УДК 615.12:339.13 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-15 |
Попова І. А., кандидат економічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри організації та економіки фармації, Національний фармацевтичний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2962-9040
e-mail: ira_popova_dik@ukr.net
Куриленко Ю. Є., кандидат фармацевтичних наук, асистент кафедри організації та економіки фармації, Національний фармацевтичний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5360-3185
e-mail: economica@ukr.net
Подгайна М. В., кандидат фармацевтичних наук, доцент, доцент кафедри організації та економіки фармації, Національний фармацевтичний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2088-0469
e-mail: sm211@ukr.net
Подколзіна М. В. кандидат фармацевтичних наук, доцент, доцент кафедри організації та економіки фармації, Національний фармацевтичний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2055-6642
e-mail: marysea2006@ukr.net
Оцінка конкурентних переваг аптечних мереж в Україні
Анотація. У статті досліджено конкурентні переваги аптечних мереж. Визначено показники конкурентоспроможності аптечних мереж. Проаналізовано тенденції розвитку аптечних закладів в Україні та за регіонами. Проведено соціологічне дослідження методом анкетування щодо обслуговування в аптечних мережах м. Харкова. Проведено структурний аналіз аптечних мереж України за кількістю аптечних точок та їх долею на фармацевтичному ринку. Розраховано інтегральний показник конкурентоспроможності аптечних мереж. Проведено оцінку каналів комунікації в середні аптечних мереж м. Харкова. Результати проведеного аналізу дозволили визначити, що якість обслуговування у всіх аптечних мережах є високою, особливо фахівцями відмічено, що перевагою є вдале місце розташування та використання роботизації в аптечних закладах, які збільшують кількість обслуговування споживачів та позитивно впливають на рівень конкурентоспроможності аптечних мереж.
Ключові слова: лід-генерація; лід-менеджмент; канали комунікації; малий та середній міжнародний бізнес; інтернет маркетинг; соціальні медіа.
Література:
- Громовик Б. П., Гасюк Г. Д., Левицька О. Р. Менеджмент і маркетинг у фармації: підручник. Київ: Медицина, 2008. 752 с.
- Євтушенко О. М., Слободянюк М. М., Самборський О. С. Організація фармацевтичної допомоги в Україні: реалії аптечного виготовлення лікарських засобів. Фармацевтичний часопис. 2017. № 4 (44). С. 87 – 98.
- Організація та економіка фармації: навч. посіб. / Немченко А. С. та ін. Харків: НФаУ Золоті сторінки, 2015. 360 с.
- Посилкіна О. В., Козирєва О.В. Конкурентоспроможність: навч. посіб. Харків: НФаУ, 2018. 218 с.
- Аптечные сети Украины: вебсайт. URL: https://mypharmacy.com.ua/chain/ (дата звернення: 10.02.2022).
- Аптека «Мед-сервіс»: вебсайт. URL: http://med-service.com.ua/ (дата звернення: 10.01.2022).
- Аптека «Подорожник»: вебсайт. URL: https://podorozhnyk.com/ (дата звернення: 10.02.2022).
- Аптека «911»: вебсайт. URL: https://aptekacom.ua/ (дата звернення: 10.02.2022).
- Аптека «Бажаємо здоров’я» вебсайт. URL: https://apteka.net.ua/ua/prokompaniyu (дата звернення: 10.02.2022).
- Аптека низьких цін: вебсайт. URL: https://anc.ua (дата звернення: 10.02.2022).
Стаття надійшла до редакції: 08.01.2022
Як цитувати статтю: |
Попова І. А., Куриленко Ю. Є., Подгайна М. В., Подколзіна М. В. Оцінка конкурентних переваг аптечних мереж в Україні . Modern Economics. 2022. № 31(2022). С. 104-112. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-15. |
Popova I., Kurylenko Yu., Podgaina M., Podkolzina M. (2022). Assessment of the competitive advantages of pharmacy chains in Ukraine . Modern Economics, 31(2022), 104-112. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-15. |