УДК 502.131 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-08 |
Вишневська О. М., доктор економічних наук, професор, декан обліково-фінансового факультету, Миколаївський національний аграрний університет
ORCID ID: 0000-0003-1996-4590
e-mail: olganykk@gmail.com
Вишневська А. С., аспірант, Католицький університет Левена, Левен, Бельгія
e-mail: anastasiia.vyshnevska@kuleuven.be
Кущова Т. О., кандидат педагогічних наук, викладач кафедри іноземних мов, Миколаївський національний аграрний університет
ORCID ID: 0000-0001-5285-9122
e-mail: liyao20091@gmail.com
Пріоритети формування освітнього середовища: глобальні та локальні особливості
Авторами досліджено сутність та пріоритети формування освітнього середовища з огляду на глобальні процеси та явища, індивідуальні потреби особистості у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії, професійних та суспільних компетентностей. Доведено значення розвитку загальних компетентностей для адаптації у глобальному суспільстві. Визначено пріоритетні напрями розвитку освітнього середовища за досвідом інших держав світу та взаємодію між учасниками у сфері освіти дорослих. Визначено актуальність результативного партнерства у реалізації механізмів взаємодії.
Авторами обумовлено необхідність використання кращих практик у сфері медіаосвіти та поширення знань та вмінь з метою розвитку логічних та аналітичних здібностей. Обумовлено, що інформаційне середовище здійснює суттєвий вплив на свідомість кожної особистості й потребує набуття відповідних знань та вмінь з метою адаптації до інформаційного простору. Подібні механізми поширення сфери медіаосвіти направлені на підвищення рівня інформаційної грамотності та результативної взаємодії, що підтверджується досвідом США та Канади. Результатом є вміння адекватно використовувати інформацію та критично сприймати інформаційні повідомлення.
Авторами доведено, що реалізація поставлених завдань в освітньому середовищі сприятиме розширенню можливостей у забезпеченні загальних компетентностей, які передбачають можливості людини критично мислити, сприймати та розуміти медіа, логічно мислити та адекватно сприймати інформацію, яка посилює свій вплив та розширює сфери взаємодії на усіх рівнях (від локального до глобального, від глобального до локального).
Ключові слова: адаптація; аналітичне мислення; глобалізація; загальні компетентності; інформаційне середовище; логічне мислення; медіаосвіта; механізми взаємодії; освіта дорослих; освітнє середовищ;, партнерство; соціалізація; університетська освіта.
Література:
- Where do the clocks strike, if not in Davos? (2021). World Economic Forum in Davos. Retrieved from : http://news.bigmir.net/world/2065190-Povestka-s-Davosa-pandemiya-klimat-i-mnogo-socializma [in Ukrainian].
- On Adult Education : Draft Law of Ukraine. The Ministry of Education and Culture offers for public discussion the project of the Law of Ukraine «On Adult Education». Retrieved from : https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-doroslih [in Ukrainian].
- Vlasov, I. Globalism : history, theory : monograph (2012). nauk.red.akad. NAAN Ukrayiny O.H. Bilorus i chl.-kor. NAAN Ukrayiny V.A.Verhunov. Vinnytsya : TOV «Nilan-LTD», 856 [in Ukrainian].
- Media education in the USA and Canada : theory and practice : a monograph (2020). Golovchenko and the scientific editorship of N.G. Nichkalo. yyiv; Vyd-vo TOV «Yurka Lyubchenka», 464 [in Ukrainian].
- Concept of information security of Ukraine. Retrieved from : https://ips.ligazakon.net/document/NT1607 [in Ukrainian].
- Institute of mass information ecology. Retrieved from : https://institutes.lnu.edu.ua/mediaeco/research/projects/ [in Ukrainian].
- Media Education and Media Literacy : Portal. Retrieved from : https://medialiteracy.org.ua/ [in Ukrainian].
- Institute of information technologies and teaching aids. Retrieved from : https://iitlt.gov.ua/ [in Ukrainian].
- Concept of implementation of media education in Ukraine. Resolution of the Presidium of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Retrieved from : https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/ [in Ukrainian].
- Bulger,, & Davison, P. The Promises, Challenges, and Futures of Media Literacy. Data and Society Research Institute. Retrieved from : https://digitalcommons.uri.edu/jmle/vol10/iss1/1/ [in English].
- Duncan, & B., Pungente, J., Shepherd, R. Media Education in Canada. Weaving Connections : Educating for Peace, Social and Environmental Justice; ed. By T. Goldstein, D. Selby. Sumach Press, 323-341 [in English].
- Wilson, C., & Duncan, B. Implementing mandates in media education : The Ontario experience. Comunicar, (32), 127-140 [in English].
- European Media Literacy Education Study. Retrieved from : https://eavi.eu/research/european-media-education-study/ [in Ukrainian].
- Critical thinking in the context of media education. https://medialiteracy.org.ua/krytychne-myslennya-v-konteksti-mediaosvity/ [in Ukrainian].
- Digitization as a priority competence for the development of higher education. Retrieved from : https://dut.edu.ua/ua/news-1-598-9802-cifrovizaciya-yak-prioritetna-kompetenciya-rozvitku-vischoi-osviti_kafedra-pidpriemnictva-torgivli-ta-birzhovoi-diyalnosti [in Ukrainian].
- Peculiarities of the process of socialization of the individual in the conditions of the information society. Retrieved from : http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=3175:osoblivosti-protsesu-sotsializatsiji-osobistosti-v-umovakh-informatsijnogo-suspilstva&catid=81&Itemid=415 [in Ukrainian].
- Individual educational trajectory. Retrieved from : https://osvitoria.media/experience/indyvidualna-osvitnya-trayektoriya-shho-tse-ta-navishho/ [in Ukrainian].
- Information security strategy. Retrieved from : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/685/2021#Text [in Ukrainian].
- Cyber security strategy of Ukraine : goals and priorities. Retrieved from : https://armyinform.com.ua/2021/08/27/strategiya-kiberbezpeky-ukrayiny-czili-ta-priorytety/ [in Ukrainian].
- Thoman, (1999). Skills and Strategies for Media Education. Educational Leadership, 56 (5), 50-54 [in English].
- Thoman, E., & Jolls, T. (2004). Media literacy – A National Priority for a Changing World. The American Behavioral Scientist, 48 (1), 18-29 [in English].
- Tyner, (2009). Literacy in a Digital World :Teaching and Learning in the Age of Information. NY. : Routledge [in English].
- Wolf, (2008). Outside the box : how can district and communities support informal learning? Threshold [in English].
- Yates, (2004). Media literacy and the polimaking process: a framework for understanding influences on potential educational policy outputs. Studies in Media&Information Literacy Education. 4 (1), 1-14 [in English].
Стаття надійшла до редакції: 06.10.2022
Як цитувати статтю: |
Вишневська О. М., Вишневська А. С., Кущова Т. О. Пріоритети формування освітнього середовища: глобальні та локальні особливості (English). Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 48-55. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-08. |
Vyshnevska О., Vyshnevska А., Kushchova Т. (2022). Priorities of formation of the educational environment: global and local features. Modern Economics, 35(2022), 48-55. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-08. |