УДК 332.14:69.003 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-16 |
Яворська Т. І., доктор економічних наук, професор, професор кафедри еконо-міки та бізнесу, Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, м. Запоріжжя, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5878-6251
e-mail: superyavort1963@gmail.com
Трусова Н. В., доктор економічних наук, професор, професор кафедри фінансів, обліку та оподаткування, Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, м. Запоріжжя, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9773-4534
e-mail: trusova_natalya5@ukr.net
Аналітичні аспекти розвитку туристичного бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації
У статті розглянуто аналітичні аспекти розвитку туристичного бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації, які імплементовано за критері-ями оцінюванні якості складових та компонент туристичного продукту та туристичних потоків. Розглянуто ринок туристичних послуг, який визначає параметри сукупного значення індексів мезо- та локального рівнів. Сформовано комплексний підхід до оцінки сукупного значення індексу розвитку туристично-го бізнесу, який диференційовано за компонентами туристичного потенціалу на мезорівні. Визначено інклюзивність функціонування локального туристично-го бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації. Виокремлено напря-ми міжнародного співробітництва однієї країни з сусідніми країнами в межах регіональних блоків туристичного бізнесу. Сформовано аналітичні складові моделювання туристичного продукту в регіональній соціально-економічній де-стинації. Визначено систему кількісних та якісних показників розвитку турис-тичного бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації країни. Про-аналізовано масштаби обслуговуваних туристів туроператорами та тураге-нтами в Україні. Розроблено механізм регулювання розвитку туристичного бі-знесу в регіональній соціально-економічній дестинації ринкового типу. Для стратегічного аналізу розвитку туристичного бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації сформовано загальну концепцію його оцінювання з точ-ки зору системного підходу та аналізу альтернатив. Доведено, що наявні ін-струменти оцінювання туристичного бізнесу є важелями непрямого впливу на економіку держави, тому врахування транскордонного співробітництва в да-ній сфері дозволить визначити критерії оптимальності розміру прибутку від діяльності туристичних операторів, туристичних агентів та його ефекту в регіональній соціально-економічній дестинації.
Ключові слова: туристичний бізнес; регіональна соціально-економічна дестинація; туристичний продукт; туристичні потоки; туристичний потенціал.
Література:
- Антоненко І. Я.Державне регулювання просування туристичного продукту: міжнародний та вітчизняний досвід.Інвестиції : практика та досвід. 2013. № 21. С. 17-22.
- Антоненко І. Я., Михайличенко Г. І.Логістична стратегія як управлінська інновація в індустрії туризму.Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2011. № 714. С. 281-290.
- Бакурова А. В., Діденко А. В., Попова О. Ю.Оптимізація діяльності туристичних підприємств при формуванні міжрегіонального кластера.Економіка. управління. Інновації. № 1(5). URL : http://tourlib.net/statti_ukr/bakurova2.htm. (дата звернення: 24.01.2023 р.).
- Балашова Р. І. Методологічні особливості сутності, поняття та характеристики туристичного підприємства.Економіка промисловості. 2008. № 3. С. 38-47.
- Бартошук О. В.Моделі розвитку індустрії туризму (зарубіжний досвід).Держава та регіони. Серія : Економіка і підприємництво. 2011. № 2. С. 62-68.
- Beritelli P. Social network analysis in destination management. Gallen University. 2009. URL: http://etourism.economia.unitn.it/documents/3.pdf. (дата зверненя : 24.01.2023 р.).
- Country Analysis theWorldTravel & TourismCouncilin 2021. RUL: https://www.wttc.org/economic-impact/country-analysis/
- Framke W. The Destination as a Concept: A Discussion of the Business related Perspective versus the Socio-cultural Approach in Tourism Theory. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. 2002. № 2(2). Р. 92-108.
- Goldner C. , Ritchie J. R. B., McIntosh R. W. Tourism Principles. Practices and Philosophies. New York : John Wiley & Sons. 2020. 204 р.
- Gorina, G. , Chernega O. B., Romanukha O. M., Bohatyryova G. A. Comparative analysis of the regional markets of cultural and cognitive tourism development in Ukraine. Journal of Geology, Geography and Geoecology. 2019. № 28(1). Р. 29-38.
- Gorina G., Barabanova V. Marketing aspects of developing tourism services market in Ukraine and the Baltic countries. Baltic Journal of Economic Studies. 2019. № 5(1). Р. 39-47.
- Lew A. Framework of Tourist Attraction Research. Annals of Tourism Research, 1987. № 14(4). Р. 553-575.
- Суходуб В.С.Роль міжнародного туризму в економічному розвитку світу.Науковий вісник Волинського державного університету ім. Лесі Українки. 2007. № 12. С. 245-251.
- The UNWTO Tourism Dashboard – Insights on key performance indicators for inbound and outbound tourism at the global, regional and national levels. URL : https://www.unwto.org/unwto-tourism-dashboard
- Trusova N.V., Kyrylov Yu.Y., Hranovska V.Hr., Prystеmskyi O.S., Sakun A.Zh. The imperatives of the development of the tourist services market in spatial polarization of the regional tourist system. GeoJournal of Tourism and Geosites. 2020. № 29(2). Р. 565-582.
- Trusova N.V., Tanklevska N.S., Cherniavska T.A., Prystеmskyi O.S., Yeremenko D.V., Demko V.S. Financial Provision of Investment Activities of the Subjects of the World Industry of Tourist Services. Journal of Environmental Management and Tourism. 2020. XI. № 4(44). Р. 890-902.
- Trusova N. V., Cherniavska T. A., Pasieka S. R., Hranovska V. Hr., Prystemskyi O. S., Demko V. S. Innovative clustering of the region in the context of increasing competitive positions of the enterprises of the tourist-recreational destination. GeoJournal of Tourism and Geosite. 2020. № 33(3). Р. 1126-1134.
Стаття надійшла до редакції: 03.02.2023
Як цитувати статтю: |
Яворська Т. І., Трусова Н. В. Аналітичні аспекти розвитку туристичного бізнесу в регіональній соціально-економічній дестинації. Modern Economics. 2023. № 37(2023). С. 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-16. |
Yavorska T. ,Trusova N. (2023). Analytical aspects of tourism business development in the regional social and economic destination. Modern Economics, 37(2023), 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-16. |