УДК 378 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V25(2021)-15 |
Лункіна Т. І., доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний агарний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID: 0000-0001-7252-3239
e-mail: lunkina_tanya@i.ua
Сизоненко Ю. С., здобувач вищої освіти обліково-фінансового факультету, Миколаївський національний агарний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID: 0000-0002-8942-5544
e-mail: super-suzonenko@ukr.net
Соціалізація молоді з особливими освітніми потребами
Анотація. У процесі дослідження розглянуто сутність та особливості розвитку інклюзивної освіти в Україні. Проаналізовано переваги та недоліки включення молоді з особливими потребами в освітній процес. Обґрунтовано переваги включення в освітній процес як для молоді з особливими потребами, так і для типових здобувачів вищої освіти. Проведено SWOT-аналіз щодо соціалізації молоді з особливими освітніми потребами. Запропоновано запроваджувати заходи щодо залучення молоді з особливими освітніми потребами задля їх соціалізації, адаптації та інтеграції в суспільство. Доведено, що проблема інклюзивної освіти щороку набуває все більшого розгалуження, тож закладам вищої освіти необхідно миттєво реагувати на це, розробляючи механізми залучення та подальшої співпраці молоді з особливими потребами.
Ключові слова: інклюзія; особи з обмеженими можливостями; соціалізація; освітній процес; інтеграція; заклади вищої освіти; студенти-тьютори.
Література:
- Таланчук П. Сучасна освіта вимагає радикальних змін. 2016. № 4-6. С. 17-19. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2016_4-6_6 (дата звернення : 01.02.2021).
- Талдонова Л. О. Інклюзивна освіта як ознака системи демократичних процесів в освіті. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2019. № 2. С. 320-330. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tippp_2019_2_29 (дата звернення : 27.11.2020).
- Калиновська І. М., Прокопчук В. В. Інклюзивна освіта в Канаді й Україні у порівняльному аспекті. Соціально-гуманітарний вісник. 2020. Вип. 31. С. 29-30 URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/sochumj_2020_31_14 (дата звернення : 27.11.2020).
- Садова І. І. Інклюзивна освіта в Україні: сучасний стан і перспективи. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2019. № 17. С. 94-97. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2019_17_25 (дата звернення : 27.11.2020).
- Удич З. І. Інклюзивна освіта – перспективний напрям розвитку науково-педагогічних шкіл в Україні. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2018. Вип. 4. С. 213-219. URL : http://nbuv.gov.ua/ UJRN/VZhDUP_2018_4_36 (дата звернення : 27.11.2020).
- Гребінь С. Соціальна інклюзія : аспект «включення» дітей до суспільства дорослих. Нова педагогічна думка. № 3. С. 10-12. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2019_3_4 (дата звернення: 27.11.2020).
- Соціальний захист населення України : статистичний збірник. URL : http://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/Arhiv_u/ 15/Arch_szn_zb.htm (дата звернення : 27.11.2020).
- Міністерство соціальної політики України. Інвалідність. URL : https://www.msp.gov.ua/timeline/invalidnist.html (дата звернення: 27.11.2020).
- Цілі сталого розвитку ПРООН в Україні. URL : https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-development-goals.html (дата звернення: 27.11.2020).
- Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/875-12#Text (дата звернення: 27.11.2020).
Стаття надійшла до редакції: 13.12.2020
Як цитувати статтю: |
Лункіна Т.І., Сизоненко Ю.С. Соціалізація молоді з особливими освітніми потребами. Modern Economics. 2021. № 25(2021). С. 98-104. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V25(2021)-15. |
Lunkina T., Sizonenko Ju. (2021). Socialization of young people with special educational needs. Modern Economics, 25(2021), 98-104. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V25(2021)-15. |