УДК 658.811
Матвієць О. В., кандидат економічних наук, старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин, Хмельницький національний університет, м. Хмельницький, Україна
e-mail: olrebak@ukr.net
Кошівська М. В., магістр кафедри міжнародних економічних відносин, Хмельницький національний університет, м. Хмельницький, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5986-8697
e-mail: mkoshivska@gmail.com
Збутова діяльність як складова частина господарської діяльності підприємства
У статті визначено поняття «збутова діяльність». Розглянуто теоретичні аспекти організації збутової діяльності промислового підприємства, виявлено їхні особливості, запропоновано пошук оптимальних стратегій виходу на зовнішні ринки. Досліджено систему та проблеми організації збутової діяльності промислового підприємства, визначено місце управління збутовою діяльністю в системі управління підприємством. Визначено, що створення ефективних управлінських рішень стосовно збутової діяльності передбачає системне застосування таких функцій управління як планування, організацію, мотивацію, контроль та аналіз. Сукупність інформаційних, матеріальних, маркетингових, управлінських та комунікаційних ресурсів та можливостей збуту впливає на збутовий потенціал підприємства, який вказує на готовність і здатність підприємства здійснювати реалізацію товару. Визначено, що збутова діяльність повинна бути частиною стратегії управління підприємством і формуватися в процесі складання виробничої програми підприємства.
Ключові слова: збутова діяльність; організація збуту; промислове підприємство; система управління; стратегічна спрямованість.
Література:
- Шереметинська О. В. Управління збутовою діяльністю підприємств суб’єктів-ЗЕД в сучасних умовах [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4732.
- Дубівка Д. В. Поняття «збут» в системі управління підприємством [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу : http://www.economy.in.ua/pdf/2_2013/26.pdf.
- Балабанова Л. В. Маркетинг : [підруч] / Л. В. Балабанова. – Донецьк, 2002. – 562 с.
- Ключник А. В. Теоретичний аналіз поняття «збут» та його функцій / А. В. Ключник, І. О. Білозерцева // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Економічні науки. – 2014. – Випуск 6. – С. 188-191.
- Барановский С. И. Управление сбытом : Тексты лекций для студентов «Маркетинг» очной и заочной форм обучения / С. И. Барановский, С. В. Шишло – Минск : БГТУ, 2014. – 106 с.
- КаміловаС. Р. Управління збутовою діяльністю [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу : http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/view/337.
- Гамалій В. Ф. Сучасні проблеми збутової політики українських підприємств [Електронний ресурс] / В. Ф. Гамалій, С.А. Романчик, І. В. Фабрика. – Режим доступу : http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_22(2)_ekon/stat_20_1/02.pdf.
- Айрапетов О. Р. Тенденции развития сбытовой деятельности на предприятии [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу : https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=9483.
- Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс [пер. с англ.] / Ф. Котлер. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2014. – 656 с.
- Бурцев В. В. Внутренний контроль сбытовой деятельности предприятий в современных условиях хозяйствования / В. В. Бурцев // Менеджмент в России и за рубежом. – 2007. – № 6. – С. 145-151.
- Хрупович С. Є. Теоретичні основи збутової діяльності підприємств [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу: https://goo.gl/T8eYnz.
- Іваночко Н. В. Особливості формування механізму управління збутовою діяльністю підприємства [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу: http://global-national.in.ua/archive/18-2017/41.pdf.
- Гнилянська Л. Й. Організація збутової діяльності підприємства [Електронний ресурс] / Л.Й. Гнилянська, В. Я. Топоровський // Національний університет «Львівська політехніка». – 2014. – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua.
- Spillecke, S. B. and Brettel, M. (2013). “The impact of sales management controls on the entrepreneurial orientation of the sales department”, European Management Journal, vol. 31, iss. 4, pp. 410-422. https://doi.org/10.1016/j.emj.2012.07.002.
- Fine, L. M. (2007). “Selling and sales management”, Business Horizons, vol. 50, iss. 3, pp. 185-191. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2007.01.001.
- Matiş, E. and Matiş, A. (2014). “Sales Management Strategies Implemented by the International Financial Groups”, Procedia Economics and Finance, vol. 15, pp. 1130-1137. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00567-X.
Стаття надійшла до редакції: 08.10.2018
Як цитувати статтю: |
Матвієць О. В. Збутова діяльність як складова частина господарської діяльності підприємства [Електронний ресурс] / О. В. Матвієць, М. В. Кошівська // Modern Economics. – 2018. – № 11(2018). – С. 116-121. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-19. |
Matviyets, O. V. and Koshivska, M. V. (2018). “Sales management as part of economic activity of enterprise”, Modern Economics, vol. 11(2018), pp. 116-121. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-19. |