УДК 339.1:138 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-27 |
Помаз О. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, Полтавська державна аграрна академія, м. Полтава, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1782-3890
e-mail: oleksandr.pomaz@pdaa.edu.ua
Воронько-Невіднича Т. В., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, Полтавська державна аграрна академія, м. Полтава, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2427-7218
e-mail: tetiana.voronko-nevidnycha@pdaa.edu.ua
Дереза В. В., студент, Полтавська державна аграрна академія, м. Полтава, Україна
Михайлик А. А., студент, Полтавська державна аграрна академія, м. Полтава, Україна
Особливості застосування сучасних методів маркетингової комунікаційної політики підприємствами
Анотація. У статті розглядаються актуальні питання застосування сучасних методів маркетингової комунікаційної політики у підприємствах, досліджуються різні підходи науковців щодо визначення цього поняття. Доведено, що сучасні підприємства, незалежно від сфери діяльності, потребують налагодження довгострокових взаємовигідних відносин із постачальниками, посередниками, партнерами, споживачами, саме тому існує нагальна необхідність формування ефективної комунікаційної політики. Виокремлено проблеми формування маркетингових комунікацій вітчизняних підприємств. Визначено, що ефективне застосування політики комунікацій господарюючих суб’єктів набуває більшої актуальності через загострення рівня конкуренції, поширення процесів глобалізації у сучасному світі, прояви наслідків поширення пандемії тощо. Відтак, комунікації стають чи не основним чинником зростання бізнесу. Охарактеризовано основні завдання системи маркетингових комунікацій, їх функції. Доведена актуальність як традиційних, так і нових методів використання маркетингових комунікаційних інструментів. Зокрема, серед сучасних методів маркетингової комунікаційної політики, які знайшли застосування у практиці господарювання провідних підприємств, зазначені: Інтернет-маркетинг; івент-маркетинг; холістичний (цілісний, інтегрований) маркетинг; сторітеллінг (технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації); трайвертайзинг (споживач може спочатку спробувати товар, а потім його купити); сенситивний маркетинг; ідентифікаційний маркетинг (заснований на особливостях бренду); вхідний або залучаючий маркетинг (розсилка корисного для цільової аудиторії контенту за допомогою блогу або e-mail); маркетинг впливу тощо. Зазначена необхідність розвитку управління маркетинговими комунікаціями. Обґрунтовано, що підприємствам необхідно постійно реагувати на вже існуючі очікування покупців, що є домінуючим фактором успіху реалізації продукції (робіт, послуг), ефективно застосовуючи систему маркетингових комунікацій.
Ключові слова: комунікація; маркетингова комунікація; підприємство; просування; комунікаційна політика.
Література:
- Близнюк С. В. Маркетинг в Україні: проблеми становлення та розвитку. Вид. 2-ге, випр. і доп. Київ: ІВЦ «Видавництво «Політехника», 2009. 400 с.
- Вараксіна О. В., Воронько-Невіднича Т. В., Барабаш К. Г. Особливості застосування маркетингових комунікацій аграрними підприємствами. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. Вип. 2 (25). С. 166–172. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/ vipusk-25-2020 (дата звернення: 01.09.2020).
- Власюк Н. Тенденції в соціальних мережах на 2020 і далі. Marketer: веб-сайт. URL: https://marketer.ua/ua/social-media-trends-for-2020-and-beyond/ (дата звернення:09.2020)
- Гаркавенко С. С. Маркетинг. Київ : Лібра, 2002. 712 с.
- Котлер Ф. Основы маркетинга / пер с англ. Москва: Издательский дом «Вильяме», 2007. 656 с.
- Кудирко Л. П., Ніколаєць О. Ю. Модернізація маркетингових комунікацій компаній в умовах розвитку глобального інформаційного суспільства. Економічний простір, 2020. № 156. С. 52-
- Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. 615 с.
- Маркетингові інструменти. 10 нестандартних рішень від Ігоря Мана. Young soul. URL: https://youngsoul.co.ua/marketynhovii-nstrumenty-10-nestandartnykh/ (дата звернення: 28.09.2020).
- Примак Т. О. Сучасна парадигма маркетингових комунікацій. Вісн. Донец. нац. ун-ту. № 1-2. С. 292-297.
- Ромат Е. Реклама : учебник для вузов. 7-е изд. СПб. : Питер, 2008. 512 с.
- Страшинска Л. В., Самонова Т. Б. Стратегічне планування інтегрованих маркетингових комунікацій. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2014. Вип. 24. С. 75-86.
- Чикалова А. С. Теоретико-методичні засади класичних та новітніх концепцій комунікаційної політики підприємницьких структур. Modern economics. 2018. № С. 139-145.
- Що продаватимуть у 2020 році? Marketer: веб-сайт. URL: https://marketer.ua/ua/what-to-sell-in-2020/ (дата звернення: 29.09.2020).
Стаття надійшла до редакції: 22.10.2020
Як цитувати статтю: |
Помаз О. М., Воронько-Невіднича Т. В., Дереза В. В., Михайлик А. А. Особливості застосування сучасних методів маркетингової комунікаційної політики підприємствами. Modern Economics. 2020. № 23(2020). С. 169-173. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-27. |
Pomaz O., Voronko-Nevidnycha T., Dereza V., Mykhailyk A. (2020). The Peculiarities of Modern Methods of Marketing Communication Policy Application by Enterprises. Modern Economics, 23(2020), 169-173. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-27. |