УДК 332.1:338.49 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-02 |
Альбещенко О. С., кандидат економічних наук, докторант, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9920-7049
e-mail: aalbeschenko@gmail.com
Розробка стратегії управління туристично-готельного підприємництва в об’єднаних територіальних громадах
Досліджено стан та доцільність розробки стратегії управління туристично-готельними підприємствами в умовах трансформаційних процесів, що відбуваються в Україні. Вказано на необхідність побудови нових ефективних принципів співпраці державних органів і приватного підприємництва. Визначено чинники, які впливають на зміст стратегії розвитку підприємств туристичної галузі України.
Розглянуто основні проблеми туристичної галузі в залежності від рівня управління: регіонального, державного та міжнародного. Установлено доцільність створення туристичних кластерів в Україні з огляду на підвищення конкурентоспроможності українських туристично-готельних послуг на світовому ринку. Доведено, що кластер використовуючи регіональний потенціал, буде сприяти розвитку конкурентоспроможності туристично-готельних підприємств. Аналіз показав, що стратегії розвитку та управління туристично-готельними підприємствами повинні ґрунтуватися на сформовані й прогнозовані фактори соціально-економічного середовища функціонування підприємства, основні закони функціонування й розвитку підприємств туризму, концепцію управління, інноваційну та технічну політику.
Ключові слова: стратегія; управління; послуги; підприємство; туристична галузь.
Література:
- World Tourism Organization : офіційний сайт UNWTO. URL : http://www2.unwto.org/ru (дата звернення: 10.10.2022).
- Всесвітня рада з подорожей і туризму : офіційний сайт World Travel and Tourism Council WTTC. URL : http://www.wttc.org (дата звернення: 10.10.2022).
- UNWTO Tourism Highlights. URL : http://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284416899 (дата звернення: 10.10.2022).
- Єрмакова О. М. Стратегічне управління підприємством : сутність та особливості. Науковий вісник Полісся. 2015. № 4. С. 92.
- Романюк І. А. Розвиток підприємництва та альтернативних видів діяльності сільського населення. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2014. № 1 (9). С. 117-121.
- Тарасенко І. О., Королько О. М., Белявська К. С. Оцінка інноваційної активності підприємства в системі стратегічного управління. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 9. С. 133-141.
- Прохорова В. В., Давидова О. Ю., Проценко В. М. Інноваційні стратегії розвитку підприємств туристичної індустрії як креативна форма організації підприємницької діяльності. Вісник економіки транспорту і промисловості. № 63. С. 207-215.
- Красникова Т. С. Туристический потенциал территории и необходимость его развития. Общество: политика, экономика и право. № 6. С. 46–48.
- Європейська екотуристична мережа. European Ecotourism Network. URL : http://www.ecotourism-network.eu/en-about-us/en-ecolnet (дата звернення: 10.10.2022).
- Який туристичний потенціал має Україна? URL : http://pravda.press/ chronicle/analytics/yakiy-uristichniy-potentsial-ma-ukraina-28158 (дата звернення: 10.10.2022).
- Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. URL : https://www.kmu.gov.ua/npas/249826501. (дата звернення: 10.10.2022).
- Трохимець О. І., Шелеметьєва Т. В. Практика стратегічного планування в системі управління розвитком туризму в Україні. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. 2018. № 4. С. 70-78.
- Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України : Інформаційно-аналітичні матеріали до парламентських слухань. URL : http://www.rada.gov.ua/news/Novyny/Parlamentski_slukhannya/127696.html (дата звернення: 10.10.2022).
- Про добровільне об’єднання територіальних громад : Закон України від 04.09.2015. № 676-VІІІ. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-19#Text. (дата звернення: 10.10.2022).
Стаття надійшла до редакції: 15.10.2022
Як цитувати статтю: |
Альбещенко О. С. Розробка стратегії управління туристично-готельного підприємництва в об’єднаних територіальних громадах. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 13-17. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-02. |
Albeshchenko O. (2022). Development of a management strategy for tourism and hotel entrepreneurship in united territorial communities. Modern Economics, 35(2022), 13-17. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-02. |