УДК 631.173:338.43 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-25 |
Утеченко Д.М., доктор філософії з економіки, доцент, доцент кафедри менеджменту, Білоцерківський національний аграрний університет, м. Біла Церква, Україна
ORCID ID: 000-0002-1162-0083
e-mail: dashautechenko@gmail.com
Биба В.А., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, Білоцерківський національний аграрний університет, м. Біла Церква, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9157-3191
e-mail: vbiba584@ukr.net
Актуалізація корпоративної соціальної відповідальності в моделі PR-менеджменту підприємства ринкового типу
Анотація. В статті розглянуто особливі умови актуалізації корпоративної соціальної відповідальності в моделі PR-менеджменту підприємства ринкового типу. Обґрунтовано природу корпоративної соціальної відповідальності та її відображення в моделі PR-менеджменту як координації підприємства ринкового типу до ефективного інструментарію управління професійними здібностями персоналу в межах довгострокової стратегії розвитку. Доведено, що феномен корпоративної соціальної відповідальності проявляється в багаторівневимому процесі реагування на конкретні вияви суспільного тиску, в стратегії управлінської сприйнятливості та здатності підприємства ринкового типу сприймати суспільні потреби і суспільний вплив. Представлено трисферну модель корпоративної соціальної відповідальності. Визначено, що в емерджентному соціумі корпоративна соціальна відповідальність на засадах соціально-адаптованого середовища розглядається через пасивно-адаптивну та активну модель PR-менеджменту, як форми професійного розвитку співробітників підприємства певної групи. Індивідуальна концепція професійної стабільності в корпоративній структурі бізнес-партнерства дозволяє обрати оптимальну модель PR-менеджменту через професійний вектор, виходячи з власної спроможності реалізовувати стратегію розвитку підприємства ринкового типу. Цей соціальний інструмент включає в себе: цілі професійного росту (поєднані з життєвими цінностями), модель стратегії PR-менеджменту і тактики професійно-посадового просування, критерії успішності. Розглянуто специфіку впливу активної моделі PR-менеджменту на корпоративну соціальну відповідальність в середовищі бізнес-партнерства із траєкторію на професійну стабільність розвитку персоналу. Наведено супровід PR-менеджменту в стабільному професійного розвитку співробітників підприємства ринкового типу із корпоративною відповідальністю.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, PR-менеджмент, підприємство, соціальне середовище, персонал, професійна стабільність, стратегія розвитку.
Література:
- Балабанюк Ж. Взаємозв’язок корпоративної соціальної відповідальності та політики руху персоналу організації. Економка та держава. 2012. № 3. С. 25-28.
- Бриль М. М. Менеджер соціокультурної діяльності як суб’єкт інновацій. Теорія, історія, культура та мистецтво менеджменту. 2018. №1(1). С. 41-52.
- Бурлакова Ю. Корпоративна соціальна відповідальність як основа гармонізації добробуту суспільства. Економіка: проблеми теорії та практики. 2009. № 252(4). С. 881–891.
- Денис О. Б. Сфери прояву корпоративної соціальної відповідальності бізнесу: зарубіжний досвід і вітчизняна практика. Вісник університету банківської справи Національного Банку України. 2010. №2(8). С.36-38.
- Дудкін О. В. Трансформація сутності соціальної відповідальності підприємства в умовах економічної нестабільності. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія “Економіка та менеджмент”. 2010. № 5(1). С. 150-155.
- Зеліч В. В., Сойма С. Ю., Криса В. В. Роль і значення комплексу інструментів маркетингових комунікацій та їх вплив на діяльність підприємства. Інфраструктура ринку. Економіка та управління підприємствами. 2020. №43. С. 160-167.
- Калінеску Т .В., Романовська Ю. А., Кирилов О. Д. Стратегічний потенціал підприємства: формування та розвиток. Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2007.
- Колот А. М. Корпоративна соціальна відповідальність, соціальна звітність та аудит як сучасні інститути і технології соціального розвитку. Україна: аспекти праці. 2010. № 3. С. 3-9.
- Комарницький І. Соціальна відповідальність бізнесу як інструмент управління сучасним підприємством. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія «Політологія. Соціологія. Право». 2010. № 4 (8). С. 62–76.
- Лазорко О., Вірна Ж., Акімова Л. Психологія професійної безпеки: технології конструктивного самозбереження особистості. Луцьк: Вежа-Друк, 2015. 588 с.
- Максимовська Н. О. Прикладна культурологія та менеджмент культури: методологія досліджень. Культура України. 2021. №74. С. 17-22.
- Caroll A. A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management. 1979. Vol. 4(4), pp. 497-505.
- Drucker P.F. The new meaning of corporate social responsibility. California Management Review. 1984. Vol. 26(2). pp. 53-63.
- Drucker P.F. Management: Tasks, Responsibilities, Practices. N.-Y.: Harper&Row, 1994. 840 р.
- Friedman M. The Social Responsibility of Business is to increase its Profit. New York Times Magazine. 1970. Vol. 13. pp. 122-126.
- Kuijpers M., Scheerens J. Career competencies for the modern career. Journal of Career Development. 2006. Vol. 32. pp. 303-319.
- Schwartz M., Carroll A. Corporate social responsibility: a three-domain approach. Business Ethics Quarterly. 2003. Vol. 13(4). pp. 503-530.
- Sethi S. Dimensions of corporate social performance an analytical framework. California Management Review. 1975. Vol. 17(3). pp. 58-64.
- Zabolotnaya G. The phenomenon of trust and its social functions. RUDN Bulletin. Series «Sociology». 2003. Vol. 1(4). pp. 67-73.
Стаття надійшла до редакції: 25.02.2025
Як цитувати статтю: |
Утеченко Д. М., Биба В. А. Актуалізація корпоративної соціальної відповідальності в моделі PR-менеджменту підприємства ринкового типу. Modern Economics. 2025. № 50(2025). С. 191-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-25. |
Utechenko D., Byba V. (2025). Actualization of Corporate Social Responsibility in the PR Management Model of the Enterprise of Market-type. Modern Economics, 50(2025), 191-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-25. |