УДК 339.972
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V9(2018)-08
Охріменко О., доктор економічних наук, професор кафедри міжнародної економіки, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна
Грищенко Є., студентка кафедри міжнародної економіки, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна
АНАЛІЗ ВПЛИВУ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ НА СВІТОВУ ЕКОНОМІКУ
Ключовою особливістю розвитку економіки у 21 столітті стала так звана діджиталізація або перехід до цифрової економіки. Цифровою вважається економіка, що базується на цифрових комп’ютерних технологіях (її також іноді називають інтернет-економікою, новою економікою або веб-економікою). Стрімке поширення цифрових технологій прискорює темпи розвитку міжнародних економічних відносин: зростає конкуренція на національних і міжнародних ринках, відбувається лібералізація економічної політики держав, особливо в розвинутих країнах. У статті розглянуто основні тенденції впливу, який чинить розвиток електронного бізнесу на економіку у світі. Так, США та Китай були і залишаються лідерами серед країн за ринком електронної комерції, до активного розвитку цього напряму долучаються Індія та країни Латинської Америки. Стрімкого розвитку електронний бізнес набуває у малорозвинених країнах, де в останні роки спостерігається тенденція збільшення частки населення з доступом до мережі Інтернет. Позитивні результати від розвитку електронного бізнесу для національних економік мають як кількісний (вартісний), так і якісний характер, зокрема нові технології значно полегшують процедури ведення бізнесу, що підтверджується підвищенням місця у рейтингу Doing Business для країн, у яких електронна комерція розвивається швидкими темпами.
Ключові слова: цифрова економіка, інформаційна економіка, електронний бізнес, електронна комерція, індекс Doing Business.
Література:
- Don Tapscott, The Concept of a ‘Digital Economy’, available at: http://odec.org.uk/the-concept-of-a-digital-economy/
- Mesenbourg T. (2001), Measuring the Digital Economy, U.S. Bureau of the Census, available at: https://www.census.gov
- The Internet Galaxy. Reflections on the Internet, Business and Society. Oxford University Press (2001)
- English Oxford Living Dictionary, available at: en.oxforddictionaries.com.
- Cambridge Dictionaty, available at: dictionary.cambridge.org
- The Economist (2000), available at: https://www.economist.com/printedition/2000-01-29
- Statista, available at: https://www.statista.com/
- Golob, P. (2017), Who Tops The Big 15 Ecommerce Markets in 2017 – China or US?, Polona Golob, available at: https://gfluence.com/ecommerce-predictions-2017-happening-top-15-markets/
- Consumer Barometer, available at: https://www.consumerbarometer.com/
- Data World Bank, available at: https://data.worldbank.org