| УДК 339.138:004.738.5 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-27 |
Обидєннова Т. С., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та торговельного підприємництва Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія», Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5548-3906
e-mail: obyd_ts@ukr.net
Євченко В. В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та торговельного підприємництва Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія», Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2011-5070
e-mail: veronika.yevchenko@karazin.ua
Маркетингові стратегії просування стартапів в онлайн-середовищі
Анотація. У статті досліджено теоретико-методологічні засади формування маркетингових стратегій просування стартапів в онлайн-середовищі в умовах цифрової трансформації економіки. Обґрунтовано актуальність проблеми, що зумовлена швидкими темпами розвитку інформаційних технологій, глобалізацією ринків та зміною поведінки споживачів. Визначено ключові особливості функціонування стартапів, серед яких – інноваційність, гнучкість, обмеженість ресурсів і високий рівень ризику. Систематизовано інноваційні підходи до маркетингу, які забезпечують ефективне просування стартапів у цифровому просторі, зокрема інфлюенсер-маркетинг, growth hacking, краудфандинг, використання Big Data та аналітики користувацької поведінки. Охарактеризовано роль соціальних мереж, контент-маркетингу, інтернет-реклами та email-маркетингу як базових каналів комунікації зі споживачами. Встановлено, що ефективність цифрового просування стартапів визначається інтеграцією аналітичних інструментів, автоматизацією маркетингових процесів і персоналізацією комунікацій. Узагальнено, що стратегічна мета сучасного стартап-маркетингу полягає не лише у підвищенні продажів, а й у формуванні унікальної ціннісної пропозиції, створенні довгострокових відносин зі споживачами та побудові довіри до бренду. Перспективи подальших досліджень пов’язані з вивченням впливу штучного інтелекту, гейміфікації та технологій віртуальної реальності на розвиток цифрових стратегій просування.
Ключові слова: стартап; цифровий маркетинг; інноваційні стратегії; онлайн-просування; контент-маркетинг; персоналізація комунікацій.
Література:
- Пенькова О., Лементовська В., Бортник Т. Стратегії просування бренду на різних етапах життєвого циклу продукції. Економіка та суспільство, 2024. (66). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-31.
- Овсієнко Н., Овсієнко В. Маркетингові стратегії просування товарів та послуг в мережі інтернет. Економічний простір. 2024. № 196. С. 67–72. DOI: https://doi.org/10.30838/EP.196.67-72.
- Вовк В., Гаврильченко О., Черкаський О. Вплив діджиталізації на формування маркетингових стратегій підприємств: використання digital інструментів. Економіка та суспільство. 2025. № 72. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-1.
- Білецька І., Романчукевич М. (2023). Маркетингові інструменти просування продукції на ринок. Modeling the development of the economic systems, (2), 34–41. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2023-8-5.
- Струнгар А. Вплив штучного інтелекту на стратегії цифрового маркетингу: поточні можливості та перспективи розвитку. Економіка та суспільство. 2024. № 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-160.
- Самардак О. Інтелектуальні маркетингові інформаційні системи. Товари і ринки. 2025. № 53(1). С. 92-109. DOI: https://doi.org/10.31617/2.2025(53)05.
- Felix Rose-Collins 9 Proven Digital Marketing Strategies to Boost Your Self-Storage Startup. URL: https://www.ranktracker.com/blog/9-proven-digital-marketing-strategies-to-boost-your-self-storage-startup/.
- Smerichevskyi S., Kovalchuk A., Obydiennova T., Suvorova S., Vlasova V., Tryvailo A. Development strategies for marketing and logistics in the innovative ecosystem of e-commerce. Revista Gestão & Tecnologia. 2025. 25(2), 90–107. DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2025.v25i2.3162.
- SMM-просування для стартапів у галузі інновацій та новітніх технологій. URL: https://seo-evolution.com.ua/blog/reklama-v-internete/smm-prosuvannya-dlya-startapiv-u-galuzi-innovatsiy.
- Gurpreet Kaur. Social Media Marketing for Startup Businesses. URL: https://indeedseo.com/uk/blog/social-media-marketing-for-startup-businesses/.
- Обидєннова Т., Чобіток І. Формування стратегії адаптивно-інноваційного розвитку підприємств в умовах цифровізації. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 2025, 342(3(1), 191-197. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-342-3(1)-28.
- Obydiennova, T., Kharabara, V., Zabashtanskyi, M., Nazarko, S., & Havronskyi, A. (2024). The impact of digital transformation on the innovative development of economic systems. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 46(1), 63–70. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2024.07.
Стаття надійшла до редакції: 14.10.2025

|
Як цитувати статтю: |
| Обидєннова Т. С., Євченко В.В. Маркетингові стратегії просування стартапів в онлайн-середовищі. Modern Economics. 2025. № 53(2025). С. 194-199. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-27. |
| Obydiennova T., Yevchenko V. (2025). Marketing strategies for Promoting Startups in the Online Environment. Modern Economics, 53(2025), 194-199. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-27. |








English