УДК 339.92
Ракицька С. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та підприємництва, Одеська державна академія будівництва та архітектури, м. Одеса, Україна
Жусь О. М., старший викладач кафедри економіки та підприємництва, Одеська державна академія будівництва та архітектури, м. Одеса, Україна
ВИКОРИСТАННЯ МАТРИЧНИХ МЕТОДІВ ПОРТФЕЛЬНОГО АНАЛІЗУ ПРИ ПРОЕКТУВАННІ ВЕРТИКАЛЬНО-ІНТЕГРОВАНОЇ БУДІВЕЛЬНОЇ СТРУКТУРИ
Досліджено основні підходи застосування матричних методів до умов стратегічного розвитку підприємств будівельного комплексу. На основі портфельного аналізу розроблено «матрицю інтеграції», яка може бути використана для створення великомасштабної будівельної корпорації. Розглянуто поетапну процедуру побудови «матриці інтеграції». Першим етапом є визначення «технологічного ланцюжка» виробничого процесу з урахуванням типу кінцевої будівельної продукції. Наступними етапами є оцінка стратегічної важливості і ступеню конкурентоспроможності аналізованого елементу бізнесу, тобто чинників, що покладені в основу двохфакторного аналізу.
Побудова матриці завершується позиціонуванням всіх ланок бізнес-системи згідно з відповідними параметрами і проектуванням майбутньої бізнес-системи. Зроблено висновки та рекомендації щодо особливостей застосування на практиці методів портфельного аналізу при створенні вертикально-інтегрованих будівельних структур.
Ключові слова: стратегічне управління, портфельний аналіз, матричний підхід, стратегічна бізнес-одиниця, будівельна корпорація.
Література:
- Ансофф И. Стратегическое управление. – М. : Экономика, 2009. – 850 с.
- Томпсон А. А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд. – 12-е изд. – М. : Вильямс, 2006. – 928 с.
- Фляйшнер К. С. Стратегический и конкурентный анализ: методы и средства конкурентного анализа в бизнесе / К. С. Фляйшнер, Б. Е. Бенсуссан; пер. c англ. Д. П. Коньковой. – М. : БИНОМ. Лаб. знаний, 2009. – 541 с.
- Довгань Л. Є. Управління стратегічним потенціалом підприємств у системі забезпечення розвитку їх конкурентоспроможності / Л. Є. Довгань, Г. А. Мохонько // Конкурентні домінанти стратегічного розвитку підприємств : монографія. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2013. – 726 с.
- Шершньова З. Є. Детермінація динамічних елементів у структурі механізмів корпоративного управління / З. Шершньова, А. Черпак // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. праць, 2010. – Вип. 26-27. – С. 143-150.
- Шершньова З. Є. Стратегічне управління / З. Шершньова, С. Оборська. – К. : Вид-во КНЕУ, 1999. – С. 94 – 120.
- Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. – М., 1999. – 327с.
- Ламбен Ж. Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Ж. Ж. Ламбен; пер. с фран. – СПб. : Наука, 1996. – 590 с.
- Osel, Roger R. and Wright Robert V. L. Allocating resources: How to Do It in Multi-Industry Corporations. Handbook of Business Problem Solving. New York: McGrow-Hill. 1980.
- Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. N.Y : The Free Press, 1980.
- Балабанова Л. В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід: монографія / Л. В Балабанова, В. В. Холод. – Донецьк : Дон дует ім. М. Туган-Барановського, 2006. – 294 с.
- Куденко Н. Маркетингові стратегії фірми : монографія / Н. В. Куденко. – К. : КНЕУ, 2005. – 245с.
- Старостіна А. О. Регіональний маркетинг: суть та особливості становлення в Україні / А. О. Старостіна, С. Є. Мартов // Маркетинг в Україні. – 2004. – № 3(25). – С. 55–57.
- Солнцев С. О. Моделі у стратегічному маркетинговому плануванні / С. О. Солнцев // Маркетинг в Україні. – 2002. – № 6 (16). – С. 34-36.