УДК 339.13.017 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-05 |
Бурлаков О.С., кандидат економічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій, Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», м. Кам’янець-Подільський, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2753-3600
e-mail: burlakovos@pdatu.edu.ua
Волощук Ю.О., доктор економічних наук, професор кафедри економіки, підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», м. Кам’янець-Подільський, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5629-9502
e-mail: yuliya_kp@ukr.net
Стратегії трансформації маркетплейсів в Україні: виклики, тенденції та міжнародний досвід
Анотація. Метою даного дослідження є аналіз можливостей трансформації українських маркетплейсів із врахуванням зарубіжного досвіду та розробка рекомендацій щодо адаптації ефективних практик для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних платформ електронної комерції. Визначено основні виклики, з якими стикаються українські маркетплейси, зокрема загострення конкуренції, необхідність удосконалення логістичних рішень та адаптація до міжнародних стандартів. Проаналізовано зарубіжний досвід провідних платформ (Amazon, Alibaba, eBay) та виокремлено ключові чинники їхнього успіху, серед яких: технологічні інновації; ефективна логістика та фінансові інструменти. Обґрунтовано можливості інтеграції цих практик в український e-commerce-сектор, включаючи розвиток штучного інтелекту, автоматизацію процесів, впровадження нових фінансових механізмів та вдосконалення логістичної інфраструктури. Теоретичне значення дослідження полягає у визначенні стратегічних напрямів трансформації українських маркетплейсів, тоді як практичне значення проявляється у формуванні рекомендацій для їхнього розвитку в умовах глобальної цифрової економіки.
Ключові слова: маркетплейс; електронна комерція; цифрова трансформація; технологічні інновації; бізнес-модель; конкурентоспроможність; глобальний ринок.
Література:
- Ольховий С. Вплив євроінтеграційних змін на розвиток електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2023. № 48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/view/5130
- Федулова І. В., Макарчук І. В. Розвиток цифрової економіки в Україні // Управлінські парадигми сталого розвитку та інклюзивного економічного зростання: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 29-30 листопада 2023 р. Суми: Сумський державний університет, 2023. С. 24-27.
- Адамик В., Поріцька А. Міжнародні та вітчизняні ініціативи з регулювання електронної торгівлі. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2022. № 4(98). С. 85–92. URL: https://visnykj.wunu.edu.ua/ index.php/visnykj/article/view/1240
- UAATEAM. Тренди та виклики українського ринку eCommerce. UAATEAM. Блог. URL: https://uaateam.agency/blog/ trendy-ta-vyklyky-ukrainskogo-rynku-ecommerce.
- Крилов Д. В. Розвиток електронної комерції в Україні в сучасних умовах. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2024. №12. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-12-03-02. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/download/2024-12-03-02/2024-12-03-02
- Site2B. E-commerce в Україні: цифри, факти, перспективи розвитку онлайн-торгівлі. Site2B. Веб-блог. URL: https://www.site2b.ua/ua/web-blog-ua/e-commerce-v-ukraini-cifri-fakti-perspektivi-rozvitku-onlajn-torgivli.html?utm_source.
- Про електронну комерцію: Закон України від 03.09.2015 № 675-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19.
- Лугова О., Теряник Д., Чебан М. Розвиток електронної комерції: статистика та ключові факти. Modern Economics. 2024. № 44. С. 99–104. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-16.
- Мацків Г. В., Райтер Н. І. Особливості управління електронною комерцією в Україні. Вісник Одеського національного університету. 2024. № 30. С. 163–169.
- Міністерство цифрової трансформації України. Результати діяльності Міністерства цифрової трансформації України за 2024 рік URL: https://www.linkedin.com/pulse/results-ministry-digital-transformation-ukraine-2024-valeriya-ionan-gwkyf.
- OECD. Підвищення стійкості шляхом посилення цифрової трансформації бізнесу в Україні. 2024. URL: https://www.oecd.org/en/publications/2024/ 05/enhancing-resilience-by-boosting-digital-business-transformation-in-ukraine_ c2e06e50.html.
Стаття надійшла до редакції: 27.02.2025
Як цитувати статтю: |
Бурлаков О. С., Волощук Ю. О. Стратегії трансформації маркетплейсів в Україні: виклики, тенденції та міжнародний досвід. Modern Economics. 2025. № 50(2025). С. 40-46. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-05. |
Burlakov O., Voloshchuk Yu. (2025). Strategies for the Transformation of Marketplaces in Ukraine: Challenges, Trends, and International Experience. Modern Economics, 50(2025), 40-46. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V50(2025)-05. |