УДК: 338.484.2
Чумаченко Ю. С., аспірантка PhD, викладач кафедри менеджменту та бізнес-адміністрування, Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна
Чумаченко Є. С., магістрант кафедри маркетингу, Львівський національний університет ім. І. Франка, м. Львів, Україна
ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МАРКЕТИНГУ У СІЛЬСЬКОМУ ТУРИЗМІ ЯК ПРАГМАТИЧНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ ГАЛУЗІ
У статті досліджено загальні тенденції розвитку аграрно-промислового комплексу України, зокрема, необхідність пошуку новітніх підходів до ведення аграрної діяльності. Визначено сутність дефініції «сільський туризм» та особливості даної діяльності в Україні. Показано місце сільського туризму у загальній структурі аграрно-промислового комплексу та основні його напрямки. Висвітлено складові сільського туризму та їх ключові характеристики. Проаналізовано та показано сутність понять «агротуризм» та екотуризм», а також відмінні риси між ними. Доведено роль маркетингу у розвитку сільського туризму та необхідність його впровадження та застосування. Досліджено основні проблеми, які впливають на планування діяльності сільського туризму. Зазначено важливі засоби маркетингу, застосування яких дозволить вивести сільський туристичний бізнес на якісно новий рівень.
Ключові слова: сільський туризм, аграрно-промисловий комплекс, аграрний маркетинг, сільський зелений туризм, екотуризм, аграрний туризм, маркетинг, засоби маркетингу, фермерське господарство, агрооселя.
Література:
- Про сільський аграрний туризм : проект Закону України від 20.07.2009 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
- Дармостук Д. Г. Тенденції розвитку зеленого туризму в Україні / Д. Г. Дармостук // Theory and Practice of Public Administration. – №2(57). – – С. 1.
- Medlik S. Dictionary of Travel. Tourism and Hospitality / S. Medlik. – London : Butterworth-Heinemann Etd., — P. 43.
- Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні : навч. посіб. / В. Ф. Кифяк. – Чернівці : Книги-ХХІ. — 298 с.
- Дворська Л. Особливості маркетингу сільського зеленого туризму в Україні / Л. Дворська // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль : Тайп, – – С. 182-187.
- Теличкань В. В. Просування агротуристичних послуг за допомогою сучасних інформаційних технологій / В. В. Теличкань // Збірник наукових праць Уманського національного університету садівництва. – №27(2). – С.169-175.
- Nilsson P. Staying on farms; an ideological background. / P. Nilsson // Annals of Tourism Research. — № 29. – P. 7-24.
- Lobo R. Helpful agricultural Tourism (Agri-tourism) Definitions / R. Lobo // 2001. – № 5. – Р. 25 – 26.
- Іванова В. Г. «Сільський туризм» як категорія науки адміністративного права та законодавства України / В. Г. Іванова // Право і суспільство. – – № 3. – С.119-125.
- Папп В. В. Сільський зелений туризм як пріоритетний напрям розвитку сільських територій України / В. В. Папп // Агросвіт. – – № 18. – С. 17-22.
- Кальна-Дубінюк Т. П. Застосування сучасних інформаційних технологій у розвитку сільського зеленого туризму в Україні / Т. П. Кальна-Дубінюк, Н. А. Пугач // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. – 2011 – Вип.163. – Ч. 1.