УДК 338.48-6:615.838
Наумік-Гладка К. Г., доктор економічних наук, доцент, професор кафедри туризму, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків, Україна
МАРКЕТИНГОВІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ SPA-ІНДУСТРІЇ ПРИ ГОТЕЛЬНИХ КОМПЛЕКСАХ
В статті розглядаються сучасні тенденції розвитку SPA-індустрії при готельних комплексах та удосконалення їх діяльності. Визначено актуальність сучасних SPA-послуг. Розглянуто особливості процесу надання SPA-послуг в залежності від територіального розташування готелів чи SPA-центрів. Наведено приклади використання SPA-технологій та виявлено, що певні тенденції можуть сприяти розширенню їх асортименту й підвищенню якості послуг в SPA-центрах при готелях. Зроблено висновок, що популяризація послуг SPA пояснюється як маркетинговими, так і психологічними причинами. Серед цих причин особливе місце займають: проблеми неякісного харчування, феномен постіндустріального стресу, негативні екологічні фактори й певні психосоматичних розлади. Водночас головною перевагою розвитку SPA в Україні є національні традиції й високопрофесійна вітчизняна школа курортології, в поєднанні із інноваційним потенціалом в маркетинговій сфері.
Ключові слова: маркетинг SPA-послуг, готельні комплекси, SPA-центри, психологія SPA, SPA-індустрія.
Література:
- Истомин В. И. Сучасні моделі SPA / В. И. Истомин, Б. Т. Лагутенко. – М. : Советский спорт, 2000. – 224 с.
- Креббин-Бейли Д. Spa-терапия в индустрии красоты. Методика процедур, эксплуатация оборудования, программы обучения spa-менеджменту / Д. Креббин-Бейли, Д. Харкап, Д. Харрингтон; [пер. с англ. В. Е. Бельченко]. – М. : РИПОЛклассик, 2010. – 304 с.
- Кучмистый С. А. Spa в гостиничном бизнесе: реальность и перспективы / С. А. Кучмистый [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://goo.gl/dG6mt7.
- Міжнародний науковий фестиваль «Spa і Wellness – стратегія розвитку» [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://goo.gl/k683UX.
- Одрехівський М. В. Валеологічні інноваційні центри: економічні проблеми створення і функціонування / М. В. Одрехівський. – Львів : Світ, 1997. – 144 с.
- Рутинський М. Sра-курорт як інноваційний вид рекреаційних закладів і суспільно-географічні тенденції розбудови мережі SPA-курортів у західному регіоні України [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://goo.gl/T1BptA.
- Шаповалова О. Сучасні тенденції розвитку «spa» і «wellness» туризму О.О. Шаповалова / Global Tourism: The Next Decade / Ed. by W Theobald. – Oxford: Butterworth-Heinemann,1995.
- Leisure and Wellness: Health Tourism in Europe. The new Challenge for Spas, Tourism and Health Ressorts (11-th ELRA Congress Bad Saarow, 7-9 October 1999). – Berlin, 1999.
- Jeremy McCarthy. Become a spa owner. – Washinghton, USA, FabJobInc. – 2010. – 207 p.
- We will survive // SPA Business. – 2010. – Vol.4. – P. 34-35.