УДК 005.58:332.14:339.727.22 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-18 |
Яценко О. В., доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки підприємства, обліку і аудиту, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6404-1894
e-mail: allexsan74@ukr.net
Інвестиційний імідж регіону в сучасних умовах
У статті розкрито поняття «іміджу» та «іміджу регіону», як економічну складову та його елементів. Таким чином, структуру іміджу регіону можна умовно поділити на об’єктивну та суб’єктивну складові. Запропоновано авторське визначення терміну «імідж регіону».
Проведено аналіз внутрішнього регіонального продукту Черкаської області за період 2012-2021 рр. та зроблено висновки, що цей показник поступово збільшився. Досліджено динаміку інвестицій в основний капітал, то за базовим темпом зростання (у порівнянні з 2011 роком) Черкаська область значно випереджала той же показник по Україні.
Проведено аналіз структури інвестицій в основний капітал Черкаської області в галузях економіки в динаміці за період 2012-2020 роки. Названо причини зміни структури й зниження частки вкладень у промисловість, а саме низький рівень технічного переозброєння, низька конкурентоспроможність вітчизняної продукції на зовнішньому та внутрішньому ринках та зростання ціни на енергоносії.
За підсумками аналізу інвестиційних показників Черкаської області за останні роки, в роботі зроблено ряд важливих висновків, що характеризують інвестиційний стан регіону та надано рекомендації щодо формування позитивного іміджу Черкаського краю.
Ключові слова: імідж; імідж регіону; інвестиційний імідж регіону; внутрішній регіональний продукт; інвестиції; інвестиційна привабливість регіону.
Література:
- Зінченко О.А. Проектний підхід до створення іміджу території. European Journal of Management Issues. Вип. 25 № 3-4. С. 176-183.
- Капітальні інвестиції за видами економічної діяльності (2010-2020) (остаточні дані). Головне управління статистики в Черкаській області. URL : http://www.ck.ukrstat.gov.ua/source/arch/2021/Kinv_ved_20.pdf (дата звернення : 22.05.2022).
- Котлер Ф. Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. СПб. : Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. 376 с.
- Макаренко М.В. Імідж регіону як головний чинник його конкурентоспроможності. Актуальні проблеми економіки. 2012. № 2 (128). С. 180-187.
- Нагорняк Т.Л. Брендинг території як державна та регіональна політика: моногр. Донецьк: Вид-во «Ноулідж», 2013. 367 с.
- Панасюк А.Ю. Формирование имиджа: стратегия, психотехнологии, психотехніки. Омсга-Л, 2007. 266 с.
- Семченко О.А. Іміджева політика України: моногр. К.: Знання, 2014. 272 с.
- Словник економіста та підприємця / А.М. Туренко, І.А. Дмитрієв, О.С. Іванілов, І.Ю. Шевченко. Х. : ХНАДУ, 2018. 340 с.
- Економічна енциклопедія : у 3 т. / редкол. : С. В. Мочерний (відп. ред.) та ін. – К. : Вид. центр «Академія», 2002. Т. 3. 952 с.
- Старостіна А. О. Міжнародний імідж країни: сутність, фактори формування, рівні сприйняття. Маркетинг в Україні. 2010. №4. С. 61–67.
- Старостіна А. О. Промисловий маркетинг : Теорія, світовий досвід, українська практика : підручн.. К. : Знання, 2005. 764 с.
- Статистика зовнішнього сектору України. Прямі інвестиції в Україну. Регіональний розріз. Сайт Національного банку України. Залишки за регіонами у розрізі країн 2021 р. URL : https://bank.gov.ua/ua/statistic/sector-external#1 (дата звернення : 29.04.2022).
- Стратегія розвитку Черкаської області 2021-2027 рр. URL : https://strategy2027-ck.gov.ua/ (дата звернення : 10.05.2022)
- Хижняк Л. М. Конструювання іміджу регіону як шлях виходу з соціально-економічної кризи. Соціальні технології, 2009. № 42. URL : http://www.m-economy.ru/art.php3?artid=23236#ftn1 (дата звернення : 27.02.2022).
- Хомуленко Т. Б. Теоретичні та практичні аспекти дослідження іміджу : монографія. Х. : ВД «ІНЖЕК», 2005. 272 с.
- Regional Doing Business – 2020 : названо найкомфортніші області для ведення бізнесу в Україні. URL : https://dia.dp.gov.ua/regional-doing-business-2020-nazvano-najkomfortnishi-oblasti-dlya-vedennya-biznesu-v-ukra%D1%97ni/ (дата звернення : 06.05.2022).
Стаття надійшла до редакції: 27.06.2022
Як цитувати статтю: |
Яценко О. В. Інвестиційний імідж регіону в сучасних умовах. Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 132-137. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-18. |
Yatsenko О. (2022). Investment Image of the Region in Modern Conditions. Modern Economics, 33(2022), 132-137. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-18. |