УДК 336.71 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-18 |
Коваленко В. В., доктор економічних наук, професор, професор кафедри банківської справи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2783-186X
e-mail: kovalenko-6868@ukr.net
Маркетингові банківські комунікації в умовах цифровізації економіки України
Анотація. Визначено актуальність використання інструментарію маркетингу банківських інновацій в умовах цифровізації економіки України. Доведено гіпотезу, що цифровізація економіки України ставить перед банками нові виклики щодо розробки та просування нових інтернет-послуг та цифрових маркетингових комунікацій. Для поглиблення розуміння міри, з якою банки готові удосконалювати політику маркетингу банківських комунікацій, проведено аналіз динаміки обсягів цифрової реклами в Україні, витрат на маркетинг та рекламу банків-лідерів з інтернет-банкінгу. Обґрунтовано, що збільшення витрат на маркетинг та рекламу вітчизняними банками дозволило їм отримати позитивний результат рентабельності активів. Доведено, що прийняття рішення про удосконалення вебсайту банків у першу чергу повинно ґрунтуватися на дослідженні трафіку, який засвідчує популярність його серед споживачів банківських продуктів. Проведено аналіз рейтингу популярності сайтів провідних банків. Визначено, що перспективним напрямом діяльності для фінансових установ є інтернет-банкінг та мобільний банкінг у смартфоні. Для підтримки своєї ідентичності та іміджу вітчизняними банками запропоновано формувати концепцію маркетингових банківських комунікацій на основі створення бренду.
Ключові слова: банки; маркетинг; комунікації; маркетингові інструменти; цифровий маркетинг; інтернет-банкінг; бренд.
Література:
- Monnappa A. The history and evolution of Digital Marketing. URL: https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article (Last accessed: 15.05.2020).
- Гірченко Т., Коссманн Р. Впровадження та розвиток цифрового маркетингу у сучасному банківському бізнесі. Міжнародний збірник наукових праць «Європейське співробітництво». 2016. №2 (19). С. 68-85.
- Карпіщенко О. О., Логінова Ю. Е. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент комунікацій. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua. (дата звернення: 15.05.2020).
- Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник НТУУ «КПІ». URL: http://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/14093/1/54.pdf. (дата звернення: 15.05.2020).
- Міщенко В. І., Міщенко С. В. Маркетинг цифрових інновацій на ринку банківських послуг. Фінансовий простір. 2018. №1 (29). С. 75-
- Чубукова О., Марциновський В. Інтегровані маркетингові комунікації: актуальні питання теорії. Формування ринкових відносин в Україні. 2019. №6. С.67-72.
- Гірняк В. В. Сучасні інструменти маркетингу в продажу банківських продуктів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2017. № 23. С. 55-58.
- Дунас Н. В. Розвиток комунікаційних стратегій маркетингу електронних банківських послуг для фізичних осіб. Проблеми економіки. № 1. 2017. С. 344-350.
- Об’єм рекламно-комунікаційного ринку України 2019 та прогноз об’ємів ринку на 2020. Експертна оцінка всеукраїнської рекламної коаліції URL: http://vrk.org.ua/ad-market/ (дата звернення: 19.05.2020).
- Гребенюк Н. В. Концептуальні засади стратегічного управління банком в умовах трансформаційних процесів у банківській системі України. Науковий вісник НЛТУ України. 2017. Вип. 27(7). С. 65-
- Рубан В.В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 22 (08). С. 20-
- Згруповані балансові залишки. Національний банк України. URL: https://bank.gov.ua/statistic/supervision-statist/data-supervision#5.
- Find Website Traffic, Statistics, and Analytics. Alexa. URL: alexa.com/siteinfo (Last accessed: 03.03.2020).
- Individuals using the internet for internet banking. European Commission. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tin00099&plugin=1 (Last accessed: 19.05.2020).
- Українці обирають цифрові пристрої та сервіси для платежів: 87% надають перевагу оплатам смартфоном – дослідження Mastercard. URL:https://newsroom.mastercard.com/eu/uk/press-releases/digitalization-trust-survey/ (Дата звернення: 23.05.2020).
Стаття надійшла до редакції: 10.06.2020
Як цитувати статтю: |
Коваленко В. В. Маркетингові банківські комунікації в умовах цифровізації економіки України. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 115-121. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-18. |
Kovalenko, V. (2020). Marketing Banking Communications in the Conditions of Digitalization of Economy of Ukraine. Modern Economics, 21(2020), 115-121. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-18. |