УДК 338.242; 616-036.2 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-08 |
Двуліт З. П., доктор економічних наук, професор, професор кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2157-1422
e-mail: zoriana.p.dvulit@lpnu.ua
Сокульський Н. Р., студент 2 курсу магістратури, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна
ORCID ID: 0000-0001-8085-1451
e-mail: nazar.sokylskuy@gmail.com
Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу як маркетинговий інструмент в умовах пандемії
Анотація. На сьогодні корпоративна соціальна відповідальність є однією з найбільш важливих та необхідних передумов розвитку сучасного бізнесу. З кожним роком все більше вітчизняних компаній при формуванні власної стратегії діяльності використовують корпоративну соціальну відповідальність, оскільки у світовому бізнесі вона зарекомендувала себе як ефективний засіб формування сталого іміджу. Зазначимо, що пандемія коронавірусу COVID-19 значно вплинула на корпоративну соціальну відповідальність, пришвидшила її розвиток та збільшила прихильність до неї з боку багатьох компаній. У статті на основі проведених досліджень проаналізовано досвід корпоративної соціальної відповідальності в умовах пандемії. Окрім того, систематизовано різноманітні прогнози та статистичні дослідження світових та вітчизняних організацій, агентств і видань щодо корпоративної соціальної відповідальності. Обґрунтовано доцільність і ефективність використання корпоративної соціальної відповідальності як ефективного маркетингового інструменту в бізнесі в період глибокої невизначеності. Охарактеризовано проєкти такої відповідальності відомих українських компаній на час пандемії, а також досліджено корпоративну соціальну відповідальність, спрямовану на турботу про працівників. У результаті розроблено основні рекомендації для ефективної реалізації корпоративної соціальної відповідальності бізнесу у післякризовий період.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність; пандемія; соціально відповідальний бізнес; маркетингова стратегія; управління; криза.
Література:
- Newman C., Rand J., Tarp F., Trifkovic N. Corporate Social Responsibility in a Competitive Business Environment. The Journal of Development Studies. No. 56:8. P. 1455-1472. DOI: 10.1080/00220388.2019.1694144.
- Лункіна Т., Власюк І. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу в Україні: сучасний стан та напрями вдосконалення. Modern Economics. 2017. Вип. №1. С. 24-30.
- Комарова К. В., Ковальчук Н. В. Соціальна відповідальність як складова стратегії розвитку бізнесу на підприємствах України. Інноваційна економіка. Вип. №5-6. С. 25-30.
- Головінов О. Соціальна відповідальність бізнесу: українські реалії і проблеми. Економічний вісник Донбасу. Вип. № 2. С. 187-192.
- Ігнатьєва І. А., Гавриленко Т. В., Сербенівська А. Ю. Соціальна відповідальність бізнесу: практичний аспект в умовах біфуркації. Економічні науки. 2020. Том 5, Вип. №1. С. 62-68. DOI: 10.18523/2519-4739.20205.1.62-68
- Стеценко В., Березова Ю. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств в умовах пандемії. Галицький економічний вісник. 2020. Вип. №2. С. 243-250. DOI: 33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.243
- Marom S., Lussier R. Corporate Social Responsibility during the Coronavirus Pandemic: An Interim Overview. Macrothink Institute. Vol. 10. No. 2. P. 250-269. DOI: 10.5296/ber.v10i2.17046
- Doing Well By Doing Good – Global Corporate Social Responsibility Report. Nielsen – 2014. URL: https://www.nielsen.com/wp-content/uploads/sites/3/2019/04/global-corporate-social-responsibility-report-june-2014.pdf (дата звернення: 15.10.2020).
- Відповідальний бізнес: як компанії підтримували одна одну та суспільство. URL: https://grc.ua/article/27119 (дата звернення:10.2020).
- Building confidence amid an uncertain recovery – OECD Economic Outlook, Interim Report // OECD 2020. URL: http://www.oecd.org/economic-outlook/ (дата звернення: 15.10.2020).
- Ukraine and the International Monetary Fund // IMF 2020. URL: https://www.imf.org/en/Countries/UKR (дата звернення 15.10.2020).
- 10 років розвиваємо КСВ у Україні // CSR Ukraine 2020. URL: https://csr-ukraine.org/ (дата звернення:10.2020).
- Onset of COVID-19 saw increased branding and CSR campaigns for influencer marketing in Asia // AnyMind Group 2020. URL: https://anymindgroup.com/news/press-release/8125/ (дата звернення:10.2020).
- Коронавірус vs Бізнес: оцінка наслідків для бізнесу урядових заходів щодо захисту населення від коронавірусної інфекції COVID-19 // СУП 2020. URL: https://sup.org.ua/uk/news/419 (дата звернення:10.2020).
- Перший каталог КСВ-ініціатив // Pro Bono Club Ukraine 2020. URL: https://sup.org.ua/uk/news/419 (дата звернення 19.10.2020).
- Коротенко О. Як великий бізнес допомагає у боротьбі з коронавірусом // Інтернет-видання Bazilik Media. 2020. URL: https://bazilik.media/iak-velykyj-biznes-dopomahaie-v-borotbi-z-koronavirusom/ (дата звернення 19.10.2020).
- Вісник МСФЗ. Електронне видання №5. Корпоративна соціальна відповідальність: весняні кейси // ТОВ “ЛІГА ЗАКОН” 2020. URL: https://msfz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/FZ002168 (дата звернення 19.10.2020).
- COVID-19 Barometer shows consumers are in for the long haul // Kantar 2020. URL: https://www.kantar.com/inspiration/coronavirus/covid-19-barometer-shows-consumers-are-in-for-the-long-haul (дата звернення 19.10.2020).
Стаття надійшла до редакції: 03.10.2020
Як цитувати статтю: |
Двуліт З. П., Сокульський Н. Р. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу як маркетинговий інструмент в умовах пандемії. Modern Economics. 2020. № 23(2020). С. 50-55. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-08. |
Dvulit Z., Sokulskyi N. (2020). Corporate Social Responsibility of Business as a Marketing Tool in a Pandemic. Modern Economics, 23(2020), 50-55. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-08. |