УДК 658:005.332.4:005.21 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-05 |
Бугай В. З., кандидат економічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна
e-mail: bugai_v_z@ukr.net
Сидоренко В. О., студентка, кафедра фінансів, банківської справи та страхування, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна
e-mail: s.valentina2702@gmail.com
Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства
Конкурентоспроможність підприємства є одним із важливих аспектів ринкового середовища, який характеризує можливість підприємства адаптуватися до умов ринку, посісти провідне місце і втримати його якомога довше. Конкуренція на ринку стає все жорсткіша, йде суперництво між товаровиробниками за вигідніші умови виробництва та реалізації продукції, за одержання найвищого прибутку та інших переваг, ця конкуренція здійснюється різними методами та може виступати в різних формах. Стаття присвячена проблемі формування конкурентоспроможності підприємств. Важливість проблеми обумовлена, в першу чергу, необхідністю збереження і підвищення економічної безпеки бізнесу в стратегічній перспективі в умовах фінансово-економічної нестабільності. В роботі охарактеризована сутність поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства», показані підходи до вивчення цього поняття, а також вказаний перелік вчених, які досліджували конкуренцію та конкурентоспроможність. Проведена систематизація зовнішніх та внутрішніх факторів впливу на конкурентоспроможність підприємства. Розглянуто головні чинники, які забезпечують рівень конкурентоспроможності. Визначено основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств в сучасних умовах господарювання.
Ключові слова: підприємство; конкурентоспроможність підприємства; конкурентоспроможність продукції; конкуренція; конкурент; оцінка конкурентоспроможності; підвищення конкурентоспроможності.
Література:
- World economik forum The Global Competitiveness Index 2017-2018. URL: http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu-za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-1 (дата звернення: 04.04.2019 р.).
- Шарко В. В. Конкурентоспроможність підприємства: методи оцінки, стратегії підвищення. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Випуск 2(4). Частина 2. С. 120-125.
- Миронюк Т. І. Сучасні проблеми та методи оцінки конкурентоспроможності. Економіка харчової промисловості. №1(21). С. 35–37.
- Карпенко Л. М. Методичні підходи до оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. Вип. 3(2). С. 24-31.
- Кошелупов І. Ф. Система конкурентних стратегій підприємства. Вісник соціальноекономічних досліджень. 2013. № С. 90–96.
- Киперман Г. Я. Рыночная экономика: Словарь под общ. Ред. 2-е изд., доп. М.: Республика, 1995. 495 с.
- Корецька О. В. Щодо визначення економічної сутності конкурентоспроможності промислових підприємств. Наукові праці МАУП. Вип. 42(3). С. 215-222.
- Хрущ Н. А. Конкурентні стратегії: процеси створення та реалізації : монографія. Київ : Освіта України, 2010. 316 с.
- Плотицина Т. М. Определение конкурентоспособности предприятия. Вестник ТГТУ. 2010. Том 16, № 1. С. 205-211.
- Должанський І. 3., Загорна Т. О. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 384 с.
- Сысоева Е. А. Факторы конкурентоспособности предприятия: подходы и составляющие. Экономические науки. Экономика и управление. № 12. С. 283-287.
- Воронов Д. С. Соотношение конкурентоспособности предприятия и конкурентоспособности его продукции. Современная конкуренция. 2015. №1. С. 39-
- Портер М., Построение конкурентной стратегии развития субъекта предпринимательской деятельности. URL : https://cyberleninka.ru/article/v/postroenie-konkurentnoy-strategii-razvitiya-subekta-predprinimatelskoy-deyatelnosti (дата звернення: 05.04.2019 р.).
- Поляничкин Ю. А. Методы оценки конкурентоспособности предприятий. URL: http://elibrary.ru/download/85945413.pdf (дата звернення: 05.04.2019 р.).
- Савицька О. М. Передумови формування стратегії маркетингових комунікацій на засадах системного підходу оцінювання рівня конкурентоспроможності та стану ресурсного забезпечення підприємства. Ефективна економіка. 2017. № 1. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5378. (дата звернення: 08.04.2019 р.).
- Фатхутдинов Р. А. Стратегическая конкурентоспособность: учебник для вузов. Москва: Экономика. 2013. 504 с.
Стаття надійшла до редакції: 21.04.2019
Як цитувати статтю: |
Бугай В. З., Сидоренко В. О. Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства. Modern Economics. 2019. № 14(2019). С. 33-38. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-05. |
Bugai Volodymyr, Sidorenko Valentina (2019). Concept of Competitiveness of the Enterprise and Possibilities of its Increases. Modern Economics, 14(2019), 33-38. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-05. |