УДК 338.49:366.1 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-17 |
Муштай В.А., кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та логістики, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9042-0241
e-mail: vamushtai@gmail.com
Стратегічні напрями дослідження поведінки індустріальних споживачів як суб’єктів ринкової інфраструктури
Анотація. У статті зазначено, що в основі успіху підприємництва покладається скоординованість діяльності суб’єктів ринку, ефективна дієздатність всіх елементів ринкової інфраструктури з виконання ними основних функцій та оптимальна поведінка самого індустріального споживача як суб’єкта ринкової інфраструктури. Акцентовано, що в умовах сьогодення стратегічної значущості набувають результати досліджень поведінки індустріальних споживачів на ринку, їх взаємини з чисельними інститутами ринкової інфраструктури, що поєднують різноманітні ризики та вигоди такої взаємодії. Запропоновано стратегічні напрями досліджень поведінки індустріальних споживачів як суб’єктів ринкової інфраструктури обирати етапи прийняття ними рішень про купівлю, що обумовлюватиме глибше розуміння їх потреб, а відповідно сприятиме здійсненню більш ефективної організації ринкової інфраструктури на промисловому ринку, отриманню вигід всіма її елементами дотичними до ринкових взаємодій. Досліджено різноманіття мотиваційної сфери індустріального споживача, яка обумовлена впливом внутрішніх та зовнішніх чинників оточуючого середовища. Обґрунтовано необхідність вибору останніх за стратегічний напрям досліджень через розуміння їх істотного впливу на купівельний вибір виробників промислового ринку. Рекомендовано для забезпечення отримання стратегічних даних про споживчу позицію індустріальних споживачів в дослідженнях їх поведінки додержуватися комплексності, використовуючи інституційний та маркетинговий підходи.
Ключові слова: дослідження; поведінка; індустріальний споживач; ринкова інфраструктура; суб’єкти; відносини; інституційний підхід; маркетинговий підхід.
Література:
- Бикова А.Л., Гуменюк Є., Мержев Д. Особливості формування економічної поведінки організації у сучасних умовах. Економіка і суспільство. 2024. Вип. 65. URL: https://surl.li/tibbrj.
- Гречана С.І. Сучасний стан та перспективні напрями модернізації регіональної виробничої інфраструктури. Економіка і суспільство. 2016. Вип. 2. С. 392-397. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/2_ukr/70.pdf.
- Котелевець Д. Роль інфраструктури в розвитку економічних систем. Науковий вісник Полісся. 2021. № 1(22). С. 59–70. URL: http://nvp.stu.cn.ua/article/view/253070/250298.
- Муштай В.А. Оцінка маркетингової інформації та її трансформація у маркетингову програму підприємства. Інфраструктура ринку. 2020. №40. С. 264-270. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/40_2020_ukr/49.pdf.
- Муштай В.А., Лишенко М.О., Макарова В.В. Методологічні основи наукового дослідження стратегічних напрямів діяльності підприємств за концепції маркетингу відносин. Економіка та суспільство. 2022. № 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1127.
- Пахаренко О.В. Елементи ринкової інфраструктури: значення в ринковій економіці. Вісник НУВГП. Серія «Економічні науки». 2021. Вип. 4(96). С. 268 – 274. URL: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/23616.
- Пчелянська Г.О. Поведінка споживачів на продовольчому ринку: інституційний та маркетинговий підходи. Економіка АПК. 2020. №3. С. 47 – 56. URL: https://surl.li/pxwgsx.
- Сатир Л. М., Кепко В. М., Стаднік Л. І., Шевченко А. О. Комерційна діяльність у системі бізнес аналітичного забезпечення розвитку ринкової інфраструктури на основі здійснення оптової та роздрібної торгівлі. Агросвіт. 2020. № 16. С. 3-8. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/16_2020/2.pdf.
- Сімків Л.Є. Ринкова інфраструктура: елементи та значення в ринковій економіці. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2020 Вип. 4 (144). С. 4-7. URL: https://ird.gov.ua/sep/sep20204(144)/sep20204(144)_003_SimkivL.pdf.
- Шевченко М.В. Споживча поведінка і сучасне маркетингове середовище: теоретичний аспект. Економіка і суспільство. 2024. Вип. 66. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4540/4483.
Стаття надійшла до редакції: 11.03.2025
Як цитувати статтю: |
Муштай В. А. Стратегічні напрями дослідження поведінки індустріальних споживачів як суб’єктів ринкової інфраструктури. Modern Economics. 2025. № 50(2025). С. 129-135. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-17. |
Mushtai V. (2025). Strategic directions of research into the behavior of industrial consumers as market infrastructure subjects. Modern Economics, 50(2025), 129-135. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-17. |