| УДК 338.48-6:640.412. (477) | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-32 |
Сидорук С. В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, Луцький націо¬нальний технічний університет, м. Луцьк, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7403-6909
e-mail: sidoruk_svitlana@ukr.net
Шейко Ю. О., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, Луцький національний технічний університет, м. Луцьк, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1272-8985
e-mail: sheiko_yuliia@ukr.net
Подоляк В. М., кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, Луцький націо¬нальний технічний університет, м. Луцьк, Україна
ORCID ID: 0000-0002-8521-1258
e-mail: volyn@ukr.net
Економічні перспективи розвитку готельної справи у воєнний час
Анотація. У статті досліджено економічні перспективи розвитку готельної справи України у воєнний період. Розкрито ключові тенденції функціонування галузі гостинності в умовах кризи, зумовленої збройною агресією, визначено основні проблеми та напрями адаптації готельних підприємств до нових реалій. Попри складну ситуацію, готельна справа в Україні має значний потенціал розвитку. Адаптація до нових умов, впровадження сучасних технологій, ефективне управління ресурсами та активізація внутрішнього туризму можуть стати основою економічного відновлення сектору. Воєнний період стимулює пошук інноваційних бізнес-моделей, які дозволяють підвищувати ефективність готельних підприємств і формувати конкурентні переваги навіть за умов кризи. Готельна індустрія зберігає вагомі можливості для відновлення, розвитку внутрішнього туризму та реалізації сталих проєктів у післявоєнний період.
Ключові слова: готельна справа; воєнний час; економічні перспективи; індустрія гостинності; інновації; розвиток туризму; адаптація бізнесу.
Література:
- Zhuravka F., Nebaba N., Yudina O., Haponenko S., Filatova H. The hospitality market in Ukraine: War challenges and restoration possibilities. Innovative Marketing. 2023. Vol. 19, №1. P. 140-150. DOI: 10.21511/im.19(1).2023.12.
- Завідна Л., Колеснікова К., Барна М., Шелеметєва Т., Ланиця І. Інтегровані стратегічні моделі для післявоєнного відновлення індустрії гостинності та туризму України. Міжнародний журнал сталого розвитку OIDA. 2025. Т. 18, №10. С. 29-40.
- Коваль О., Катюха Д. Стратегії адаптації гостинного бізнесу під час воєнного стану та післявоєнного відновлення в Україні. Соціальний розвиток: економічні та правові питання. 2025. №1. С. 72-78. DOI: 10.70651/3083-6018/2025.1.09.
- Асоціація індустрії гостинності України. 2025. URL: https://aigu.com.ua/novosti/?utm_source=chatgpt.com.
- Готельно-ресторанна справа: навчальний посібник для аудиторної та позааудиторної роботи студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа / Матвійчук Л.Ю., Чепурда Л.М., Лютак О.М., Сидорук С.В., Смаль Б.А., Лепкий М.І., Подоляк В.М., Зубехіна Т.В., Громик О.М., Дащук Ю.Є. Луцьк: РВВ Луцького НТУ, 2023. 356 с.
- Готельний інтерес: Хто до нас йде? Investory News. 2019. URL: https://investory.news/gotelnij-interes-xto-do-nas-jde.
- Державна служба статистики України : офіційний сайт. 2025. URL: https://ukrstat.gov.ua
- 5 Трендів глобальної індустрії продуктів харчування у 2025 році. Харчові технології. 2025. URL: https://harch.tech/2025/05/05/5-trendiv-globalnoi-industrii-produktiv-harchuvannia-u-2025-roci/.
- Топ-5 трендів харчування в найближчому майбутньому. Newfood. 2023. URL: https://newfood.ua/2023/11/02/top-5-trendiv-kharchuvannia-v-nayblyzhchomu-maybutnomu/.
- HORECA: що це значить і як працює галузь. Lori. 2025. URL: https://www.lori.com.ua/horeca-shcho-tse-znachyt-i-iak-pratsiuie-haluz.
Стаття надійшла до редакції: 25.10.2025

|
Як цитувати статтю: |
| Сидорук С. В., Шейко Ю. О., Подоляк В. М. Економічні перспективи розвитку готельної справи у воєнний час. Modern Economics. 2025. № 53(2025). С. 227-233. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-32. |
| Sydoruk S., Sheiko Yu., Podolyak V. (2025). Economic prospects for the development of the hotel business in wartime. Modern Economics, 53(2025), 227-233. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-32. |








English