УДК 336 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-08 |
М. Ільхам Акбар, аспірант факультету економіки Університету Шрівіяя, Палембанг
ORCID ID: 0000-0002-0566-3351
e-mail: scholar2457@gmail.com
Ахмад Маулана, доктор маркетингового менеджменту, факультет економіки, Університет Шрівіяя, Палембанг
ORCID ID: 0000-0003-0485-5578
e-mail: maulana25@unsri.ac.id
Асламія Роза, доктор маркетингового менеджменту, факультет економіки, Університет Шрівіяя, Палембанг
ORCID ID: 0000-0003-0952-8779
e-mail: aslamiarosa@fe.unsri.ac.id
Якість обслуговування та довіра, як модеруюча змінна, безпека та передбачуваний ризик рішень при здісненні покупок у Shopee
Досліджено, що споживачі повинні уважно ставитися до покупок в Інтернеті, оскільки онлайн-купівля та продаж не можуть бути відокремлені від ризику. Це явище головним чином є наслідком того, що більшість транзакцій між продавцями та покупцями здійснюються через Інтернет, де шахрайство, відсутність конфіденційності, ризик доставлення та відсутність гарантії якості товарів є звичним явищем.
Основною метою статті є отримання емпіричних доказів шляхом розуміння та аналізу впливу якості обслуговування з довірою як модеруючою змінною на рішення про покупку, впливу якості обслуговування на рішення про покупку, впливу безпеки на рішення про покупку та впливу передбачуваного ризику на рішення про покупку. У цьому дослідженні використовувалася вибірка зі 160 18-річних чоловіків і жінок, жителів Південної Суматри, які користувалися програмою Shopee, відібраних за допомогою методу вибірки для конкретної мети. Дослідження аналізували за допомогою описових статистичних методів з даними про частоту відповідей респондентів щодо заданих змінних та статистичних продуктів і сервісних рішень (SPSS),
Результати дослідження вказують на те, що змінна довіри значно пом’якшує вплив якості обслуговування на рішення про покупку, якість обслуговування позитивно впливає на рішення про покупку, а безпека позитивно впливає на рішення про покупку.
Довіра значно пом’якшує вплив якості обслуговування на рішення про покупку в Shopee. Якість послуг має значний вплив на рішення про покупку в Shopee. Безпека має значний вплив на рішення про покупку в Shopee. Уявний ризик має значний вплив на рішення про покупку в Shopee.
Ключові слова: якість обслуговування; довіра; безпека; передбачуваний ризик; рішення про покупку.
Література:
- Agustiningrum, D., & Andjarwati, A. L. (2021). Pengaruh Kepercayaan, Kemudahan, Dan Keamanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Marketplace. Jurnal Ilmu Manajemen, 9(3), 896–906.
- Aisah, S. U. N. (2020). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Secara Onlinedi Shopee Dalam Perspektif Ekonomi Islam (Studi Pada Mahasiswa Angkatan 2016 Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung) [in English].
- Alghifari, A. Y., & Rahayu, Tri S. M. (2021). Pengaruh Diskon, Kualitas Website, Persepsi Risiko Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Online Shop Shopee: Studi Pada Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Purwokerto. Derivatif : Jurnal Manajemen, 15(2), 223-236 [in English].
- Or.Id. (2021a). Laporan Survei Internet Apjii 2017 – 2021[in English].
- Or.Id. (2021b). Pemanfaatan Internet Dalam Bidang Ekonomi [in English].
- Asrizal, & Indrayani, T. I. (2020). Pembelian Secara Online ( Survei Terhadap Pengguna Situs Website Www.Lazada.Co.Id Kota Padang ). Menara Ekonomi, Vi(1), 12–18 [in English].
- Aulia, G., Husnurrofiq, & Syahrani. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Online Melalui Aplikasi Shopee (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Uniska Banjarmasin). 1–11 [in English].
- Bajuri, D. (2022). Analisis Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Dan Kepercayaan Sebagai Variabel Moderating Di Tokopedia. Jurnal Kebijakan & Pelayanan Publik, 8(2), 1–9 [in English].
- Basalamah, M. R., & Naufal, A. (2022). Pengaruh Kepercayaan, Keamanan Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Shopee (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Islam Malang). E – Jurnal Riset Manajemen, 9–26 [in English].
- Baskara, I. P., & Hariyadi, G. T. (2020). Keputusan Pembelian Melalui Situs Jejaring Sosial ( Social Networking Websites ) ( Studi Pada Mahasiswa Di Kota Semarang ). Core, 1–15 [in English].
- Christy, F. E. (2022). Prediksi Angka Pengguna E-Commerce Di Indonesia 2024 [in English].
- Tempo.Co. (2022). Prediksi Angka Pengguna E-Commerce Di Indonesia 2024 [in English].
- Katadata. (2022). Situs E-Commerce Dengan Kunjungan Terbanyak Di Indonesia (Agustus 2022) [in English].
- Dessyaningrum, C. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Dan Kualitas Produk Dengan Kepercayaan Pelanggan Sebagai Variabel Moderasi Terhadap Keputusan Pembelian Online Situs Shopee. Jurnal Tepak Manajemen Bisnis, Xii(3), 439–459 [in English].
- Dzulkarnain, I. (2019). Pengaruh Fitur Online Customer Review Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pada Marketplace Shopee. Universitas Jember [in English].
- Evans, D., & Mckee, J. (2010). Social Media Marketing The Next Generation Of Business Engagement (1st Ed.). Canada : Wiley Publishing, Inc [in English].
- Fahrevi, S. R., & Satrio, B. (2022). Pengaruh Harga, Promosi, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Online Di Shopee.Co.Id. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 1–15 [in English].
- Fajrin, L., & Gunadi, W. (2022). Pengaruh Kepercayaan Konsumen Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Online Pada Pengguna Shopee Di Daerah Jakarta Timur. Jimen Jurnal Inovatif Mahasiswa Manajemen, 2(3), 222–233 [in English].
- Fatimah, H. N., & Nurtantiono, A. (2022). Pengaruh Citra Merek , Promosi , Harga , Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian ( Pengguna Aplikasi Shopee ). Jurnal Sinar Manajemen, 09(01), 106–113 [in English].
- Ferdinand, A. (2014). Metode Penelitian Manajemen (5th Ed.). Semarang : Badan Penerbit Universitas Dipenogoro.
- Hill, R. (1998). What Sample Size Is “Enough ” In Internet Survey Research ? Interpersonal Computing And Technology: An Electronic Journal For The 21st Century, 6(3), 1–10 [in English].
- Ilmiyah, K., & Krishernawan, I. (2020). Pengaruh Ulasan Produk, Kemudahan, Kepercayaan, Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Marketplace Shopee Di Mojokerto. Maker: Jurnal Manajemen, 6(1), 31–42 [in English].
- Kotler, P., & Armstrong, G. (2020). Principles Of Marketing, Global Edition, 18th Edition (18th Ed.). Pearson [in English].
- Kuncoro, M. (2013). Metode Riset Untuk Bisnis Dan Ekonomi Bagaimana Meneliti Dan Menulis Tesis? (4th Ed.). Jakarta : Erlangga [in English].
- Liu, C.-H., & Tsai, W.-S. (2010). The Effects Of Service Quality And Lifestyle On Consumer Choice Of Channel Types: The Health Food Industry As An Example. African Journal Of Business Management, 4(6), 1023–1039 [in English].
- Makhdum, M. F., & Aminah, S. (2022). Pengaruh Kepercayaan Dan Persepsi Resiko Terhadap Keputusan Pembelian Shopee Di Sampang. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 22(2), 803–807. Https://Doi.Org/10.33087/Jiubj.V22i2.1898 [in English].
- Masoud, E. (2020). The Effect Of Perceived Risk On Online Shopping In Jordan The Effect Of Perceived Risk On Online Shopping In Jordan. European Journal Of Business And Management, 5(6), 76–87. Https://Doi.Org/2222-1905 [in English].
- Mitha, F., & Edy, Y. (2018). Pengaruh Online Consumer Review Oleh Beauty Vlogger Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Administrasi Bisnis, 58(1), 1–9 [in English].
- Nawangsari, S., & Pramesti, W. N. (2019). Pengaruh Kepercayaan, Kualitas Layanan, Dan Keamaan Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Tokopedia.Com). Jurnal Manajemen Bisnis Indonesia, 4(3), 385–394 [in English].
- Nurhadi, & Azis, A. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepercayaan Dan Kesetiaan Konsumen. Jurnal Economia, 14(1), 89–98 [in English].
- Prayitno, D. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Reputasi Perusahaan Terhadap Keputusan Konsumen Dengan Kepercayaan Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ekonomi Dan Kewirausahaan, 15(03), 321–328 [in English].
- Puanda, F., & Rahmidani, R. (2021). Pengaruh Kepercayaan Dan Keamanan Terhadap Keputusan Pembelian Online Melalui Aplikasi Shopee. Journal Ecogen, 4(3), 367–379 [in English].
- Putri, G. P. (2021). Pengaruh Keamanan Dan Kemudahan Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening Pada Pembelian Di Shopee. Jurnal Manajemen, Ekonomi, Keuangan Dan Akuntansi (Meka), 2(1), 28–32 [in English].
- Rahmadhana, R., & Ekowati, S. (2022). Pengaruh Kepercayaan Dan Persepsi Risiko Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online Pada Konsumen Shopee Di Kota Bengkulu. Jurnal Ekombis Review – Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 10(2), 629–636[in English].
- Sari, G. I., & Fermayani, R. (2020). Analisis Pengaruh Kepercayaan, Keamanan, Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Dan Persepsi Risiko Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Situs Jejaring Sosial (Studi Kasus Pada Mahasiswa Di Kota Padang). Menara Ekonomi, Vi(2), 1–11 [in English].
- Sekaran, U., & Bougie, R. (2017). Metode Penelitian Untuk Bisnis (6th Ed.). Jakarta: Salemba Empat [in English].
- (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D (1st Ed.). Bandung: Alfabeta Bandung [in English].
- Suresh, A. M., & Shashikala, R. (2011). Identifying Factors Of Consumer Perceived Risk Towards Online Shopping In India. International Conference On Information And Financial Engineering, 12(3), 336–341 [in English].
- Suseno, Y. D., & Suddin, A. (2017). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan,Kualitas Produk, Komitmen Pelanggan Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Kepercayaan Pelanggan Sebagai Variabel Moderasi (Survei Tentang Ud Gas Elpiji Restuaji Surakarta). Eksplorasi, Xxix(2), 149–165.
- Widianita, K. A. (2020). Faktor-Faktor Yang Menentukan Keputusan Pembelian Secara Online Di Shopee. Jurnal Manajemen Indonesia, 5(2) [in English].
- Wijaya, T., & Paramita, L. (2014). Pengaruh Electronic Word Of Mouth ( Ewom ) Terhadap Keputusan Pembelian Kamera Dslr. Seminar Nasional Dan Call For Paper (Sancall 2014): Research Methods And Organizational Studies, 1(9), 12–19 [in English].
Стаття надійшла до редакції: 15.02.2023
Як цитувати статтю: |
М. Ільхам Акбар, Ахмад Маулана, Асламія Роза Якість обслуговування та довіра, як модеруюча змінна, безпека та передбачуваний ризик рішень при здісненні покупок у Shopee (in English). Modern Economics. 2023. № 37(2023). С. 54-65. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-08. |
M. Ilham Akbar, Achmad Maulana, Aslamia Rosa (2023). Service quality, trust as a moderating variable, security and perceived risk of purchasing decisions at shopee. Modern Economics, 37(2023), 54-65. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V37(2023)-08. |