УДК 330.31 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-35 |
Ставська Ю. В., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, готельно-ресторанної справи та туризму, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна
e-mail: usv.urf@ukr.net
Маркетингові інструменти та їх вплив на стабілізацію економічного стану підприємства
Анотація. У статті визначено місце маркетингу в господарському середовищі підприємства. Представлено підходи до визначення ефективності маркетингових рішень під час антикризового управління на основі досліджень думки вітчизняних та зарубіжних вчених. Розкрито концепцію маркетингу в умовах нестабільності господарської діяльності підприємства. Виявлено, що особливість маркетингу полягає в опосередкованому впливі на стабілізацію фінансового стану організації. Разом із цим, проведення ефективних маркетингових заходів забезпечує прибутковість господарюючого суб’єкта. Для оцінки непрямого впливу маркетингу запропоновано ланцюжок показників в наступній послідовності: маркетингові активи – маркетингові результати – вартість фірми. Досліджено маркетингову модель PIMS, яка дозволяє виявити силу впливу маркетингу на величину прибутковості організації. Запропоновано використовувати поточні зарубіжні напрацювання в галузі вивчення впливу маркетингу на фінансові показники й адаптувати ці підходи стосовно українського ринку.
Ключові слова: маркетинг; прибуток; економічна ефективність; підприємство; антикризове управління; ринок.
Література:
- Данько Т. П., Голубев М. П. Менеджмент и маркетинг, ориентированный на стоимость : учебник. М. : Издательский Дом “ИНФРА-М”, 2011. 416 с.
- Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технологии, стратегии. М. : ИД «Вильямс», 2005. 1008 с.
- Sheth J., Sisodia R. Marketing productivity: Issues and Analysis. Journal of Business Research. 2002. №55 (5). P. 349–362.
- Колотова Т. П. Эффективность маркетинговых решений в системе предпринимательства: дисс. … канд. эконом. наук: 08.00.05. СПб., 1999. 196 с.
- Голубков Е. П. Маркетинг : словарь-справочник. М. : Дело, 2001. 440 с.
- Верещагіна Г. В., Струпинська Н. В. Визначення меж доцільності використання коштів для забезпечення ефективності маркетингової діяльності промислових підприємств. Науковий вісник НЛТУ України. 2013. № 14. С. 145-152.
- Srivastava R., Reibstein J., Joshi Y. Linking Marketing Metrics to Financial. URL:http://www.zibs.com/techreports/Linking%20Marketing%20Metrics%20to%20Financial%20Performance.pdf
- Rust T., Ambler T., Carpenter G., Kumar V., Strivastava R. Measuring marketing productivity: Current knowledge and future directions. Journal of Marketing. 2004. 68 (4). P. 76-89.
- Іваночко Н. В. Особливості формування механізму управління збутовою діяльністю підприємства. URL: http://global-national.in.ua/archive/18-2017/41.pdf (дата звернення: 25.12.2018).
- Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. СПб. : Питер, 2001. 480 с.
- Иган Дж. Маркетинг взаимоотношений: Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений; пер. с англ. М. : ЮНИТИ, 2008. 375 с.
- NGO Marketing. URL: http://www.ngohandbook.org/ index.php?title=NGO_Marketing (дата звернення: 25.12.2018).
- Чупина Я. В. Маркетинг как инструмент конкурентоспособности организации, действующей в условиях неопределенности. Маркетинг и современность; под общ. ред. проф. С. В. Карповой; отв. ред. к.э.н. О.Н. Романенкова. М. : Вузовский учебник: ИНФРА-М, 2014. С. 86–92.
- Matiş E., Matiş A. (2014). Sales Management Strategies Implemented by the International Financial Groups. Procedia Economics and Finance, vol. 15, pp. 1130-1137. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00567-X.
- Buzzell R. D., Gale B. T. The PIMS program of Strategy Research: A retrospective Appraisal. Journal of Business Research. 2004. Vol. 57. pp. 478-483.
Стаття надійшла до редакції: 10.01.2019
Як цитувати статтю: |
Ставська Ю. В. Маркетингові інструменти та їх вплив на стабілізацію економічного стану підприємства. Modern Economics. 2019. № 13(2019). С. 227-232. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-35. |
Stavska, U. (2019). Marketing Means and their Influence on the Stabilization of Enterprise Economic Condition. Modern Economics, 13(2019), 227-232. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-35. |