УДК 339.926 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-25 |
Новікова О. С., старший викладач кафедри економіки та підприємництва, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6999-9268
e-mail: novikova.css@gmail.com
Чжан Куан, студент магістерського курсу, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0002-3992-0838
e-mail: ethanzhang366@gmail.com
Аналіз розвитку електронної комерції в світі та КНР
Анотація. Розвиток економічної глобалізації призвів до стрімкого зростання внутрішньої та міжнародної торгівлі. Економічна глобалізація при цьому розглядається в контексті безперервного вдосконалення виробництва, пришвидшеного технологічного прогресу та безперервного покращення соціалізації та інтернаціоналізації економіки. Економічна активність країн та регіонів світу швидко виходить за свої географічні межі і супроводжується інтеграційними процесами взаємопов’язаності та взаємозалежності. Електронна комерція сама по собі не є унікальною технологією, вона являє собою новітній метод виконання транзакцій без використання паперу шляхом комунікацій через інтернет чи інші мережі цифрової передачі даних. Завдяки постійному розвитку інформаційних технологій та дедалі більшому обсягу світової торгівлі електронна комерція стала відігравати ключову роль в економічному зростанні КНР. Під впливом глобалізації електронна комерція набула специфічних рис та напрямів розвитку. Глобалізація мала різний вплив на процеси електронної торгівлі, але глобальний економічний розвиток завжди залишався основним її рушієм і суттєво вплинув на всі аспекти людського життя. У статті досліджуються всі етапи розвитку електронної торгівлі як у світі, так і окремо – в КНР, особлива увага приділена окремим тенденціям її розвитку останніми роками на етапі зрілості, коли завдяки процесам інтеграції та консолідації капіталів кілька платформ для онлайн торгівлі посіли провідне місце у світі за обсягами продажів. У дослідженні виокремлено основні переваги та недоліки такого виду торгівлі. Енергійний розвиток електронної комерції на сучасному етапі обумовлює необхідність вдосконалити та розробити деякі національні стратегії та правову систему. По-перше, пришвидшити побудову базових інформаційних мереж, домагатися якості та стандартизації у розвитку та побудувати платформу інформаційного розвитку, яка задовольняє суспільство. По-друге, вдосконалити правову систему торгівлі в Інтернеті. Необхідно вживати активних заходів для заохочення та підтримки традиційних підприємств та сприяти продажу їхньої продукції та послуг через інтернет.
Ключові слова: електронна комерція; глобалізація; економічне зростання; електронна торгівля; B2B; B2C; стадії розвитку електронної комерції.
Література:
- Canzer, B. (2006). E-Business: Strategic Thinking and Practice. Cengage Learning. 347p.
- Falchuk, B., & Jayaraman, V. (2006). Online Multimedia E-Commerce. Encyclopedia of Multimedia, 662–671. doi:10.1007/0-387-30038-4_180.
- Jing Zhao (2016). An exploratory study on business-to-consumer electronic commerce in China. University as a Bridge from Technology to Society. IEEE International Symposium on Technology and Society (Cat. No.00CH37043). doi:10.1109/istas.2000.915632.
- Laudon, K. and Traver, C. (2008). History of e-commerce. E-Commerce: Business, Technology, Society, 4th Edition, Prentice Hall, pp.48-67.
- Laudon, K. C., & Traver, C. G. (2016). E-commerce: business, technology, society. Retrieved from http://repository.fue.edu.eg/xmlui/bitstream/handle/123456789/4464/10986.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
- Liang Shuling (2019). Discussion on the status quo and development of B2B e-commerce standardization in China. China Standardization, 10, 14-26. [In Chinese].
- Liu Peinan (2014). Exploring research on e-commerce and traditional commerce [J]. Technology and Innovation, (19), 76-89 [in Chinese].
- Peng Fei (2017). The research status and development trend of B2B e-commerce model in developing countries [J]. Financial Economy, 4, 34-39 [in Chinese].
- Rayport, J. F. & Jaworski, B. J. (2003). Introduction to e-commerce. McGraw-Hill, Inc.
- Schafer, J. B., Konstan, J. & Riedi, J. (1999). Recommender systems in e-commerce. Proceedings of the 1st ACM Conference on Electronic Commerce – EC’99. doi:10.1145/336992.337035.
- Wang, Y., Shen, H. & Pu, G. (2020). Application of Big Data in B2C E-commerce Market Analysis. Big Data Analytics for Cyber-Physical System in Smart City, 870–876. doi:10.1007/978-981-15-2568-1_118.
- Yihan Ma (2020). China’s E-commerce Market Data Monitoring Report. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/1129543/ china-e-commerce-market-gross-merchandise-volume/.
- Yihan Ma (2020). China’s E-commerce Market Data Monitoring Report. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/302040/ transaction-volume-of-b2b-e-commerce-china/.
- Yihan Ma (2020). China’s E-commerce Market Data Monitoring Report. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/243845/ market-share-of-b2b-online-retailers-in-china/.
- Zhang Jun (2017). Overview of China’s e-commerce forecasting problems. Accounting Research, (3) [in Chinese].
- Zheng, Q., Han, Y., Li, S., Dong, J., Yan, L. & Qin, J. (2009). Payment Technologies for E-commerce. Introduction to E-Commerce, 115–134. doi:10.1007/978-3-540-49645-8_3.
- Statista. Global Business Data platform. Retrieved from https://www.statista.com/markets/
Стаття надійшла до редакції: 18.10.2020
Як цитувати статтю: |
Новікова О. С., Чжан Куан Аналіз розвитку електронної комерції в світі та КНР. Modern Economics. 2020. № 23(2020). С. 155-160. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-25. |
Novikova O., Zhang K. (2020). Analyses of the E-Commerce Development in the World and China. Modern Economics, 23(2020), 155-160. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-25. |