-yak-privernuti-uvagu-auditoriyi [in Ukrainian].
- Bogun, L. Yu., Rozumei, S. B., & Nikolaienko, I. V. (2018). Classification of trade marketing tools. Economic analysis, 4, 167–172 [in Ukrainian].
- Vasyltsiv, N. M. (2020). Application of marketing communications during the Pavid-19 pandemic. Market infrastructure, 47, 71–75 [in Ukrainian].
- Gevorkian, A .Yu. & Kaplun, A. V. (2018). Marketing strategy of product promotion on the Ukrainian market on the example of PJSC «SAN INBEV Ukraine». Bulletin of NTU «KhPI», 47, 110–113 [in Ukrainian].
- Iliashenko, S. M. & Rud, M. P. (2019). The newest types of marketing in the conditions of advanced development: evolution, essence, conditions of application. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 2 (24), 37-42 [in Ukrainian].
- Kolbushkin, Y.P. (2018) Features and marketing trends in the development of the brewing industry of Ukraine. Problems of system approach in economy, 6 (68), 205-210 [in Ukrainian].
- AB InBev EFES (2022). Official web-site. Retrieved from https://abinbevefes.com.ua/ [in Ukr.].
- Rozumei, S. B, Yudenko, G. Yu. & Goncharova, O.A. (2020). Current trends in the use of trade marketing in manufacturing and trading companies. Problems of system approach in economy, 1 (39), 107-117 [in Ukrainian].
- Savitskaya, N. L., Pryadko, O. M. & Sirous, M. V. (2017). The influence of trade marketing tools on consumer choice, 2, 293-303. Retrieved from https://elib.hduht.edu.ua/handle/123456789/1828 [in Ukrainian].
- 13. SA-GRI (2018). How to organize effective trade marketing in your company. Retrieved from https://sa-gri.ru/uk/business-plan/treid-marketingovye-instrumenty-kak-organizovat.html [in Ukrainian].
Стаття надійшла до редакції: 02.06.2022
Як цитувати статтю: |
Торяник Ж. І., Шевченко В. І., Бенбенок А. В. Напрями вдосконалення системи трейд-маркетингу у компаніях пивної галузі (English). Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 125-131. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-16. |
Torianyk Zh., Shevchenko V., Benbenok A. (2022). Improvement of the trade marketing system at beer industry companies. Modern Economics, 33(2022), 125-131. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-16. |