УДК 338.48 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-18 |
Ніколайчук О. А., кандидат економічних наук, доцент кафедри туризму та країнознавства, Донецький національний університет економіки та торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, м. Кривий Ріг, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7197-4713
e-mail: nikolaichuk@donnuet.edu.ua
Оцінка дієвості національних моделей розвитку туризму в країнах центрально-східної Європи
Анотація. Розглянуто особливості розвитку туристичної сфери в країнах Центрально-Східної Європи, зокрема Чехії, Словаччини, Угорщини, Польщі та Болгарії щодо формування національної політики розвитку туризму. Оцінено показники міжнародного та внутрішнього туризму в даних країнах (прибуття, виїзди, доходи від туризму, витрати на туризм; частка населення, що залучено в міжнародний та внутрішній туризм). Проведено аналіз динаміки індексу конкурентоспроможності подорожей та туризму за зазначеними країнами. Проаналізовано повноваження органів державної влади щодо регулювання туристичної сфери. Розглянуто маркетингові аспекти позиціювання та просування національного туристичного продукту, виявлено ефективні засоби просування на міжнародному туристичному ринку. На основі іноземних моделей державного регулювання розвитку туризму запропоновано впровадження заходів щодо удосконалення управління туризмом в Україні та активізації розвитку внутрішнього та в’їзного туризму.
Ключові слова: національна модель розвитку туризму; європейський досвід; туристична політика; національний туристичний продукт.
Література:
- UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876 (дата звернення 29.11.2019).
- International Tourism Highlights 2019 Edition. URL: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152 (дата звернення 29.11.2019).
- The Travel & Tourism Competitiveness Report 2011. URL: https://globalwellnesssummit.com/wp-content/uploads/Industry-Research/Global/2011-WEF-Travel-Tourism-Competitiveness-Report.pdf (дата звернення 29.11.2019).
- The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. URL: http://wwwweforum.org/docs/WEF_TTCR_2019.pdf (дата звернення 29.11.2019).
- UNWTO : веб-сайт. URL: https://www.unwto.org/ (дата звернення 29.11.2019).
- Eurostat. Tourism: веб-сайт. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/overview (дата звернення 29.11.2019).
- Magyar Turisztikai Ügynökség: веб-сайт. URL: https://mtu.gov.hu/ (дата звернення 29.11.2019).
- Nemzeti Turisztikai Információs Központ: веб-сайт. URL: https://info.ntak.hu/celkituzesek/ (дата звернення 29.11.2019).
- Ministerstwo Rozwoju. Departament Turystyki: веб-сайт. URL: https://www.gov.pl/web/rozwoj/departament-turystyki (дата звернення 29.11.2019).
- Polska Organizacja Turystyczna: веб-сайт. URL: https://www.pot.gov.pl/pl/o-pot/informacje-o-pot (дата звернення 29.11.2019).
- Czech Tourism: веб-сайт. URL: https://www.czechtourism.com/ru/about-czt/ (дата звернення 29.11.2019).
- CzechTourism Annual Report 2018. URL: https://czechtourism.cz/getmedia/25c8c440-84a4-413f-bd8e-69a2a6649c89/ENG_vyrocni_zprava_2018-online-verze.pdf.aspx (дата звернення 29.11.2019).
- Ministry of transport and construction of the slovak republic. Tourism: веб-сайт. https://www.mindop.sk/ministry-5191/tourism/tourism (дата звернення 29.11.2019).
- Ministry of tourism of Bulgaria: веб-сайт. URL: http://www.tourism.government.bg/en (дата звернення 29.11.2019).
- Национален съвет по туризъм: веб-сайт. URL: http://www.tourism.government.bg/en/kategorii/nacionalen-svet-po-turizm/national-tourist-council (дата звернення 29.11.2019).
- Nistoreanu, B. & Stoian, R. Business tourism a means of dynamising the life of local communities. in: Proceedings of the 11th International Conference on Business Excellence, Bucharest, Academy of Economic Studies. 2017. 1, No. 1, pp. 1122-1128.
- Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020. Aktualizacja dokumentu z 2008 roku / [Buczak T., Celuch K., Cichooska A., Nalazek M. i in.]; redakcja Walas B. Warsawa: Polska Organizacja Turystuczna, 2011. 216 p.
- Google Play – Приложения: веб-сайт. URL: https://play.google.com/store/search?q=poland&c=apps&hl=ru (дата звернення 29.11.2019).
- Polskie marki turystyczne: веб-сайт. URL: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/idea-projektu (дата звернення 29.11.2019).
- Ana M.I. Tourism industry in the new member states. Key countries and destinations. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. 2018. 13, No. 1, pp. 812-830. DOI: 10.2478/mmcks-2018-0007.
- Корсак Р. В., Фуртій В. Розвиток туризму у Чехії: досвід організації для України (кін. ХХ ст. поч. ХХІ ст.). Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць / Гол. ред. В. М. Вашкевич. К. : «Видавництво «Гілея», 2016. Вип. 107 (4). C. 128-131.
- European Commission (2017). Eden Destinations Czech Republic. URL: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eden/destinations/czech-republic_en. (дата звернення 29.11.2019).
- Czech Republic saw record number of tourists in 2018: веб-сайт. URL: https://kafkadesk.org/2019/02/10/czech-republic-saw-record-number-of-tourists-in-2018 (дата звернення 29.11.2019).
- A turisztikai ügynökség elindítja első Budapest központú külföldi kampányát: веб-сайт. URL; https://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/a-turisztikai-ugynokseg-elinditja-elso-budapest-kozpontu-kulfoldi-kampanyat (дата звернення 29.11.2019).
- Кучерова Я. Развитие туризма и туристская политика Словакии. МОО «Развитие»: Журнал международного права и международных отношений. 2007. № 3: URL: http://elib.bsu.by/handle/123456789/21785 (дата звернення 29.11.2019).
- Уряд Словаччини розробив національну стратегію розвитку велотранспорту та туризму: веб-сайт. URL: http://velotransport.info/?p=35481 (дата звернення 29.11.2019).
- Dyankov T., Krastev V., Yancheva K. Evaluation of brand identity of Bulgaria as a tourist destination. URL: https://www.researchgate.net/publication/324172095_Evaluation_of_brand_identity_of_Bulgaria_as_a_tourist_destination (дата звернення 29.11.2019).
- Стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014-2030, 2014: веб-сайт. URL: http://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/strategicheski-dokumenti/nacionalna-strategiya-za-ustoychivo-razvitie-na-turizma-v (дата звернення 29.11.2019).
- Member states’ annual tourism reporting template: веб-сайт. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/29325/attachments/1/translations/en/renditions/native (дата звернення 29.11.2019).
Стаття надійшла до редакції: 10.12.2019
Як цитувати статтю: |
Ніколайчук О.А. Оцінка дієвості національних моделей розвитку туризму в країнах центрально-східної Європи. Modern Economics. 2019. № 18(2019). С. 114-123. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-18. |
Nikolaychuk, O. (2019). Assessment of the Activity of National Models of Tourism Development in Central-Eastern European Countries. Modern Economics, 18(2019), 114-123. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-18. |