УДК 658:005.73
Занора В. О., кандидат економічних наук, докторант, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна
e-mail: v.zanora@ukr.net
ORCID ID: orcid.org/0000-0003-1938-7981
Організаційна культура підприємства: проектний
підхід до формування за умов індустрії 4.0
Анотація. Зазначено, що єдиної форми організаційної (корпоративної) культури для підприємства не існує. Акцентовано увагу на тому, що підприємство повинно формувати власну організаційну культуру, що враховуватиме специфіку його господарської діяльності, а також інші особливості, якими воно характеризується. Визначено, що окремо взята організаційна (корпоративна) культура певного підприємства є унікальною. Розглянуто сутність та трактування категорії «організаційна (корпоративна) культура» й запропоновано визначати її як інструмент ефективного управління господарською діяльністю підприємства. Використання такого інструменту як організаційна культура підприємства є важливою передумовою забезпечення інноваційного розвитку підприємства в умовах Індустрії 4.0. Виокремлено основні принципи організаційної культури підприємства, а також визначено основні підходи щодо її побудови. Запропоновано використання проектного підходу щодо формування організаційної культури підприємства. Наведено загальну структурно-логічну схему етапів управління організаційним проектом формування організаційної культури підприємства.
Ключові слова: організаційна культура; корпоративна культура; підприємство; кадри; управління; проектне управління.
Література:
- Собко О.М. Організаційна культура як чинник формування синергічних ефектів у кремації вартості підприємства / О. М. Собко // Сталий розвиток економіки. – 2015. – № 4 [29]. – С. 54-62.
- Шейн Э. Х. Организационная культура и лидерство / Пер. с англ. под ред. В.А. Спивака. – СПб. : Питер, 2002. – 336 с.
- Мескон М. Основи менеджмента / Майкл Мескон, Майкл Альберт, Франклин Хедоури; [пер. с англ., общ. ред. Л. И. Евенко]. – М. : Дело, 2004. – 704 с.
- Томпсон А. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа / Артур А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд ; [пер. с англ. А. Р. Ганцевой, В. Ю. Дроздова и др.; под ред. А. Макаровой]. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2006. – 928 с.
- Занора В. О. Управління розвитком підприємства: теоретико-методичні засади формування організаційної культури / В.О. Занора // Збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конф. «Сучасні тенденції розвитку менеджменту та фінансово-економічної безпеки», 26 листопада 2018 р. – Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2018. – С. 57-59.
- Руководство к своду знаний по управлению проектами: американский национальный стандарт. – Newtown Square, Pennsylvania : Project Management Institute, Inc., 2004. – [3-е изд.]. – 388 c.
- Burris E. R. The Risks and Rewards of Speaking Up: Managerial Responses to Employee Voice / E.R. Burris // Academy of Management Journal. – 2012. – Vol. 55, No. 4. – pp. 851-875.
- Dooley R. S. Attaining Decision Quality and Commitment from Dissent: The Moderating Effects of Loyalty and Competence in Strategic Decision-Making Teams / R. S. Dooley, G. E. Fryxell // Academy of Management Journal. – 1999. – Vol. 42, No. 4. – pp. 389-402.
- Nemeth C. J. Managing Innovation: When Less Is More / C.J. Nemeth // California Management Review. – 1997. – Vol. 40, No. 1. – pp. 59-74.
- Argote L. Knowledge Transfer: A Basis for Competitive Advantage in Firms / L. Argote, P. Ingram // Organizational Behavior and Human Decision Processes. – 2000. – Vol. 82, No. 1. – pp. 150-169.
Стаття надійшла до редакції: 17.12.2018
Як цитувати статтю: |
Занора В. О. Організаційна культура підприємства: проектний підхід до формування за умов індустрії 4.0. Modern Economics. 2018. № 12. С. 87-92. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-13. |
Zanora, V. (2018). Organizational culture of the enterprise: project approach to forming in the conditions of industry 4.0. Modern Economics, 12, 87-92. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-13. |