УДК 330.4 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-14 |
Мажара Г. А., док. філос. з екон., старший викладач кафедри економічної кібернетики, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1860-756X
e-mail: SkyDoor13@gmail.com
Капустян В. О., д. ф.-м. н., професор., професор кафедри економічної кібернетики, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5035-809X
e-mail: kapustyanv@ukr.net
Імітаційне моделювання поведінки компанії на прикладі туристичної агенції за умови не чітко заданих даних
Метою цієї роботи є знаходження оптимальної кількості менеджерів, при модельованих параметрах туристичної агенції, при яких прибуток від продажів туристичних путівок буде максимальним. Для цього розглянуто можливі методи дослідження та побудована модель туристичної агенції, доведена її адекватність реальному об’єкту.
Основним методом при розв’язку задачі було обрано метод імітаційного моделювання, тому потрібна програма, що використовує цей метод. Адже вона повинна працювати за певним алгоритмом під конкретну прикладну задачу, згідно з моделлю, а також розв’язувати поставлену задачу необхідну кількість разів. Тому згідно з цією моделлю був написаний програмний продукт за допомогою мови програмування Delphi 7 для розв’язання задачі автоматизованим способом. У програмі моделювання кожного дня здійснюється окремо; і такі моделювання ніяк не впливають одне на одне. Програма написана для швидкого багато варіаційного розв’язку даної задачі та задач, похідних від неї. По-перше, модель задана неявно. По-друге, умови моделювання задані за допомогою не чітких множин. По-третє, показники самої моделі можуть вилучатися з неї при моделюванні за бажанням користувача. Таким чином, модель та програма допомагають підлаштовувати її під будь-які ринкові зміни.
З використанням цієї роботи в туристичній сфері кожна фірма зможе працювати ефективніше, а клієнтам не потрібно буде стояти у чергах, що позитивно вплине на сферу туристичних послуг, на вільний час та настрій громадян, що без сумніву принесе користь галузі туризму в Україні в цілому.
Ключові слова: економіка; поведінкова економіка; туризм; бізнес; туристична агенція; моделювання; аналіз ефективності управління.
Література:
- Feliciani C., Gorrini A., Crociani L., Vizzari G., Nishinari K., Bandini S. Calibration and validation of a simulation model for predicting pedestrian fatalities at unsignalized crosswalks by means of statistical traffic data. Journal of traffic and transportation engineering. 2020 №7 (1). С. 1-18.
- Swinerd C., Mc. Naught K. R. Design classes for hybrid simulations involving agent-based and system dynamics models. Simulation Modelling Practice and Theory. 2012. №25. С. 118-133.
- Adler J. L., Recker W. W., McNally, M. G. A conflict model and interactive simulator (FASTCARS) for predicting enroute driver behavior in response to real-time traffic condition information. 1993. №20(2). С. 83-106.
- Dolnicar S., Laesser C. Travel agency marketing strategy: Insights from Switzerland. Journal of Travel Research. 2007. №46(2). С. 133-146.
- Del Bosque I. A. R., San Martín H., Collado J. The role of expectations in the consumer satisfaction formation process: Empirical evidence in the travel agency sector. Tourism management. 2006. №27(3). С. 410-419.
- Syratt G., Archer J. Manual of travel agency practice. Routledge. 2012. 248 с.
- Мажара Г. А. Управління діяльністю кадрової підсистеми туристичної агенції за допомогою когнітивного моделювання. Економічний вісник КПІ. 2019. №16. С. 443-451.
- Клепікова О. А., Поліщук С. О., Сарамков О. А., Нечай Д. В. Аналіз головних показників фінансової стійкості страхової компанії з використанням імітаційного моделювання. Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Економічна. 2019. №96. С. 80-94.
- Semenenko Y. Моделювання діяльності відділу маркетингу та продажів та впливу на нього систем самоменеджменту за допомогою програмного засобу anylogic. Scientific Notes of Ostroh Academy National University,” Economics” Series. 2022 №(25 (53)). С. 39-48.
Стаття надійшла до редакції: 20.10.2022
Як цитувати статтю: |
Мажара Г. А., Капустян В. О. Імітаційне моделювання поведінки компанії на прикладі туристичної агенції за умови не чітко заданих даних. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 91-98. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-14. |
Mazhara G. A., Kapustyan V. O. (2022). Simulation modeling of the company’s behavior on the example of a travel agency under conditions of unclearly data. Modern Economics, 35(2022), 91-98. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-14. |