УДК 336.2
|
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-14 |
Пермата Д. С. студентка магістратури економічного факультету Університету Шрівіджая, Індонезія
ORCID ID: 0000-0002-1086-0069
e-mail: dessy.success@gmail.com
Сафтиана Ю. доктор економічних наук, викладач економічного факультету Університету Шрівіджая, Індонезія
ORCID ID: 0000-0002-8055-1659
e-mail: yuliasaftiana@fe.unsri.ac.id
Юснаини.доктор економічних наук, викладач економічного факультету Університету Шрівіджая, Індонезія
ORCID ID: 0000-0003-4153-9582
e-mail: yusnaini@fe.unsri.ac.id
Рівень розуміння платників податків, простота системи самооцінки та вплив інформаційної системи на готовність платити платниками податків
Анотація. Охарактеризовано взаємозв’язок між рівнем розуміння платників податків, простотою системи самооцінки, використанням інформаційних систем та готовністю платити за платників податків МСМП у КПП Пратама Палембанг Ілір Барат. Визначено напрями, які може застосувати КПП Пратама Палембанг Ілір Барат, щоб підвищити готовність платити на основі співвідношення між досліджуваними змінними. На основі проведених досліджень, з’ясовано, що рівень розуміння платників податків та використання податкових інформаційних систем мали позитивний і значний вплив на готовність платити платниками податків. Результати перевірки гіпотез та описовий аналіз статистики показують, що для податкових органів важливо підтримувати готовність платників податків платити, гарантуючи розуміння платниками податків своїх податкових зобов’язань. Також, важливо підтримувати надійну інформаційну систему оподаткування, щоб збільшити готовність платників податків платити.
Ключові слова: теорія розумної дії; модель прийняття технологій; готовність платити; рівень розуміння платників податків; легкість системи самооцінки; корисність інформаційної системи.
Література:
- Akinmade, Babatunda & Irefe-Esema, Joy. (2020). Automation and Tax Compliance : Empirical Evidence from Nigeria. American Journal of Theoretical and Applied Business; X(X): XX-XX doi: 10.11648/j.XXXX.2020XXXX.XX ISSN: 2469-7834 (Print); ISSN : 2469- 7842 [in English].
- Akram, M. S., Malik, A., Shareef, M. A., & Awais Shakir Goraya, M. (2019). Exploring the interrelationships between technological predictors and behavioral mediators in online tax filing: The moderating role of perceived risk. Government Information Quarterly, 36 (2), 237-251. https://doi.org/10.1016/j.giq.2018.12.007 [in English].
- Ali, I. & Nasaruddin, F. (2020). Several Factors Influence The Willingness To Pay Taxes. Point of View Research Accounting and Auditing, 1 (3), 57-70. https://doi.org/10.47090/povraa.v1i3.41 [in English].
- Amponsah, S., Isshaq, Z., & Agyapong, D. (2019). Determinants Of Tax Stamp Evasion In Rural Districts In Ghana : A Case Of Twifu Atti-Morkwa And Hemang Lower Denkyira Districts. International Journal of Law and Management, 61(1), 73–90. https://doi.org/10.1108/IJLMA-08-2017-0190 [in English].
- Azmi, A. A. C., & Kamarulzaman, Y. (2010). Adoption Of Tax E-Filing : A Conceptual Paper. African Journal of Business Management, 4 (5), 599-603 [in English].
- Davis,F.D.1989,Perceived Usefulness, Perceived Ease Of Use, And User Acceptance Of Information Technology, MIS Quarterly,13 (3): 319-340 [in English].
- Devano dan Rahayu. (2006). Perpajakan (Konsep, Teori, Dan Isu). Jakarta : Kencana Prenada Media Group [in English].
- Dobos, P., & Takács-György, K. (2020). The Impact Of The Relationship Between The State, State Institutions And Tax Payers On Willingness To Pay Tax. Serbian Journal of Management, 15(1), 69-80 [in English].
- Dwi, W. R., & Renny, W. (2017). Affecting Compliant With The Willingness To Pay Tax As An Intervening Variable Factor (Studies On The Taxpayer Owners Of Smes In Pontianak KPP). Journal of Advances in Humanities and Social Sciences, 3 (3), 152-162. https://doi.org/10.20474/jahss-3.3.3 [in English].
- Fikriningrum, W. K., &Syafruddin, M. (2012). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Wajib Pajak Orang Pribadi Dalam Memenuhi Kewajiban Membayar Pajak(Studi Kasus Pada Kantor Pelayanan Pajak Pratama Semarang Candisari). 1 (1), 567–581 [in English].
- Flores-Macías G, Sánchez-Talanquer M. (2020). Building the Modern State in Developing Countries: Perceptions of Public Safety and (Un)willingness to Pay Taxes in Mexico. Politics & Society. 2020;48(3):423-451. doi:10.1177/0032329220943848 [in English].
- Hamzah, M.F., Ramdani, M.R., Muslim, dan Putra. (2018). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepatuhan Wajib Pajak (Studi Empiris Pada KPP Pratama Kabupaten Sidrap). Journal of Institution and Sharia Finance. 1 (1). Tahun 2018. Hal 175-184 [in English].
- Hardiningsih, P., & Yulianawati, N. (2011). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kemauan Membayar Pajak. Dinamika Keuangan Dan Perbankan, 3(1), 126-142 [in English].
- Kumala, R. (2019). Factors That Influence MSME Taxpayers’ Willingness to Pay Tax After the Implementation of the Government Rules Number 23 of 2018. 1 (1), 18-25[in English].
- Oktaviani, R. M., Kurnia, H., Sunarto, & Udin. (2020). The Effects Of Taxpayer Knowledge And Taxation Socialization On Taxpayer Compliance : The Role Of Taxpayer Awareness In Developing Indonesian Economy. Accounting, 6 (2), 89–96. https://doi.org/10.5267/j.ac.2019.12.004 [in English].
- Olajube, Oluwaseun Adejoke., Ehigie, Benjamin Osayawe., Osuma, Rosemary Omonivie., Olayinka, Akinyinka., Opara, Chinedu Kelechi., & Ndom, Beatrice Akpe. (2018). Personnality AttributesaAnd Tax Morale as Predictors of Willingness to Pay Tax : A Study Of Tax Payers, Ogun State Nigeria. African Journal for The Psychological Study Of Social Issues, 2 (21) [in English].
- Rahayu, Y., Setiawan, M., & Troena, E. A. (2017). Sudjatno. (2017). The Role of Taxpayer Awareness, Tax Regulation And Understanding In Taxpayer Compliance. Journal of Accounting and Taxation, 9 (10), 139-146 [in English].
- Rotimi, O., Olugbenga, A. F., Adekunle, A. R., & D, B. A. (2020). E-Tax Administration and Tax Compliance among Corporate Taxpayers in Nigeria. 2966 [in English].
- Setyorini, C. T. (2016). The Influence Of Tax Knowledge, Managerial Benefit And Tax Socialization Toward Taxpayer’s Willingness To Pay SME’s Tax. Acta Universitatis Danubius : Oeconomica, 12(5), 96-107 [in English].
- Sifile, O., Kotsai, R., Mabvure, J. T., & Chavunduka, D. (2018). Effect Of E Tax Filing On Tax Compliance: A Case Of Clients In Harare, Zimbabwe. African Journal of Business Management. https://doi.org/10.5897/ajbm2018.8515 [in English].
- Sondakh, J. J. (2017). Behavioral Intention To Use E-Tax Service System: An Application Of Technology Acceptance Model. European Research Studies Journal.
- Sritharan, N., & Salawati, S. (2019). Examining the Moderating Effect of Tax Knowledge on the Relationship between Individual Factors and Income Tax Compliance Behaviour in Malaysia. 9(3), 160–172. https://doi.org/10.6007/IJARAFMS/v9-i3/6355 [in English].
- Park, S.O., & Yoon, S. M. (2017). The Effects of Taxpayer’s Environmental Morale on The Willingness to Pay Environmental Tax For Sustainable Environment. International Journal of Applied Engineering Research. 12 (24), 14054–14063 [in English].
- Terrefe, M. (2016). A Close Scrutiny Of Self-Assessment System And Its Impact On The Tax Compliance Level Of Taxpayers : The Case Of Wolaita Zone. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology, and Sciences (ASRJETS), 20(1), 78-103 [in English].
- Wasao, D. (2014). The Effect of Online Tax System on Tax Compliance among Small Taxpayers in East of Nairobi Tax District. International Journal for Management Science and Terchnology, 2(3), 35-41.
- Zaidi, S.K.R., Henderson, D.C. and Gupta, G., 2017. The moderating effect of culture on e-filing taxes : evidence from India. Journal of Accounting in Emerging Economies, 7(1), pp. 134-152 [in English].
- Zhang, L., Smith, E. and Gouldman, A. (2020).The Effects of Individual Values on Willingness to Pay and Fairness Perceptions of Use Tax on Internet Purchases. Advances in Taxation, 27. 197-221. https://doi.org/10.1108/S1058-749720200000027007 [in English].
Стаття надійшла до редакції: 10.08.2021
Як цитувати статтю: |
Пермата Д. С., Сафтиана Ю., Юснаини. Рівень розуміння платників податків, простота системи самооцінки та вплив інформаційної системи на готовність платити платниками податків. Modern Economics. 2021. № 28(2021). С. 98-103. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-14. |
Permata D. S., Saftiana Yu., Yusnaini.(2021). Taxpayers’ Understanding Level, Self-Assessment System Easiness, and Information System Usefulness for the Willingness to Pay Taxpayers. Modern Economics, 28(2021), 98-103. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-14. |